Gå til innhold

Total War: M2TW, Hvilken Faction mener du er vanskeligst?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken Faction dere mener er den vanskeligste i campaign.

Det må være grunner. ikke bare nevn en faction uten å nevne argumentene du har.

Gjerne nevn det som er positivt også! :)

Selv mener jeg Turkish

 

av flere grunner

 

Negative

 

-Spiller du som Turkish så tar du vanligvis Constantinopel, Antioch og Jerusalem.

Dette gjør at du hele tiden er i krig med kristne land pga holy crusade. og det gjør diplomati vanskelig. Også med andre muslimske nasjoner da de kan være alliert med en av de kristne landa som erklærer krig.

-Mangler gode fotsoldater etter min mening.

-Det er stor sjans for at Mongolian Invasion skjer nær en av dine østlige byer og det er du som sannsynligvis må slite med dem.

-Timurid invasion er enda verre enn mongolian! Disse slipper du ikke unna uansett og de kommer til å gjøre livet hardt for deg.

-Du har opptil 4 Fronter samtidig

 

Positivt

 

-Monsterkanonen

-Sipahi(elite horse archers)

-Gode muskeeters

-Godt Kavaleri

 

men alt i alt mener jeg denne nasjonen gir de største utfordringene

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig, men Russerene har det heller ikke lett - de er jo hovedmålet til Tirmuids.

8019544[/snapback]

 

 

Det kan vel ikke stemme? Historisk sett så var jo den Timuride invasjonen mot det ottomanske keiserriket. og det gav ottoman store problemer. De tok til og med keiseren av ottoman til fange. keiseren tok da selvmord. med gift han hadde i ringen sin.

 

jeg spiller som turkish op VH/VH og timurids har ikke angrepet noen andre enn meg.

 

kanskje det er mongolian invasion du snakker om? De kan angripe Russerne også.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
tja, Take command 1st battle of bullrun og take command 2nd manassas.

samt en del av de gammle sid myers spillene.

også kommer Histwar, alle disse gruser TW på realisme på alle punkter

8047147[/snapback]

 

blir litt off topic her nå.

 

take command har jeg ikke spilt så kan ikke si noe på dette men må si jeg tviler. aldri hørt om Histwar heller. sid meiers er ikke mer realisme enn TW. og denne serien har jeg spilt fullt ut.

Lenke til kommentar

sid meiers er ikke en serie men mange, han har en serie som tar for seg div slag som er veldig realistisk. tar for seg slag som waterloo og gettysburg.

 

TW spillene har altid hatt masse fantasi units, gameplay er basert på blanse og ikke historik ect.

 

Take command og histwar er i helt andre klasser.

i TC spillene er slag laget nøyaktig etter hvordan de var. ned til siste mann, du har nøyaktige tall på soldater, takktikkene er laget på ekte takktikker osv. både i histwar og take command har virklige regimenter og divsioner med. vis man leser en historie bok om et slag.

 

lå oss si Austerliz og du leser om 48th of the line som var et regiment som var med i det slaget, kan du da spille med det regimenet i hiswar. det samme gjelder take command.

 

mens i tw spill har man kanskje 3 kanoner, mens i histwar har man ekte tall, man kan fint ha 300 kanoner med på slaget.

histwar kan man også ha 50 000 units i stede for max 2000-3000 på sp i tw.

Lenke til kommentar

fantasi units i TW? absolutt ikke riktig.

 

bruk google så ser du at hver eneste unit i TW har en historie.

dessuten har jeg aldri påstått at TW er det mest realistiske spillet.

historisk korrekt er hva jeg har snakket om =) du som drar det til realisme men du kan ikke nekte for at TW er realistisk =) med huge på unit scale så er

antall også realistisk iforhold til virkeligheten =)

 

i middelalderen var slagene aldri veldig store.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

vis du leser litt rundt på TW forumer så er det veldig mange med mye mer historsik viten en oss to til sammen som erger seg over fantasi units.

 

slag med mange mange flere soldater enn du får i tw spill

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Cr%C3%A9cy

http://en.wikipedia.org/wiki/Siege_of_Calais

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Poitiers_%281356%29

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Agincourt

de var bare fra 100års krigen

 

og bare for å vise at det ikke bare var den krigen

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Kalka_River

 

men TW er bedre enn enn mange spill, jeg er enig i et 3000 under et slag er bedre en 75 som mange rts spill har

Lenke til kommentar

Er vel egentlig ikke en grense på hvor mange soldater du kan ha i et slag i total war, er nesten ubegrenset hvor mange hærer som kan delta i et slag i campaign modus.

 

I rome er antallet i hvertfall helt korrekt for romerne hvis man har på huge unit scale. jeg har selv gjennskapt en standard P.M. legion med ekstra tropper(Velites), kavaleri(Equites) og hele pakka. Eneste som kanskje er feil der er vel at triarii skulle vært likere Hastati og Principes.

Lenke til kommentar

Vel om ikke alle så tror jeg de fleste unitsa i TW er historisk korrekt.

 

Dama mi er Tyrkisk og mens jeg spilte som turkish så kjente hun igjen navn

som siphahi, de hestene som begynner på "q"(ikke lett å huske) etc.

 

så jeg fikk inntrykk da at turkish var gjort historisk korrekt. så har man andre units som det franske kavaleriet, longbowmen. trebucchet, catapult, etc.

 

ingenting er perfekt. men jeg må si meg fornøyd med TWs følelse av historie =)

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvilken Faction dere mener er den vanskeligste i campaign.

Det må være grunner. ikke bare nevn en faction uten å nevne argumentene du har.

Gjerne nevn det som er positivt også! :)

Selv mener jeg Turkish

Da skal jeg prøve turkish (VH/VH) når jeg får tid :D

Har dessverre ikke tid til å spille så mye, har bare testet HRE og Russland. Selv om hele mongolerhæren har gått mot meg når jeg spiller Russland, så har den bare vinglet rundt og bare tatt en filleprovins, var på vei mot Kiev med ni fulle stacks i treg bevegelse, men snudde da jeg proppet byen med hovedsakelig middelmådige tropper. Skal ikke beskylde dette får å være et dårlig trekk, da det lett kunne blitt en Phyrros-seier for Mongolene, men jeg syntes det var litt synd at jeg gikk glipp av det som kunne blitt et svært spennende slag :(

Lenke til kommentar
Vel om ikke alle så tror jeg de fleste unitsa i TW er historisk korrekt.

 

Dama mi er Tyrkisk og mens jeg spilte som turkish så kjente hun igjen navn

som siphahi, de hestene som begynner på "q"(ikke lett å huske) etc.

 

så jeg fikk inntrykk da at turkish var gjort historisk korrekt. så har man andre units som det franske kavaleriet, longbowmen. trebucchet, catapult, etc.

 

ingenting er perfekt. men jeg må si meg fornøyd med TWs følelse av historie =)

8051164[/snapback]

 

så klart har de en del type soldater som fantes på den tiden, ellers ville de jo bare ent opp med orker og drager.

 

men vil du prøve noe som er så historsik som du får det bør du prøve take command 2nd manassas, spillet ser ikke pent ut, men det er noe helt annet enn andre spill, ai'n er også drit god og vansklig å slå selv på lett.

eller du kan vente på histwar som man ikke helt vet når kommer, men vi håper på en sommer realise

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...