Durac Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 det stod at CMOS hadde litt kjørt når jeg startet maskinen opp, men det fryste Skal ta batteriet.
Durac Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 Det fungere nå, etter et par restarter etter at jeg tok ut batteriet
Nassuz Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Det hender at allt låser seg, da gjør du riktig å ta ut batteriet eller prøv først en clear cmos, les manualen det er nemlig forskjellig fra hk til hk. Sett nå de siste gode instillingene du hadde og start på nytt
Durac Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 mhm, prøvde det nå.. og alt fryser seg i windows igjen! tar ut batteriet igjen
Gjest Slettet+6132 Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 (endret) Har ikke hk'et en reset jumper? (eller enda bedre en reset-sw?) Det virker bare så *utrolig* "hobbynoob" å tukle med batteri ut-inn.. PS. Dersom det fremdeles "henger" ved load av WinXP, kan det være ett klart tegn på at du må reinstallere.. (Opplevde det for ett par dager siden med ett nybygg hvor HD'n ikke var helt god). Edit: OK.. Jeg kan tro at det er ulikt mht. hva reset-sw/jbat-jumper gjør med tanke på "hard/soft-reset".. Så å ta ut batteriet kan være en siste utvei. Endret 1. mars 2007 av Slettet+6132
Durac Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 (endret) Driver da å reparerer Windows, for å se om det hjelper meg Edit: reparer Windows fungerte dårlig, skal prøve å installere det på nytt! Endret 1. mars 2007 av Durac
Nassuz Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Har ikke hk'et en reset jumper? (eller enda bedre en reset-sw?)Det virker bare så *utrolig* "hobbynoob" å tukle med batteri ut-inn.. Hvis en leser manualen på ex. P5B E Pluss så sier den ved en clear cmos: 1.Ta ut batteriet. 2. sett switch clear cmos til jumper 2-3, vent ca 10 sek. 3. sett cltr switch tilbake til jumper 1-2. 4. sett i batterier,plugg i strømkabelen. Push bottom og smil På Msi er det sikkert forskjellig. Som jeg sa tidligere, les manualen før en clear cmos, det blir utført på forskjellige måter fra forskjellige produsenter, selv om det i Asus sitt tilfelle bare er å ta ut strømkabelen, vente 20 sek og så plugge inn igjen. Det hjelper i 90% av tilfellene med freeze eller bioskrøll Enig med deg at det er tungvint, men tingen er at det ikke skader å lese manualen før en begynner å tukle :!: Men ved overklokking kan ting skje, jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har reinstallert windows etter en oc krasj.
Bluum Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 I bruksanvisningen til mitt P965 Platinum står det at du skal kortslutte pin 2 og 3 med jumperen, for så å sette jumperen tilbake på pin 1 og 2. Det står ingenting om at batteriet skal røres. Riktignok er det en annen modell, og din modell har etter det jeg vet en knapp du kan trykke på for å gjøre det samme. Prøv å gå inn i windows og kjør "Load Optimized Deafults". Det hjelper meg når jeg får krøll med BIOS.
Durac Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 (endret) På mitt var det faktisk bare en knapp på hovekortet jeg trykte inn :!: Og no fungere PC'en min fint, etter ny instalasjon av Windows. Edit; seff prøvde jeg det først Endret 1. mars 2007 av Durac
Durac Skrevet 1. mars 2007 Forfatter Skrevet 1. mars 2007 (endret) Så langt har jeg kommet meg idag. BIOS bilde:Cell meny bilde av temp, cpuz og Orthos Skal jeg ta bilde av noe annet i BIOS, som dere vil se? Endret 1. mars 2007 av Durac
Bluum Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Nei, ikke eda i hvertfall. Bare fortsett videre oppover du
aplus Skrevet 1. mars 2007 Skrevet 1. mars 2007 Så langt har jeg kommet meg idag. BIOS bilde:Cell meny bilde av temp, cpuz og Orthos Skal jeg ta bilde av noe annet i BIOS, som dere vil se? 8057700[/snapback] Bør du ikke "skru av" spread spectrum? I manualen til mitt gamle 865PE står det at man må skru av den funksjonen for å få maksimal klokk kanskje bare noe som gjelder mitt hk
Bluum Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Spred Spectrum skal ifølge min manual være av såfremt du ikke har priomblemer med elektomagnetiske impulser. Spread spectrum gjør systemet mer ustabilt står det faktisk i manualen, så skru det av for all del.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Så langt har jeg kommet meg idag. 8057700[/snapback] Det var riktig bra... .. men nå setter du "Spread spectrum" til "disabled" (som andre allerede har påpekt). Det er ett av de første parametre du endrer når du skal klokke. Og så *må* du snart slutte å "pingle" slik med VCore.. Du har jo bare en "kosetemp" på kjernene dine.. og det med (god) luftkjøling.
Durac Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 (endret) Tar det rolig jeg vettu Skal disable "Spread spectrum" når jeg kommer hjem senere idag! Men hva trur dere, får jeg prossesoren opp til 3.6GHz? Edit; tempen har vert oppi 55 grader. Og er programmet Core center bra? det er et program som er med på driver cd til HK. Endret 2. mars 2007 av Durac
Durac Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 Fikk da error gankse tidlig i ORTHOS! Må vell stille vcore litt opp da?
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 Må vell stille vcore litt opp da? 8062179[/snapback] "Ka du tru?"... Durac: Nå b'yner du å minne meg om tider da noen ropte "feeeerdig"... Du kan vel forske/teste ut noe uten å spørre/poste innlegg hvert 5.min? Men det er god underholdning.. og lærerrikt..med tanke på tittel i tråden ("noobhjelp")..for andre i samme sits... :!:
Durac Skrevet 2. mars 2007 Forfatter Skrevet 2. mars 2007 (endret) Å, hehe Må bare beklage det, vil bare vise dere hvordan det går Og ja, mange andre kan vell få nytte av denne tråden viss de er nye innen overklokking! edit; jeg utforsker en del selv også ja ikke altid gått så bra men det er en annen sak :!: Endret 2. mars 2007 av Durac
skylinepower Skrevet 2. mars 2007 Skrevet 2. mars 2007 noen som kan gi meg en rask og forstålig leksjon/guide i volt og hva den jegør osv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå