Gå til innhold

topline.no = ELENDIG kundebehandling.


moft

Anbefalte innlegg

noen leverandører lover varen før jul hvis man bestiller før den 16'de.

 

Bestilte GForce3 den 12.december , ringte inn bestillingen og spurte spesielt om dem hadde den på lager/klar til sending.

 

jada , dem hadde den på lager ingen problem...

så æ stolte på dette (løgn?) og bestilte.

 

fikk ordrebekreftelse , men ingen pakkenumer , ringte forigårs og spurte hvor pakken blir av...

fikk vite at æ var ikke lur som trodde dem fikk sendt 300 bestillinger på en dag , min ble visst sendt den 13de eller 14de. , fikk fortsatt ingen pakkenummer , fordi det var rot med et aller annet system.

 

så kommer lørdag , imorra , siste sjanse til å få pakken...

hadde dem gitt meg pakkenummer hadde æ kunnet få den inntil 2 dager tidligere (sånn er systemet her , posten bruker 1 dag på 5km fra hovedpostkontor til butikk , og så en dag før lappen kommer i postkassa (skjeldent på lørdager)

 

kommer pakken for sent , er dette min FØRSTE OG SISTE handel med "topline.no"

 

dem har brutt mange av sine egene regler som står skrevet i "OM OSS" , æ har mailet dem og klaget , men fikk ingen svar, på telefonen fikk æ altså et overlegent og uhøflig "info" om at æ ikke burde tro dem kunne sende ut 300 bestillinger ...

 

her kommer vedlagt mailen æ sendte dem: (uten å få svar) , eller pakkenummer

---------------------------------

 

den 12.12.01 bestilte æ (ordre id:xxxxx) etter tilbud dere hadde på http://www.hardware.no

 

har mottatt en ordrebekreftelse , men enda ingen sendningsnummer.

-la meg sitere fra "Om Oss" : "...levere varen innenfor en tidsramme fra 1-5 dager ..."

 

dere skulle ringe meg igår og fortelle hvor pakken blir av...nope , ingen ringte,

-la meg sitere fra "Om Oss" : "...å være en aktør som setter kunden sterkt i fokus..."

 

det begynner å gå mistenkelig lang tid , og julen nærmer seg , ...

HVIS dere har sendt noe , så hadde et sendingsnr vært bra...

 

-la meg sitere fra "Om Oss" : "og er sikre på at du vil bli fornøyd hos oss."

...det er det som gjenstår å finne ut av ,

 

Hilsen

xxxxxxx

utover kvelden @ telefon 12345678

 

--------------------------------------------

... slik er det , RÅTTEN kundeservice , anbefales IKKE.

 

skal skrive en oppdatering her om noe skjer...

 

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: moft på 2001-12-21 18:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare så det er sagt så solgt Topline LAAANGT flere kort enn det de hadde regnet med. Som det står på siden vår når vi hadde tilbudet så gjelder tilbudet KUN så langt varelageret til butikken gjelder.

 

Da Topline solgte flere kort enn det leverandøren hadde fikk de et problem og de valgte da å si at ALLE skulle få til tilbudspris. Det betydde at de fikk lengre leveringstid enn forventet på kortene.

 

En annen sak er at det tar litt tid for en middles stor butikk å pakke ned over 400 kort... : ) Regner med at en skjønner hvorfor i det minste ting tar litt tid... Når det er sagt så burde de muligens i enkelte tilfeller vært flinkere til å gi datoer og litt mer forklaringer...

Lenke til kommentar

, poenget er at dem løy til å begynne med.

da æ ringte , spurte æ spesielt om dem "hadde dem på lager , klar for sending"

og fikk JA

at det senere ble 300 og æ visstnok ikke kunne regne med å få varen i tide , er altså ikke mitt problem.

 

..tro hvor mange av disse "300" kundene ble løyet til for at dem skulle et kjempesalg ?

