Gå til innhold

Enda en som trenger hjelp til valg av skjermkort..


Shoo

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter ny grafikkort. Har ikke mange krav til kortet.

 

Kravene jeg stiller til kortet:

 

* Bør støtte WoW og Ragnarok Online uten merkverdige grafiske problemer

* Bruker PC'en til surfing og en del skriving

* Prisen bør være mellom 1000-1500 kr

 

Vet ikke hva slags kort jeg skal gå for, så jeg trenger deres hjelp.

 

Her er litt info om PC'en min:

* Hovedkort

* CPU

* Minne

 

OBS! Har veldig lav minne nå, men skal bestille disse RAM-brikkene samtidig med det nye skjermkortet, så min eksisterende minne vil bli erstattet med de CORSAIR-brikkene.

 

Så, har dere noen kort som vil passe min PC uten at den ødelegger PC'en min?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener dere at jeg bør oppdatere? CPU og hovedkort, sammens med minnebrikken + grafikkortet?

 

Men ja, jeg kan alltids vurdere å bytte ut det jeg har med nytt... Hva forslag har dere å komme med da, kanskje?

 

trettifire, vil den der passe til min hovedkort, kanskje?

Lenke til kommentar
Hva mener dere at jeg bør oppdatere? CPU og hovedkort, sammens med minnebrikken + grafikkortet?

 

Men ja, jeg kan alltids vurdere å bytte ut det jeg har med nytt... Hva forslag har dere å komme med da, kanskje?

 

trettifire, vil den der passe til min hovedkort, kanskje?

8039723[/snapback]

 

Tja, jeg ville ikke kjøpt på mye utstyr på den PC'n du har ihvertfall.

 

Jeg kan strekke meg til å anbefale et nytt skjermkort. F.eks 6200

 

Dropp minnet, er ikke verd det.

 

Ny rigg:

CPU 1450,-

Hovedkort 765,-

Minne 650,-

 

Det HK'et har integrert grafikk av nytypen til Intel. Jeg mener du vil klare WOW med det, rimelig OK. Ragnarok har jo nesten ikke maskinkrav overhodet, så det går fint. Blir PC som er VESENTLIG mye bedre enn det du sitter på i dag.

 

Finner du ut at grafikken ikke holder, kjøper du deg enten 7600GS eller 1900GT. Sjekk strømforsyningen din. Så gammel som den PC'n er kan du fort ha en 230W eller lignende. Og det blir litt lite for 1900GT kortet. 300W så er det OK.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

Så du mener at de 4 nye oppgraderingene (hk, cpu, grafikkort og minne) vil gjøre PC'en min langt bedre enn hva den jeg har nå?

 

Hvis jeg går for grafikkortet, så vil jeg nok gå for 1900GT. Har 350W strømforsyning. Skiftet den ut for litt siden da den forrige bråkte for mye. Det burde vel holde, ja?

 

Er det noen flere som har andre synspunkter på det peiper skriver?

 

Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Så du mener at de 4 nye oppgraderingene (hk, cpu, grafikkort og minne) vil gjøre PC'en min langt bedre enn hva den jeg har nå?

 

Hvis jeg går for grafikkortet, så vil jeg nok gå for 1900GT. Har 350W strømforsyning. Skiftet den ut for litt siden da den forrige bråkte for mye. Det burde vel holde, ja?

 

Er det noen flere som har andre synspunkter på det peiper skriver?

 

Takker for hjelpen!

8045832[/snapback]

 

350W holder.

 

Jeg var nok litt for negativ til skjermkort til den gamle PC'n. Se på bruktmarkedet om du finner en 6600GT. Passer fint til din CPU. Du burde få et slikt kort brukt til 3-400 kr. Du kan jo se om du finner noen brukte ram brikker også. Billig vel og merke. 512 MB ekstra gjør susen. Men ikke til over 1000 lappen som den første posten din. 2-300 for en gammel 512MB RAM brikke.

Lenke til kommentar

Hmm...

 

Vet ikke helt om jeg skal enda skifte ut alt jeg har i PC'en... Vente 1 år til ellerno. Da er det vel best at jeg finner meg en brukt 6600GT? Men vil hovedkortet mitt greie å håndtere den da? Har også 1x 512MB Veritech minnebrikke, men har ikke satt den inn enda... Vil den fungere, mon tro? Og hvor finner man brukt marked for grafikkort da..?

Lenke til kommentar
Hmm...

 

Vet ikke helt om jeg skal enda skifte ut alt jeg har i PC'en... Vente 1 år til ellerno. Da er det vel best at jeg finner meg en brukt 6600GT? Men vil hovedkortet mitt greie å håndtere den da? Har også 1x 512MB Veritech minnebrikke, men har ikke satt den inn enda... Vil den fungere, mon tro? Og hvor finner man brukt marked for grafikkort da..?

