Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP Active/passivemode problem


Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat satt opp Filezilla server på webserveren min. Problemet er at den ikke aksepterer tilkoblinger som ikke er activemode. Dette skaper problemer når jeg bl.a skal publisere og dele en kalender fra Sunbird.

 

Er det noen som vet hvordan jeg kan få passivemode til å fungere i Filezilla server? Evt en innstilling som får Sunbird til å bruke active connections ?

 

FTP serveren fungerer helt perfekt om jeg ber et FTP klientprogram bruke activemode, men det skal da kunne gå ann med passivemode også ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg søkt litt mer rundt på diverse nettsteder og det virker som om jeg må definere et port område for passive tilkoblinger. Jeg har derfor satt opp et portområde på ca 100 porter (var anbefalt) til å peke til serveren. I tillegg til port 21. Er det riktig å sette disse portene til også skulle gå til port 21 lokalt??

 

Dvs at jeg oversetter portområdet globalt til port 21 lokalt??

Lenke til kommentar

Det som er vanlig er at klienten kobler seg opp mot serveren i passive mode... det er helt vanlig, da det ikke funker å koble active mode gjennom en NAT f.eks.

 

Fiks innstillingene på klienten!

 

Hvis klienten har en aktiv IP(en som funker på internett) så kan vedkommende koble seg opp mot serveren i active mode.

Lenke til kommentar

jeg har satt opp ftp server noen ganger og da åpner jeg i en port racnge

i routern f.eks 5400 - 5500 tcp og udp så åpner jeg til slutt en port som var imellom racnen f.eks 2450 som port til ftp servern min.

 

 

da funkerte passivemode perfekt.

 

er en del årsiden så er sikkert noen ting jeg ikke kommer på farta. men typ sånn gjorde jeg det. :)

 

 

noe sånt http://www.bpftpserver.com/bp-images/howto...wall-step06.png

Endret av larrylu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...