Gå til innhold

Hva lukter svette?


TorbjørnK

Anbefalte innlegg

Har sittet her å lurt litt på hva svette lukter.

Kan vi påvirke hva det lukter? f.eks spise gullerøtter for at svetten skal lukte bedre? og lukter stress-svette anderledes enn trenings-svette? Hvorfor lukter svette dårlig når den blir gammel? Og hvorfor syns vi den lukter dårlig? Er det meningen at vi skal frastøte oss folk som ikke dusjer og vasker seg? Har lest at lukten av fersk manne-svette tenner jenter uten at de vet det :hmm: stemmer det? Er i det filosofiske hjørnet i dag, noen som har noen svar på ihvertfall noen av spørsmålene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Send inn til Braniac og spør. Eller ev. Illustrert vitenskap hvis du vil ha et seriøst svar. :p

 

Angående opphissede jenter, så tror jeg kanskje det ligger noe i det. Men på den annen side synes jeg ikke svette jenter tiltrekker meg noe særlig.

8011956[/snapback]

 

Mener det var det at svette-lukt-molekylene stimulerte produksjonen av et hormon som styrer hjerterytmen og sexlysten til jenter.

Lenke til kommentar
Mener det var det at svette-lukt-molekylene stimulerte produksjonen av et hormon som styrer hjerterytmen og sexlysten til jenter.

8012315[/snapback]

Jeg skal fra å med denne dagen svette mye. :dribble:

 

Men fra spøk til alvor, jeg synes du skulle sendt inn et brev til Illustrert Vitenskap. Der kan du få et godt nok svar. :)

Lenke til kommentar

Svette lukter nesten ingenting. Det som skaper lukten er bakteria som blandes i svetten.

Grunnen til at det sies at jenter blir tent av svette menn er fordi da utgir mannen flere feromoner, som er en slags "beskjed" pakket inn i kjemikalier som f eks gir seksuell tenning eller dyr som legger dem for å vise vei til maten for de andre.

 

Litt sånn lett sagt.

Lenke til kommentar

du kan forandre lukten ved å drikke mye vann.

prøv å drikke minimalt, og svette, det lukter høgg og grønne jævler med en gang.

 

prøv å drikke mye vann(2-3L jevnt fordelt utover), da lukter det ingen verdens ting når du svetter!

husker ikke hvor jeg leste det men var et eller annet blad alá Illustrert Vitenskap i think

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...