Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

viften til varmeapparattet fusker


PelleP

Anbefalte innlegg

Viften til varmapparatet går ca 5 minutter, så hører man at den sakte gir opp og stopper. Dersom jeg da slår av bryteren og venter noen minutter før jeg starter den igjen så kan det hende at den går en stund, men kun noen få minutter.

 

Hva er det som er galt her?

 

Jeg trenger hjelp fort, fordi jeg må ha bilen til helgen.

 

Det er en Renault Megane 1996

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dra til nermeste bilhuggeri og kjøp deg en ny en hvis de har.

Eventuelt kjøpe nytt i butikken til 75% dyrere (?)

 

 

Tror ikke det er noe å fikse på gitt ^^

8025761[/snapback]

 

Du mener altså at det er selve viften som skal byttes? Er det det som kalles "Heater blowing motor" på engelsk? (Jeg prøver å skjønne håndboken)

Lenke til kommentar

Opelen det er snakk om er min...

 

Men uansett, du kjøper ny vifte, ikke kjøpe nytt varme apprat, for varmen funker vel? Eneste du trenger å si er at du må ha en ny vifte til varmen, så finner de pris og ny vifte...

 

Et annet problem med viften din er kansje at kontakten ikke står skikkelig i, har du sjekket det?

Lenke til kommentar
haha.. "Heater blowing motor".. pent ord.

8025984[/snapback]

Ja, det er ikke så greit å lese seg til hva man skal gjøre! :roll:

 

Hadde det vært dårlig kontakt ville nok viften stoppet med én gang, ikke sakte stoppet opp. Tror nok at det er like greit å bytte viften...

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar

 

Hadde det vært dårlig kontakt ville nok viften stoppet med én gang, ikke sakte stoppet opp.

8026134[/snapback]

 

Kommer ann på, er det dårlig kontakt virker viften sånn nå og da!

8026294[/snapback]

 

Dersom det var dårlig kontatk tror jeg viften ville ha stoppet opp slik som når man slår den av - ikke sakte langsom ned. Dessuten så slår den seg av litt for regelmessig. Den lar seg heller ikke slå på igjen før det har gått en viss tid, hadde det vært dårlig kontakt så tror jeg det ville vært helt tilfeldig.

Lenke til kommentar
Viften har nok utsalitte børster. Da virker motoren når de er nogenlunde kalde, men litt mer varme så stopper de.

8038495[/snapback]

Det passer ja! Jeg visste vell at noen skulle ha en forklaring!

Går det an å bytte børstene?

En ny vifte koster flere tusen kroner! :cry:

Lenke til kommentar

Husk at den der er ikke sååå utrolig oppdatert at det gjør noe.

Når din lokale hugger får inn en bil, så legger han ikke ut alle delene på nettet, og fjerner dem igjen etter å ha presset bilen.. :p

 

Det er bare å stikke innom din lokale hugger og spørre om han har en lik bil som deg, inne.

Lenke til kommentar
Husk at den der er ikke sååå utrolig oppdatert at det gjør noe.

Når din lokale hugger får inn en bil, så legger han ikke ut alle delene på nettet, og fjerner dem igjen etter å ha presset bilen.. :p

 

Det er bare å stikke innom din lokale hugger og spørre om han har en lik bil som deg, inne.

8040931[/snapback]

Ja, jeg skal prøve alt jeg kan. Noen som vet hvor vanskelig det er å skifte? Jeg pleier å bytte oljefilter selv, men noe mer avansert enn det har jeg ikke gjort. Greier jeg å fikse dette selv? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...