Gå til innhold

Støydempet Chieftec dragon maxitower + vannkjølt


Anbefalte innlegg

En liten bildeserie av PCen min.

 

Kan titte på PCen her.

 

Tilbakemeldinger mottas med glede, har sikkert oversett noen detaljer :smile:

 

Specs:

P4 [email protected]

Abit G4 Ti4200@~4600

Abit IT7-MAX hovedkort

512Mb Corsair XMS3000 RAM

80Gb Seagate Barracude IV harddisk

Adaptech 2940U2W SCSI kontroller

Plextor Ultraplex40 CDrom

Plextor Plexwriter 8/20 CDbrenner (gjør jobben)

Enermax 431W PSU

Chieftec Dragon Maxitower, sort med dør.

 

Kjølt av:

DangerDen Maze3

DangerDen Maze GPU

Aquabee UP1000 pumpe

Black Ice Extreme radiator

Vanntank, type OMO Color :smile:

Silikonslanger

En neve strips

4 Papst 120mm vifter (reguleres av RheoBusen)

2 Papst 80mm vifter (reguleres av RheoBusen)

 

Dempet med:

Asfaltplater fra Torshov

Dempeplater fra Biltema

 

Problem:

Jeg blir kvitt all viftestøy og harddisken høres kun under veldig hard jobbing (når man stikker øret inntil fronten). Men pumpa lager etter min mening ALT for mye støy, en slags brummelyd. Skjønner ikke at den skal lage den lyden. Noen som har hatt lignende "problem" og evt. hva som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problem med pumpa mi jeg også, lyden bare økte og økte over mnd'er til at det ble utholdig.

 

Pcen stå så og si av i en mnd og jeg sverget til lappisen da jeg var lut lei av bråket.

 

Fixa litt på pcen og støy forsvant i en mnds tid men kom tilbake...

 

For å si det enkelt, jeg sitter med en enheim pumpe nå, nop more aquabee pumpe.

Lenke til kommentar

Ripper overclock skrev (2002-12-11 12:32):

ka e det du har i fronten? asfal eller dempeplater?

 

Har dempeplate bak døra, så jeg ikke hører hvining fra CD-Rom®.

 

Jeg regner med at dempeplatene demper luft støy og at asfaltplatene demper vibrasjonsstøy... riktig?

 

Korrekt! :smile:

Asfaltplatene øker massen til veggene, noe som gjør at det trengs mer kraft for å få dem til å vibrere, så mye kraft finnes ikke i en PC :smile:

Dempeplatene fjerner høyfrekvent støy og støy som blir "båret" igjennom luft. F.eks. lyd fra CD-R/Rom, Harddisk, interne vifter osv osv.

 

Kabinettet veier mye, anslår det til 35kg+ klassen. Har ikke vekt så jeg får veid det. Jeg flytter ikke så mye på kabinettet, så det gjør jobben sin utmerket der det står idag :smile:

 

Innteressant det jeg hører om aquabee pumpa... nå står det snart klar en bestilling hos microplex på ny pumpe, type eheim. Ganske kjipt med så mye modding at når jeg skrur ned alle viftene under hørbart, så er den brummingen fra pumpa helt overdøvende. I normal døgntid så overdøver typisk lav musikk og litt småprat fra stua PCen, men hvis jeg skal sove blir det litt for mye lyd :sad:

 

_________________

HcE

 

[ endret av hce den 2002-12-11 14:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Zerpent skrev (2002-12-12 03:01):

Likte fanduct løsningen din hce. Har tenkt på det samme selv. Men jeg lurer på en ting... føles som et utrolig dumt spørsmål men... here goes:

Hvordan har du fått skruene gjennom hullene i vifta og ned i radiatoren? Det er jo ikke rå å tre de gjennom øverste hullet.


 

jeg tredde skruene (vanlig treskruer) igjennom de hullene som var nærmest radiatoren, så skrudde jeg dem fast i metallet på radiatoren. Da kunne jeg feste viften m/ radiator vha de hullene som fortsatt var ledig mot veggen. I tillegg har jeg limt mellom fanducten og radiatoren (limpistol) og tilsvarende mellom fanduct og vifte. Så kanalen der er helt tett, alle luft må trekkes igjennom radiatoren :smile:

 

Hurley: JA jeg har lokk på tanken min, se på alle bildene så dukker det opp etterhvert... glemte å sette det på i begynnelsen da jeg drev å mekket/tok bilder. :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...