Gå til innhold

TV-UT på Vista - Svarthvitt!


trulsta

Anbefalte innlegg

Composite gir markant dårligere bildekvalitet en hva svideo gir så egentlig er det uinteresant å konvertere signalet til composite før man har prøvd alle muligheter for å få svideo til å funke.

 

Jeg har ikke en dritt tv som du sier, har en Panasonic TX-32PL10F/M.

8014114[/snapback]

 

HALLO!! HALLO!!

 

Skal du kunne vise FARGER på en vanlig fitteTV (som ikke har S-video inngang eller mulighet for det) så må du konvertere S-Video om til Kompositt for og kunne se FARGER!!

 

HERREGUD.

 

Og du har sikkert en kjempe TV. Men jeg siktet til trulsta!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis trulsta finner ut modellbetegnelsen til tv'n han har så kan vi jo finne ut om den støtter svideo eller ikke. Kan jo være så enkelt som om en instilling på tv'n som gjør at han ikke får farger på svideo... Eller om han kjører Vista 64bit som ikke gir ut farger på svideo samme hva jeg gjør ivertfall. Får ikke farger på prosjektoren en gang...

 

Er jo ingen grunn til å gi opp før alle muligheter er prøvd...

Lenke til kommentar

narutofan: kjøpe meg en liten s-video -> kompositt overgang da?

Rart de ikke sa at jeg trengte dette på elkjøp men..

 

Får prøve dette da! jeg er 90% sikker på at jeg har fått farge på den TVen før..med mitt gamle Geforce 4400 som sagt. Da hadde jeg en slik rar adapter som fulgte med fra MSi ( som jeg ikke finner)

Lenke til kommentar

du så på enmåte svaret på ditt problem i den "gamle" veivisern for ossen man får tv signaler.. rett over valget for svideo står det sammensatt. da sender svideo utgangen ut et kompositt signal istede for.. og volla du har farger.. er ikke sikker på om kort støtter denne funksjonen lenger.. men det var ivertfall ikke no problem når jeg hadde GF440MX iverfall :p

Lenke til kommentar
hei!

 

Jeg fikk lånt en annen ledning av en kamerat, som jeg stakk rett inn i den gule kompositten..da funka det perfekt! Får vel bare kjøpe meg en slik overgang, men dumt at jeg ikke visste dette på forhånd.

8015443[/snapback]

 

Grattis.

 

Den koster kanskje rundt omkring 50kr eller noe på Elkjip.

Lenke til kommentar
Nå har jeg ikke lest hele tråden, men kan det hende at du du bruker svart-hvitt scart inngangen på TV-en? Det skjedde ihvertfall meg en gang ;)

 

EDIT: Så nå at han fikk løst problemet  :)

8015521[/snapback]

 

Ikke alle TV'er har den muligheten og ha koblet inn en slik atapter som tar S-Video til Scart... Vår CRT-TV kan dette.

 

Da må man ha en tingeling som slår sammen fargekanalene til 1 kanal (kompositt)..

Denne snakker jeg om:

 

avw082.jpg

 

Denne dingsen slår IKKE sammen fargene slik at man får farger på TV'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...