fabio Skrevet 6. desember 2002 Skrevet 6. desember 2002 Har to PC'er i ett nettverk. Skal formatere den ene og vil da hive over en del filer jeg vil ta vare på, men jeg vet ikke hvordan jeg setter opp en ftp-server. Noen som kan hjelpe ? Jeg kjører flashfxp på begge pc'ene
WebKnight Skrevet 6. desember 2002 Skrevet 6. desember 2002 Hvorfor ikke bare bruke utforsker i windows da...?? Ingen grunn til å bruke ftp, når du enkelt og greit bare kan dra filene fra en mappe på den ene maskinen over i en mappe på den andre. Begge PC'ene må være i samme arb.gruppe og ha forskjellige navn, men de innstillingene har jeg ikke så peil på, men bare les beskrivelsen i windows... Hvis det er det du bruker da, hvilket OS har du ? i XP er det veldig enkelt iaffall :smile: Ha en fantastisk kveld!
fabio Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Skrevet 6. desember 2002 Takk for svaret ! Det er 80 GB som skal sendes over nettverket så jeg ønsker å la det stå på en natt eller noe. Jeg vil kunne resume, itilfelle noe går gale. Itillegg så har jeg tidligere erfart at ved å bruke FTP programmer oppnår jeg høyere og jevnere hastighet på overføringene. Og så er det jo selvfølgelig kjekkt å kunne det :smile:
Orjanp Skrevet 6. desember 2002 Skrevet 6. desember 2002 Du kan jo bare flytte hd'en over i den andre makinen og kopiere filene. Går sikkert like fort som å sette opp en ftp server.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå