Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en viser ikke skjermbilde!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et problem med pc`en min, den starter som den skal, alle vifter og alt går som vanlig, men skjermen viser ikke bilde, skjermen for ikke signal med pc'en.

 

Problemet startet med at jeg hørte en ulyd på datamaskinen. Så fant jeg ut at cpu viften hadde for mye støv i seg, så jeg renset den og hele pc'en med q-tips i samme slengen. Etter dette så fungerte alt fint, men jeg fikk ikke noe bildet på pc skjermen. Hadde litt problemer når jeg skulle ta ut cpu viften og jeg brukte kanskje litt mye makt, så jeg tenkte at kanskje det kunne ha noe med det men er ikke sikker, for jeg brukte ikke så mye makt heller. Har og testet med et annet skjermkort og det viser bilde på en annen pc, men viser ikke bilde på min pc. Så kan ikke være skjermkortet då.

 

Noen som vett hva det kan være?

 

For jeg har rett pg slett ikke anelse utenom det at jeg mistenkter cpu'en, men vil liksom ikke bytte ut noe som ikke er ødelagt

 

 

Mvh Marcelo

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo alltids være CPU`en ja. Lønner seg å være snill med Prosessorene skjønner du :p.

Har du sjekka at alle kabler på hovedkortet sitter godt på da?

At du har satt i 4 pins strømpluggen som går fra Strømforsyninga og skal nedi kontakten som er ved siden av CPU Kjøleren på venstre side.

 

PS: Jeg vet hvor kjipt det er å ikke ha noen pc/ha en treig PC i reserve. Det er ikke noe morsomt.

 

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Takk :)

Ja, har sjekket at alle kabler er i. Har og tatt å reesatt cmos, tatt inn og ut ram brikker og tatt inn og ut skjermkortet. Føler jeg har prøvt alt, har til og med sett på cpu'en etter skader. Men kan det at cpu'en er ødelagt føre til at bildet ikke viser? og hvordan har det seg?

 

Vett du hvordan jeg kan sjekke om det er cpu'en som er ødelagt?

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Var å spurte på en databutikk i stavanger. Der sa de at de ikke var sikre på om det kunne vært cpu'en. Jeg har en følelse at det kan ver cpu'en, men er ikke sikker. Er det noe annet dere tror det kan være?

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Minner mye om den feilen jeg har med min pc, men jeg har desverre ikke kommet fram til en løsning ennå. Har kjøpt nytt hk og ny prosessor uten at det hjalp, så nå finner jeg et sted å lever den inn for å få en feildiagnose. Anbefaler deg å gjøre det samme, så du slipper å punge ut med mye unødvendig penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...