Gå til innhold

vista og spill


Anbefalte innlegg

hei, jeg har ett problem med to av mine spill som noen kanskje kan hjelpe meg med!

 

det gjelder oblivion og company of heroes. jeg har vista som mitt opprativ syst, å kjører 8800gts med den aller nyeste driveren fra nvida å direct x som fulgte med i gts pakka. har også lastet ned siste pacher til begge spillene. men nå tar jeg oblivion som eks. jeg ligger på en frame rate på 8 til 9 fps med alle instillinger på fult, ved 1280*1024. men på 3dmark 06 får jeg 8405 score. så det må være noe med spillene. forstår ikke helt hvordan dette kan ha seg. er det vista det er noe med da? har noen vert borti det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter også med grafikkytelse i Vista. Spillet jeg vil ha til å fungere er Sid Meyers Railroads. Kjører Vista ultimate på en Dell XPS 1710 (GeForce GO 7600 GS eller noe slikt), og frameraten er usannsynlig dårlig. Både med Windows egen driver og nyeste fra nVIDIA (med moddet .inf fil)

 

Er det rett og slett Vista som ikke liker å kjøre spill? Kompabilitetsproblemer?

Lenke til kommentar
Sliter også med grafikkytelse i Vista. Spillet jeg vil ha til å fungere er Sid Meyers Railroads. Kjører Vista ultimate på en Dell XPS 1710 (GeForce GO 7600 GS eller noe slikt), og frameraten er usannsynlig dårlig. Både med Windows egen driver og nyeste fra nVIDIA (med moddet .inf fil)

 

Er det rett og slett Vista som ikke liker å kjøre spill? Kompabilitetsproblemer?

8006568[/snapback]

 

tror det må være noe sånt, nå er jo vista rimelig nytt. tror vi må bare vente å se. jeg har 8800gts, å det burde egentlig kunne kjørt alle spill på fullt. oblivion kom jo liksom ut nesten ett år før 8800 kom. sier seg jo selv at det skal klare jobben.

Lenke til kommentar

Det er hardwareissues med vista og driverne i forhold til spill.

Har fps problemer selv og er rimelig irritert...

Noen har ikke problemer, andre har store problemer med fps...

Bare å vente til d blir fiksa...

:/

I tillegg kan jeg nevne at folk som har spill med eax støtte osv, kjører trolig uten dette, siden vista har fjerna noen ting fra tidligere måter å fremstille dette på, og derfor spiller du trolig med drittlyd :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...