Gå til innhold

En hyggelig opplevelse med Seagate


Thelle

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg må skryte litt av Seagate.

 

Firmaet som leverer bra harddisker (etter min mening) har gitt meg bra service.

Jeg fikk en hdd kræsj og ble lettere fortvilet da jeg trodde jeg hadde mistet all info på disken. Fikk etter noe slit (8 timers arbeid) ut all info og ble lykkelig.

 

Da kræsjen ble oppdaget gikk jeg rett til innkjøp av ny disk. Disken kom fort fra komplett og til en sånn passe hyggelig pris.

Så bestemte jeg meg for å sende inn den ødelagte hdd til seagate. På seagate sine sider virket det nesten som om det var umulig å få erstattet disken. Og det var også det jeg hørte fra folk i service bransjen innen for pc service.

 

Det stod at disken skulle sendes forsvarlig pakket, uten kabler og helst formatert.

Jeg fikk ut alle filene jeg skulle ha, og formaterte så disken og pakket den inn i antistatik plastikken fra wd (den nye disken) og inn i det som den nye disken kom i fra komplett.

 

Det stod på siden at det var flere steder det var mulig å kjøpe riktig embalasje, men er embalasjen god nok for komplett er den vel god nok for meg?

 

Etter ca 2 uker fikk jeg en uventet telefon. Det var budsjåføren som lurte på hvor jeg bodde. Kom hjem og åpnet pakken. Der lå det en flunkende ny 200gb hdd.

Noe bedre pakket inn enn det jeg sendte min i :D

 

En stor pakke med masse tilpasset skumgummi. Å sende en hdd i en slik pakke må koste masse penger.

 

Men hele sullamitten kom på 108,- i frimerker til england, og jeg synes 2 uker behandlingstid og en ny disk i retur ikke er så ille. Særlig ikke når man igrunn ikke hadde forventet seg noe slikt.

 

Seagate.JPG

 

Så til alle dere som mister hdd'er fra seagate. Ta en sjekk på siden dems om garantien gjelder enda (5år) og send den inn og få en ny i retur :D

 

-Thelle-

Endret av Thelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er godt å se at store selskaper bryr seg om de mindre forbrukerene.

 

Har nå (med den nye disken fra seagate) 1,9tb med plass i maskinen. Og diskene der er fordelt 50/50 på wd og seagate. Uten oss sluttbrukere hadde ikke seagate hatt noe salg. Og historier som denne gjør jo at de får gode ord her og der.

 

Det stod på sidene til seagate at hdd ikke ble erstattet om den var fysisk skadet av sluttbruker.

 

Jeg må si at jeg misshandlet mine hdd'er i 7 timer i strekk bak i en lastebil da jeg flyttet fra oslo til tr.heim i begynnelsen av januar. Og jeg vil si at Seagate har gitt meg en god service da det nok er den transporten som har gjort at den 3 år gammle disken ikke lengre ville leve.

 

Det er virkelig godt å se at noen kan yte det lille ekstra for oss som ikke har all verdens med penger å sløse på nye hdd'er :D

 

-Thelle-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...