Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med kjølesystem på Ford Mondeo


Garmin

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp skiftet motor på en 1995 Ford Mondeo, etter å ha skjært den. Byttet til samme motor som stod i fra før å det var en 2 liter Zetec motor.

Når jeg startet bilen og kjørte den varm så fylte ekspansjonstanken seg helt full og motoren ble veldig varm.

 

Jeg hadde fylt på kjølevæske til den var opp til nesten max merket, men det var etter bilen hadde gått en stud så ble tanken helt full. Men den synker ned igjen til max merket når motoren blir kald.

 

Er det noen som vet hva som er galt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kalles en ekspansjonstank fordi kjøleveska ekspanderer ved forskjellige tempraturer. nivået skal variere!!

 

Det kan jo hende toppakning er defekt eller at motoren koker, men da bør det renne over... mye!

 

sjekk at alle vifter starter og at nåla inni bilen ikke står på rødt.... tut og kjør

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har akkurat samma problemet på min Mondeo, jeg har 94 mod.

Når jeg først oppdag det for noen dager siden så ble jeg fortalt at det kunne være termostaten som var gåen å dermed ikke slapp kjølevesken gjennom systemet og fem til radiatoren.

Prøvde å bytte denne, men det var ikke termostaten. så nå sitter jeg med 2 stk som funker :p

Merket også at når motoren begynte å bli varm mistet jeg mye drakraft og spessielt i bakker oppover.Klart altså ikke å presse bilen til mere enn 50 km/t i 3 gir ved 8% oppoverbakke.

Og idag så jeg for først gang at det kom ganske mye hvit røyk fra potta bake. Regner med at det kan være sprengt toppakning men er ikke sikker. En ting jeg er nesten sikker på er at jeg forbrenner kjøleveske. Noen andre ting som kan være feile enn dette?

 

 

Er en 94 mod, 16v, 2.0L, 136hp, stv :blush:

 

vennligst send post til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...