Gå til innhold

Volten på minnebrikkene?


Kissan

Anbefalte innlegg

Heisann..;)

 

Jeg har hatt litt problemer med Pc'en min siden jeg kjøpte den og har prøvd meg litt fram og testet litt, men ingenting har hjulpet..:(

 

Jeg skreiv en mail til Support @ Netshop, hvor jeg kjøpte Pc'en, og spurte hva som kunne vært problemet og da fikk jeg til svar:

 

Det du kan forsøke er å sette opp volten på minnebrikkene med 0,2v

 

Dette løser de fleste problemer med Asus hovedkort og OCZ minnebrikker.

 

Jeg har et par OCZ DDR2 PC6400 2048MB Platinum XTC Dual Ch., hva er volten på de orginalt, sånn at jeg kan få prøvd dette?

 

I bios'en står det på Auto så vet ikke volten.. Det står heller ikke på pakningen..:hmm:

 

Takk på forhånd..:)

 

Edit: Leif..:p

Endret av Kissan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Orginalt skal brikkene ha en spenning på 2,1v. Hovedkort skal levere 1,8v standard så du kan ennå øke spenningen mer (til +0,3v). Om du forteller hvilket hovedkort du har så er det mulig å sjekke om det er noen spesielle problemer med det og OCZ minne.

8026783[/snapback]

Det står på signaturen..;)

Lenke til kommentar

Bare litt OT her for å bli litt flinkere med benevnelser og enheter:

Spenning måles i volt, og lengde i meter. Å si "volten på minnebrikkene" eller "øke volten" eller "hva er volten?", blir litt som å si "metern på planken", "øk metern" eller "hvor lang er metern?". Dette er på ingen måte rettet mot trådstarter, men er generelt rettet mot folk som bruker disse litt "fremmede" benevnelsene (benevningene?) feil. Synes folk må bli flinkere med å si "spenningen". "Jeg økte spenningen med 3V".

Lenke til kommentar
Jeg har samme brikkene også kjøpt fra Netshop, jeg har de i ett Asus M2N32-SLI Deluxe/Wireless Edition HK.

 

jeg måtte sette volten manuelt til 2.1, måtte også justere timingen på minnet manuelt, tror det er noe med Asus og OCZ minnebrikker, spesielt 6400 brikker.

8065843[/snapback]

 

Dette er et problem på flere kombinasjoner av minnebrikker og hk. Jeg må inn med noe crappy 512MB moduler først for å få satt manuelle verdier på mitt HK og minnebrikker. Deretter inn med brikkene. Dette er forøvrig ikke et problem med Corsair Dominator 6400C4-brikkene jeg har i pc 2, de funker på dette og det P5B-Deluxe kortet de står på nå, uten å måtte bytte. Så det varierer.

Lenke til kommentar

Glad for at det ikke bare er jeg som har problemer med OCZ sine rambrikker. Nå vet jeg ikke hva slags 'problemer' du har, men jeg opplever at PCn fryser i spill som krever litt av skjermkortet. Har også Asus HK (P5W DH Deluxe), og samme rambrikke som deg.

 

Jeg har måtte sette ned ratings til DDR667 for at PCn ikke lenger skal kræsje. Har også satt volt til 2.1v manuelt i BIOS. Med OCZ kan man forresten sette volten til 2.2v uten å bryte garantien.

Lenke til kommentar
Glad for at det ikke bare er jeg som har problemer med OCZ sine rambrikker. Nå vet jeg ikke hva slags 'problemer' du har, men jeg opplever at PCn fryser i spill som krever litt av skjermkortet. Har også Asus HK (P5W DH Deluxe), og samme rambrikke som deg.

 

Jeg har måtte sette ned ratings til DDR667 for at PCn ikke lenger skal kræsje.  Har også satt volt til 2.1v manuelt i BIOS. Med OCZ kan man forresten sette volten til 2.2v uten å bryte garantien.

8077973[/snapback]

 

Har ikke hatt noen problemer ennda, men for å unngå problemer så justerte jeg til riktig volt og timings

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...