Lenke til kommentar

Jeg bestilte GF3Ti200 kortet når det kostet 1690,- (onsdag forrige uke) Hadde noen samtaler med dem før helgen, men på mandag denne uken så ringte jeg og da sa de at mitt ordrenr var sent... Jojo... ringte tilbake dagen etter for å spørre etter sendenr, men det kunne de ikke sende pga crasha data system. Javel, men han sa mandag at det var sendt, så da var den vel på vei...

Idag er det fredag og spennigen var stor når postmannen kom, men akk, ingen pakke. jaja, i morgen tenkte jeg.

Kom nettopp hjem og fikk et mail fra Topline, OI! sendenr!!! YES - ehhhhhhh - WHAT THA FU** - "innlevert Oslo 21.12.01" ehhhh.....

 

Med andre ord, der røyk julegleden med en smell!.. Hadde jeg vist dette, hadde jeg avbestilt d og funnet en annen løsning, inntill jeg får tak i Radeon8500!!!

 

Lurer på om jeg skal legge inn min kommentar på webguiden på Hardware.no....

Lenke til kommentar

enig , slike LØGN til kunder , kvalifiserer til et like stort oppslag som "juletilbud dag 12".

 

HWNO burde ta opp slik løgn , siden det er tross alt HWNO som formidlet "jule" tilbudet.

 

Slike uproffe websjapper som annonserer på HWNO svekker tross alt HWNO's ry.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-22 00:14, moft skrev:

enig , slike LØGN til kunder , kvalifiserer til et like stort oppslag som "juletilbud dag 12".


HWNO burde ta opp slik løgn , siden det er tross alt HWNO som formidlet "jule" tilbudet.


Slike uproffe websjapper som annonserer på HWNO svekker tross alt HWNO's ry.




 

Det er synd at slikt skjer, men som jeg poengterte før så hadde Topline to valg;

1. Si at dere ikke fikk kortet til 1690,- eller

2. Selge det til dere med litt forsinkelser.

 

Det er det eneste jeg har å si den sammenheng. Hver enkelt får avgjøre hva som var best...

 

Hva Topline sier til kundene legger jeg meg ikke opp i. At derimot noen av dere oppfatter kundebehandlingen som lite seriøs er synd og jeg anbefaler alle å bruke erfaringene i webshopseksjonen. Dog er det klart at det er her som alle andre steder; to sider av en sak og jeg tar ikke stilling til noen av partene. Jeg ønsket bare å poengtere det Topline oppgav som grunnen til at kundene ikke hadde fått varene så fort som de burde (ja, vi snakket med dem etter å ha sett en del tilbakemeldinger her...).

 

At noen her oppfatter det som at vi tar "parti" med noen er mildt talt urimelig. Tror dere vet bedre...

Lenke til kommentar

ok , HWNO tar ikke parti.

 

men topline hadde flere VALG !

 

VALG 3: "ÆRLIGHET":fortelle at æ kunne få kortet senere , til samme pris (det er jo faktisk det som skjer) , og ta en liten sjanse på å gå glipp av salget hos kunder som "må ha" før jul.

 

og

 

VALG 4:"LØGN": lyge til kunden om at dem har vare på lager , for å gi falsk håp om å få det til jul , slik at det er bedre odds for at kunden bestiller.

 

altså valgte TOPLINE "LØGN" , for å pushe salget littegrann mer enn om dem valgte alternativ 3.

så når dem er villig til å lyge "rett i fjeset på meg" , først med at "dem hadde kortene klar for sending" , og så med at det "ble sendt den 13-14'de"

så er det 2 LØGN bare for å tjene noen kroner extra.

 

bør slike "butikker" belønnes med handel ?

hva sjer med oss kunder når alle blir like løgnaktige ?

tenk deg at alle butikker skriver (og sier i telefonen) 1000+ "på lager" , og faktisk slutter med å ha lager ?

 

Hvor mange ganger har ditt varevalg blitt påvirket at hva som finnes på lager ? , for min del , ofte...

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: moft på 2001-12-22 11:09 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-22 11:08, moft skrev:

ok , HWNO tar ikke parti.


men topline hadde flere VALG !


