Gå til innhold

Video og spill hakker i Beryl, ubuntu


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nylig satt opp Ubuntu edgy eft, med xgl og beryl. Men jeg har et problem med at all video hakker når beryl kjører. Det hakker så mye at det er uutholdelig.

 

Skjemkortet mitt er ATI Radeon 9600 Pro 128 mb, og mine linux kunnskaper kunne vært bedre.

 

Eneste måten jeg får til å se på videoer er å bruke beryl til å sette på metacity vindusbehandler. (deaktivere beryl). Men for da å starte beryl igjen, må jeg restarte x, for hvis jeg trykker på beryl og velger å bruke beryl vindusbehandler, så får jeg bare hvit skjerm. (tydeligvis en bøgg mange har problemer med)

 

Hvis noen har noen ideer på hvordan fikse dette, er jeg meget takknemlig.

 

MvH

Bjørnar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å deaktiver "Sync to VBlanc" i beryl general options ;)

det funka for meg, sjekk også om du har blur effekten aktivert(om så, skru av! den suger CPU)

ps! om du finner ut hva som gjør at det kommer hvit skjerm, PM meg, har samme problemet(bare at det ikke funker å restarte X for meg), så kjører gnome session -_-

Endret av ZeS
Lenke til kommentar
prøv å deaktiver "Sync to VBlanc" i beryl general options ;)

det funka for meg, sjekk også om du har blur effekten aktivert(om så, skru av! den suger CPU)

ps! om du finner ut hva som gjør at det kommer hvit skjerm, PM meg, har samme problemet(bare at det ikke funker å restarte X for meg), så kjører gnome session -_-

8021430[/snapback]

 

Dette funket ikke for meg... desverre... syns nesten hele beryl ble tregere...

 

Det som er synd med beryl er at det er så tregt.. vet ikke om jeg holder ut i lengden, så må nok velge, hurtighet eller pynt for øyet...

 

PS: pm på veg til deg ZeS

Lenke til kommentar

du benytter deg av XGL... Hvis kortet ditt ikke støtter de nødvendige ekstensjonene for 3d rendring i desktop så vil XGL benytte seg av cpu'en for å tegne 3d effektene, som går en HEL del tregere. AIGLX er mye raskere enn XGL. Problemet er at du må benytte de uoffisielle ATI driverne eller ha et Nvidia kort for å kunne bruke AIGLX istedenfor XGL...

Lenke til kommentar
du benytter deg av XGL... Hvis kortet ditt ikke støtter de nødvendige ekstensjonene for 3d rendring i desktop så vil XGL benytte seg av cpu'en for å tegne 3d effektene, som går en HEL del tregere. AIGLX er mye raskere enn XGL. Problemet er at du må benytte de uoffisielle ATI driverne eller ha et Nvidia kort for å kunne bruke AIGLX istedenfor XGL...

8025430[/snapback]

 

Jeg har lest om aigxl, og prøvd å installere dette fra diverse guider, men fikk dette ikke til å fungere. Derimot så gikk alle driverne til *et-mørkt-og-varmt-sted*.. Så måtte reinstallere, for å få alt opp å gå igjen. Hvis jeg ikke husker feil å brukte jeg fglrx driveren på mitt forsøk.

 

Har blitt god på å reinstallere, så hvis du vet om en god guide, med de uoffisielle driverne, så tar jeg veldig gjerne imot. Risikerer en reinstall for å få det til å funke ordentlig.

 

Har ikke den beste erfaringen med fglrx driveren heller, så kan hende den uoffisielle fungerer bedre.

 

MvH

Bjørnar

Endret av bn_olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...