Gå til innhold

Avvikle Raid0 og beholde data?


dercaS

Anbefalte innlegg

Har en liten problemstilling.

I min pc så har jeg følgende oppsett.

C: består av en 2 sata disker satt i raid0. Ene er en 250 gb disk, den andre en på 160.

D: er en 250 gb ide disk

E: er en 40 gb ide disk.

 

Spørsmålet nå er om det går an å få avviklet raid0 slik at jeg sitter igjen med de to sata diskene som to uavhengige disker. Og samtidig bevare ca 150 gb med data på de.

Trenger altså en metode som klarer å løse raid arrayet opp i sine to orginale disker, og samtidig bevare noe av dataene på en av de to diskene.

 

Ingen av IDE diskene har nok ledig kapasitet til å midlertidig lagre disse dataene.

 

Å brenne alt på dvd frister ikke.

 

Harddisk kan kjøpes, men problemstillingen synes jeg var litt interessant, så jeg lurte på om det går an.

 

mvh dercaS

Endret av dercaS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ashmantle:

Fullstendig klar over at filer ligger lagret halvt om halvt sånn ca på begge diskene.

Hadde vel egentlig ikke noen store forhåpninger om at det skulle virke. I såfall hadde det vel vært programvare som var så spesiell, og skrevet spesifikt for den enkelte kontroller, at det er nesten ingen som har hørt om det. :)

 

Wabby og D-Fender:

Tror nok ny harddisk blir løsningen. 40 gb disken er moden for utskifting likevel. :)

 

 

Skulle noen komme på en løsning så for all del si ifra. Kunne vært artig. Om ikke annet så for læringens sin skyld iallefall. :D

 

mvh dercaS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...