VALG 3: "ÆRLIGHET":fortelle at æ kunne få kortet senere , til samme pris (det er jo faktisk det som skjer) , og ta en liten sjanse på å gå glipp av salget hos kunder som "må ha" før jul.


og


VALG 4:"LØGN": lyge til kunden om at dem har vare på lager , for å gi falsk håp om å få det til jul , slik at det er bedre odds for at kunden bestiller.


altså valgte TOPLINE "LØGN" , for å pushe salget littegrann mer enn om dem valgte alternativ 3.

så når dem er villig til å lyge "rett i fjeset på meg" , først med at "dem hadde kortene klar for sending" , og så med at det "ble sendt den 13-14'de"

så er det 2 LØGN bare for å tjene noen kroner extra.


bør slike "butikker" belønnes med handel ?

hva sjer med oss kunder når alle blir like løgnaktige ?

tenk deg at alle butikker skriver (og sier i telefonen) 1000+ "på lager" , og faktisk slutter med å ha lager ?


Hvor mange ganger har ditt varevalg blitt påvirket at hva som finnes på lager ? , for min del , ofte...




[ Denne Melding var redigert av: moft på 2001-12-22 11:09 ]


 

Nei, det høres ikke bra ut. Nå skal det sies at jeg ikke har hørt hva Topline har å si til dette...

 

Et annen ting er at en bør være veldig skeptisk til alle butikker som sier at DE har over 1000 grafikkort på laget. INGEN har det. De aller fleste har kun et fåtall (under ti stykker) og henter resten fra lagerstatusen til leverandøren deres. Det medfører at om leverandøren selger en haug med kort i mellomtiden så får butikkene et problem... Dog burde det vel ikke gå ut over kundene i større grad enn høyst nødvendig...

Lenke til kommentar

Hei..

 

Vedr leveringer av Daytona Geforce 3

Når vedkommende ringte inn sin ordre var det totalt

25 kort på lager igjen. ordren blir så lagt til behandlig av ordremottakeren og blir der etter lagt inn i kø til forsendelse.Ikke på noe tidspunkt har kunden fått garantier for at varen skulle være fremme før JUL med unntak av de som faktisk fantes på lager fra morningen av.

Disse ble hentet av posten samme dag.

 

Når vi snakker om forsendelser er de faktiske forhold slik. PGA en feil i EDI løsningen vår har vi som jobber i Topline AS måtte behandle alle inngående ordrer manuelt. Dette tar LANG tid når det gjelder oppkrav sendinger pga utfylling av skjemaene til posten. Deretter må posten (også manuelt) registrere sendingene på terminal. Hvor lang tid dette tar i jula / før jul har vi dessverre ingen mulighet til å kontrollere eller besvare.

 

Når det gjelder antall kort som ble solgt overgikk dette som tidligere nevnt i forum vårt lager , dette har vi også sagt til samtlige som har kontaktet oss.

Det tar faktisk noen dager for å få levert varene til vårt lager slik at vi kan sende ut alle.

Mesteparten av disse sendingene var avsendt tidligere enn 21.12.01. Dette til informasjon.

 

Ta gjerne direkte kontakt med oss hvis dere lurer på noe tel er : 63 81 73 22

 

TIL ALLE SAMMEN GOD JUL OG GODT NYTTÅR :smile:

Lenke til kommentar

whoa ! , "ingen garantier ble gitt" :smile:

prøver du å drukne meg i juridisk sludder... ?

 

...kommenter heller hvorfor du/dere fortalte meg at varen var på lager og klar for sending.

 

...og noen dager senere sa at den ble sendt den 13-14de....

 

helt klart med hensikt å villede meg , og hvorfor skulle man etterspørre "garantier" fra dere , er det vanskeligere å lyge hvis man inkluderer ordet "garantere" i setningen ?

 

"God jul" , jatakk , selv om dere sørget for å klusse den mest mulig til med å skuffe , la oss si 200/300 kunder , kanskje mer.

 

men pyttsan , man lærer jo... hvor man (ikke) skal shoppe...

:smile:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: moft på 2001-12-22 15:16 ]

Lenke til kommentar

Jeg vil si at topline har glimrende kundebehandling.