8046870[/snapback]

 

 

http://bruktmarked.hardware.no/kat.php?k=2

 

Sjekk at kortet du kjøper er"nøkklet" likt som AGP slot'en på HK'et ditt. Se hvor sporene i slot'en står.

Lenke til kommentar

Nå datt jeg litt ut her... "nøkklet"..? Hva mener du med dette? AGP slot er vel der hvor jeg setter skjermkabelen, ja? Hva slags spor er det du mener? Beklager. Er bare en smule forvirret.

 

Er dette kortet du anbefaler?: http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=82365

 

Om det er det, så ser det ikke ut til at dette støtter WoW noe særlig... Eller..?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Nå datt jeg litt ut her... "nøkklet"..? Hva mener du med dette? AGP slot er vel der hvor jeg setter skjermkabelen, ja? Hva slags spor er det du mener? Beklager. Er bare en smule forvirret.

 

Er dette kortet du anbefaler?: http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=82365

 

Om det er det, så ser det ikke ut til at dette støtter WoW noe særlig... Eller..?

8049898[/snapback]

 

Det der er et PCI-e skjermkort. Passer ikke til deg.

 

Se på WIKI så skjønner du hva jeg mener. Kortet du kjøper må ha et "HAKK" i sporet som skal settes ned i porten, som passer med porten din. Bla nederst i artikkelen, og se på bildet. Sammenlign med porten i maskina di.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

Ah. Skjønner. Har tatt å lest / studert litt nå. Har likens hakk i kortet mitt som det er på den her... Og det er jo en 6600GT... Den bør vel passe til min PC greit, ja? Hvor mye bedre er det kortet enn den jeg har pr. i dag? (sjekk ovenfor post for bilde/spesifikasjon av kortet mitt)

 

500,- virker da som en oky pris... eller hva?

Lenke til kommentar
Er på utkikk etter ny grafikkort. Har ikke mange krav til kortet.

 

Kravene jeg stiller til kortet:

 

* Bør støtte WoW og Ragnarok Online uten merkverdige grafiske problemer

* Bruker PC'en til surfing og en del skriving

* Prisen bør være mellom 1000-1500 kr

 

Vet ikke hva slags kort jeg skal gå for, så jeg trenger deres hjelp.

 

Her er litt info om PC'en min:

* Hovedkort

* CPU

* Minne

 

OBS! Har veldig lav minne nå, men skal bestille disse RAM-brikkene samtidig med det nye skjermkortet, så min eksisterende minne vil bli erstattet med de CORSAIR-brikkene.

 

Så, har dere noen kort som vil passe min PC uten at den ødelegger PC'en min?

8038573[/snapback]

 

Uansett skjermkort så trur jeg nok ikke at du kommer til og dra wow noe særlig bra med den cpu`n.

Wow er mye mer cpu avhengig en skjermkort avhengig.

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Hmm... Hva hvis jeg kun skaffer meg litt ekstra for øyeblikket også tar jeg resten av delene etterhvert..? Det at spillet hakker når det blir for mye på engang i skjermen, skyldes det CPU, minne og/eller grafikkortet? Kanskje en kombinasjon av de tre, ja? Men hvis jeg skal greie å bearbeide den såkalte "hakkingen" i spillet når det blir for mye som skjer samtidig, skal jeg da velge å gå for mer minne inntil videre også ta de andre delene siden?

Lenke til kommentar
Hmm... Hva hvis jeg kun skaffer meg litt ekstra for øyeblikket også tar jeg resten av delene etterhvert..? Det at spillet hakker når det blir for mye på engang i skjermen, skyldes det CPU, minne og/eller grafikkortet? Kanskje en kombinasjon av de tre, ja? Men hvis jeg skal greie å bearbeide den såkalte "hakkingen" i spillet når det blir for mye som skjer samtidig, skal jeg da velge å gå for mer minne inntil videre også ta de andre delene siden?

8111054[/snapback]

 

Problemet ditt er at alle delene i den gamle maskina di er så utdaterte at du ikke kan kjøpe en og en del, for å få en ny. Du må handle HK, RAM og CPU samtidig.

 

Når det gjelder 6600GT skjermkort, så er det et nok med 500kr. Får en del mer fres i maskina da. Får du tak i en 256/512MB SD-brikke i tillegg, så skal WoW gå fint

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så... Hva nytt er det jeg egentlig trenger nå? CPU, hovedkort, skjermkort og minne?

 

Basert på de øvrige specs, har noen av dere noen anbefalinger som ikke vil koste meg så himmelsk mye penger? (rundt 4-5000 for alt hadde vært bra)

 

Forresten... Tenkte å skaffe meg en brukt SD RAM-brikke til en billig penge... http://bruktmarked.hardware.no/annonse.php?a=85675 <-- Er denne brukbar nok for meg, eller?

Endret av Shoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...