Gå til innhold

Musikkegenskaper - Nokia vs SE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Vurderer ny mobil, men egenskapene når det gjelder mp3 er ganske vesentlig for meg. Hvilke meninger har dere om N73 ME vs en SE Walkman telefon?

 

Er SE overlegne på dette området, eller vil en N73 være mer enn godt nok? Skal bruke denne med ørepropper fra v-moda evnt. koss portapro.

7999844[/snapback]

Nokia er egentlig bedre på lyd kvalitet.

 

Sony Ericsson lokker ganske mange til seg ved å skrive "Walkman" på telefonene deres.

Lenke til kommentar

Er redd dette var en objektiv mening....?

De tester som er tatt, er det SE som trekker det lengste strådet. Eneste fordelen jeg kan se til nokia, er rimeligere minnekort.

Vil tro du blir mere fornøyd med en walkman telefon.

Har ikke likt lyden på Nokia. og heller ikke justeringene på diskant.bass.mellomtone.

Har nå byttet til SE W810i Og mener denne er overlegen på lyd, men dette er sikkert noe du kan teste hos forhandler eller om du kjenner noen med de forskjellige telefonene. Da er det bare å ta med headsettet du ønsker å bruke å reise :!: .

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikke testa walkman 2.0, men synes Nokia (med symbian) er bedre enn Sony Ericsson på musikk. Selve walkman funksjonen liker jeg dårlig og synes det er krunglete å finne fram.

En fordel for SE er at de har en dedikert knapp, sånn at man går direkte til walkmanfunksjonen. Lyden synes jeg virker ganske lik. Nokia har også støtte for WMA, noe i hvertfall de "eldre" walkmantelefonen ikke støtter. I tillegg til at noen få nokiatelefoner har 3,5 mm jack, som gjør at du slipper ekstra plugger. Høyttalerne spiller ikke nødvdigvis bedre på nokia, men høyere.

 

Lykke til!

Endret av joackim
Lenke til kommentar

Har selv en Nokia 6288 og syns lyden på den overgår Walkman 2.0-stjerna W850i. Mulig jeg var uheldig med mitt eksemplar? Liker heller ikke de medfølgende ørepluggene som følger med i SE-pakka. Gummi som skal presses langt inn i skallen. På høyttaler-funksjon er Nokian super, slår også W900i i mine ører. Øvrige Nokia-modeller skal jeg ikke uttale meg om. Den dårligste lyden av mobiler jeg har prøvd har K750i.

Lenke til kommentar
Har ikke testa walkman 2.0, men synes Nokia (med symbian) er bedre enn Sony Ericsson på musikk. Selve walkman funksjonen liker jeg dårlig og synes det er krunglete å finne fram.

En fordel for SE er at de har en dedikert knapp, sånn at man går direkte til walkmanfunksjonen. Lyden synes jeg virker ganske lik. Nokia har også støtte for WMA, noe i hvertfall de "eldre" walkmantelefonen ikke støtter. I tillegg til at noen få nokiatelefoner har 3,5 mm jack, som gjør at du slipper ekstra plugger. Høyttalerne spiller ikke nødvdigvis bedre på nokia, men høyere.

 

Lykke til!

8004700[/snapback]

 

SE har jack plugg på alle sine Walkman headset...

 

De beste musikk mobilene er N91 og W950 mht lyd.

Mht batteritid er Walkman betydelig bedre enn alle andre mobiler, W300, W850 og W610 har f. eks 28-30 timers spilletid, noe som jeg syns er veldig vesentlig...

Det lureste er vel å gå i en butikk, prøve de enkelte modellene som kommer, og gjøre deg opp din egen mening.

 

Mht musikk mobiler, så kommer det en fra Nokia snart, helt ok model, bortsett fra et punkt som den vil være unik på, men den er til noe senere.

:)

 

Hva med å sjekke ut W880i?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Vurderer ny mobil, men egenskapene når det gjelder mp3 er ganske vesentlig for meg. Hvilke meninger har dere om N73 ME vs en SE Walkman telefon?

 

Er SE overlegne på dette området, eller vil en N73 være mer enn godt nok? Skal bruke denne med ørepropper fra v-moda evnt. koss portapro.

7999844[/snapback]

 

 

Alcatel OT-s853 bra music mobil ifølge det jeg har lest. en skrve at Bedre lyd finnes ikke i en telefon. Slår SE Walkman telefonene med sitt 2.1 system.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...