 

Jeg betalte på forskudd for å få kortet før jul, og kortet ble personlig håndtert av folkene der nede.

Det eneste som er å klage over at jeg ikke har motatt kortet ennå :smile:

 

Men den feilen er posten skyldig i !

 

_________________

PulZ @ efnet

 

Aopen Ak77 Pro A

Amd xp 1600 (1400mhz)

Daytona Geforce 3 TI200 (ventes i posten ;O) )

 

[ Denne Melding var redigert av: PulZ på 2001-12-22 15:30 ]

Lenke til kommentar

du skriver

 

whoa ! , "ingen garantier ble gitt"

prøver du å drukne meg i juridisk sludder... ?

 

Nei men faktisk å gjøre deg oppmerksom på at vi har sagt til alle som har ringt oss vedr Gf 3 kortene

at leveringstiden er uviss.

 

 

...kommenter heller hvorfor du/dere fortalte meg at varen var på lager og klar for sending.

 

Varen var på lager, men det var tross alt MANGE før deg i køen til å få kortet levert den dagen og vi tar dem etter tur tross alt da,

Varen var også reservet hos vår leverandør slik at vi kunne levere flere kort så fort som mulig for oss.

 

 

 

: helt klart med hensikt å villede meg , og hvorfor skulle man etterspørre "garantier" fra dere , er det vanskeligere å lyge hvis man inkluderer ordet "garantere" i setningen ?

 

Selv om du mener du har blitt "løyet" til er de faktisk forholdene noe annet. Når jeg henviser til garantier så menes med det at vi har gitt kundene

beskjed om leveringstidene og at det vil bli forsinkelser i leveringene pga mange bestillinger i forhold til vårt lager av disse kortene.

 

 

 

"God jul" , jatakk , selv om dere sørget for å klusse den mest mulig til med å skuffe , la oss si 200/300 kunder , kanskje mer.

 

90 % av bestillingene bør være fremme hos kunden før jul . Dette til informasjon.

Lenke til kommentar

Jeg vil referere til andre brukeres erfaringer med Topline.no..

 

http://www.hardware.no/webshoper/topline.html

 

http://www.hardware.no/webshoper/erfarings...webshop=topline

 

Ved å lese litt på disse linkene forstår man at dette ikke er en webshop som setter kundene i fokus. En gjennomsnittskarrakter på 1,7 på en skala fra 1-6 er ikke mye å skryte av..

 

Mvh Thomas Nilsen aka Zamoht

Lenke til kommentar

ja disse 90% er nok sterkt underrepresentert her , det er derimot 3 som har bestil og ikke fått.

 

BTW , svarene fra topline er ikke sanne , ingen har nevnt for meg at det var uviss leveringstid.

 

dessuten er det å si at "varene er på lager og klare for sending" LØGN , når man vet at "det er langt flere bestillinger enn varer på lager"

 

det er også lite sannsynlig sant at pakken ble postet 13-14'de .

 

hva deres lager har solgt samme dagen som tilbudet kom ut , er klin uvesentlig. da skulle personen på telefonen vært ærlig.

 

og spesielt fordi den 13'de og 14'de også er usant , men det får vi jo se når (hvis) pakken kommer...

 

ellers syns jeg karakter-tingen er fin... men den hfunker fisst ikke , fikk bare SQL feilmeldinger da æ årøvde å ta en titt på folks kommentarer.

 

Prøver senere.

Karakteren deres blir ikke bedre av dette :smile:

 

det minste dem kunne gjøre for å gjøre det godt far å sende portofritt/refundere portoen.

 

men æ har ingen illusjoner om slik forbedring fra topline

 

BOTTOMLINE :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


ellers syns jeg karakter-tingen er fin... men den hfunker fisst ikke , fikk bare SQL feilmeldinger da æ årøvde å ta en titt på folks kommentarer.


 

Jepp, den er nede for tiden etter et hackerangrep. Vi arbeider på spreng for å få den på plass igjen.

 

Alle som har erfaringer med webshoper burde bruke tjenesten, dette gjør det lettere for andre å velge hvilken butikk de skal handle hos.

 

MLW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...