Gå til innhold

Skype problemer - kutter micen

mad_arab

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sliter med at Skype etter 5-20min samtale kutter micen min. Jeg kan fortsatt høre de i andre enden, men de kan ikke høre meg. Hvis vi ringer opp på nytt så funker det til det kutter igjen. Men det er ganske håpløst å holde på sånn når man spiller. TS funker fint, og micen funker også fint ellers.

Fant dette om porter på Skype sine hjemmesider. Jeg er ikke sikker på at det er problemet, siden det alltid har fungert tidligere, men poster det likevel. Må jeg virkelig åpne alle porter over 1024? Jeg har ihhvertfall aldri trengt det tidligere, og Skype har fungert i over 1 år før nå...

If you aren't familiar with firewalls or ports, it may be a good idea to ask a system administrator or tech-savvy friend to help you. The minimum requirement is that Skype needs unrestricted outgoing TCP access to all destination ports above 1024 or to ports 80 and 443 (the former is better, however). If you don't allow either of those, Skype will not work reliably at all. Voice quality and some other aspects of Skype functionality will be greatly improved if you also open up outgoing UDP traffic to all ports above 1024, and allow UDP replies to come back in.

In the quest for even better voice quality, it is also advisable to open up incoming TCP and/or UDP to the specific port you see in Skype Options. This port is chosen randomly when you install Skype. In the case of firewalls, this should be easy to arrange. In some routers, however, you cannot configure incoming UDP at all (but you still can configure incoming TCP port forwarding, which you could/should do).

The randomness in port selection is to improve NAT traversal for cases where several users are behind the same NAT; if they all used same ports, many NATs would behave in a way that would reduce Skype voice quality.

Endret av mad_arab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...