Gå til innhold

Vista Business -> Vista Home Premium ?


zexs

Anbefalte innlegg

Leste en artikkel på nettet om at det skulle være mulig å oppgradere sin Vista versjon.

F.eks Vista Business -> Vista Home Premium.

Finner ikke artikkelen igjen og har søkt meg blå på google.

Noen som kan gi noe info her??

Jeg får strax Business versjon men ønsker media center funsksjonaliteten til Home Premium.. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får strax Business versjon men ønsker media center funsksjonaliteten til Home Premium..  :roll:

8001642[/snapback]

Det er dette som er problemet med Windows. Du kan ikke velge hvilke funksjoner du vil ha.

 

Eks: Jeg vil ha Remote desktop, og Media center. Eneste mulighet er Ultimate, med alt det andre søppelet jeg ikke vil ha. :roll:

Lenke til kommentar

Det er dette som er problemet med Windows. Du kan ikke velge hvilke funksjoner du vil ha.

 

Eks: Jeg vil ha Remote desktop, og Media center. Eneste mulighet er Ultimate, med alt det andre søppelet jeg ikke vil ha. :roll:

8001720[/snapback]

 

Ultimate koster jo skjorta...

Lenke til kommentar

Du får nok ikke "oppgradert" eller rettere sagt nedgradert fra Business til Home Premium.

 

Business er ett hakk høyere på rangeringen til MS enn Home Premium. Skal du oppgradere må du bytte til Ultimate.

 

Men, om du er villig til å gjøre en ny installasjon, kan du "oppgradere" til akkurat den versjonen du ønsker så lenge du kjøper tilsvarende lisens.

Men å benytte seg av oppgraderings funksjonen i Vista får du ikke gjort (beholde filer og innstillinger)

 

Du kan lese mer her:

 

http://www.microsoft.com/norge/windows/pro...de/default.mspx

Lenke til kommentar
Det betyr at jeg uansett må kjøpe retail home premium?

8001801[/snapback]

 

Nei, for som sagt. Gjør du en clean install kan du kjøpe nøyaktig den Vista versjonen du ønsker Basic, Premium, Business eller Ultimate og enten Retail, oppgradering eller OEM.

 

Uansett får du lagt det inn på pc'en din så lenge du har gyldig lisens for hva enn du legger inn.

Eneste er at om du kjøper oppgraderings versjonene og gjør en clean install fra DVD plate (boot DVD) må du legge den inn to ganger.

 

Men om du starter installasjonen fra Vista Business, så er det bare å skrive inn den nye lisens koden din, og kjøre en avansert installasjon, og så har du den nye versjonen på pc'en din, og Business er borte (om du ikke velger to partisjoner da)

 

Så kjøp OEM eller oppgradering, og spar pengene dine.

Lenke til kommentar

Nøyaktig hva som skjer vet jeg ikke, men det skal egentlig ikke gå. Siden du må aktivisere over nett, så kan det være det stopper der. Om ikke, kanskje pc'ene sender info til MS fra tid til annen, og hvis to pc'er sender info med den samme nøkkelen, går nok alarmen et sted.

 

Men for å finne ut av det, må du jo teste. Tror det er få som vil risikere lisensene sine på dette, bare for å finne ut om det går...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...