NilsiT Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Jeg har nylig bygget en pc og jeg trodde alt var okei, men det var det visst ikke! Jeg slår på datamaskinen og alt er okei... etter en stund så stopper pc'en helt opp(den klikker), men skjermbildet er jo der fortsatt, men alt henger seg opp! kan ikke gjøre noen ting. Alt som fungerer er å trykke "reset" eller holde inne av knappen... Så slår jeg på Pc'en og så kommer det av og til en melding opp(i dos'en) "feil på leserdisken" eller noe sånt og da restarter jeg pc'en igjen og da funker det som regel! Bios'en resettes også(av og til etter pc'en har hengt seg opp) Biosen resettes også hver dag når jeg slår på pc'en for første gang om dagene!(som oftest) Hva er galt? _______________________________________ komponenter: hovedkort: ECS 945P - A CPU: Intel Core 2 Duo E6300 Skjermkort: NVidia GeForce 7900 GT PSU: North-Q 400 Watt harddisk: samsung spinpoint 250 GB s-ata RAM: Corsair Value Select DDR2-533 2048 MB (2x1024) Kabinett: Apevia X-Cruiser(med viftestyring, osv..) tillegsutstyr: 2 kalde katoder(med inverter)
NilsiT Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Skrevet 24. februar 2007 (endret) Hadde vært veldig greit hvis noen kunne hjelpe eller iallefall prøve å hjelpe=) Endret 24. februar 2007 av Nilsi_tl
uburen Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 (endret) Logg deg inn på PCPITSTOP.COM og kjør en test av pc'en din. Kanskje du får noen fornuftige svar der? De har endel autofixer som KAN hjelpe deg. PS. Hva var det siste du satt inn i maskinen før den begynte å tulle? Fjern dette om mulig. Endret 24. februar 2007 av uburen
NilsiT Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Skrevet 24. februar 2007 (endret) det jeg satte sist inn var jo de 2 kalde katodene, men jeg tror ikke det skulle være noe problem! PCpitstop...hva velger jeg på den siden? Endret 24. februar 2007 av Nilsi_tl
NilsiT Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Skrevet 24. februar 2007 Kan PSU'en være for liten? jeg koblet til Fronten på kabinettet bestående av målere/visere med lys og så koblet jeg til 2 kalde katoder og da startet jeg pc'en... med en gang jeg kom inn i windows hang pc'en seg opp igjen...bildet sto bare helt stilt og jeg kunne ikke gjøre noe(utenom å restarte)
uburen Skrevet 25. februar 2007 Skrevet 25. februar 2007 (endret) det jeg satte sist inn var jo de 2 kalde katodene, men jeg tror ikke det skulle være noe problem! PCpitstop...hva velger jeg på den siden? 8015626[/snapback] *************************** Full tests ! ute til venstre... Endret 25. februar 2007 av uburen
NilsiT Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Skrevet 26. februar 2007 skal prøve det! håper jeg finner ut noe mer! bare kom me forslag om hva feilen kan være hvis du har en anelse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå