Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Anniversary brikkene er endel bedre enn disse, men kostet jo endel mer da.

8072707[/snapback]

 

Ja, generelt bedre, selv om det tydeligvis er en del gode brikker blant disse.

Men i dag finner jeg ingen på lager noen steder.

Hvis jeg hadde blitt spurt for et par uker siden så hadde det vel gått å skaffe noen fra england. De hadde noen få inne da jeg fikk mail fra dem.

Hadde tenkt å kjøpe derfra, men nøyde meg med Ballistix.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå ligger det et par med disse brikkene, pluss Abits nye i650 kort og venter på meg på posten. Skal mekke maskin for lillebroren av en kamerat av meg, og ser ingenting feil med å klokke litt ;D Er riktignok like spent på hovedkortet som brikkene, har faktisk ikke sett noen tester av det. *Googling*.

Lenke til kommentar

Mine går nå på 980MHz@4-4-4-12 med en spenning på bare 2,1v Gigabyte DS4(lest av i Easy tune 5).

Tror ikke 1200 blir noe problem. Usikker på om det er minnet eller hovedkortet som stopper på 490 MHz spenning på auto. Brikkene er knapt lunka.

Mer følger. "Prime sabilt"(10min RAM test.)

 

Edit: 2,15v stabliserer brikkene på 1000MHz@4-4-4-12

 

Edit2: Ser ut til at jeg ender på rett over 1000MHz@4-4-4-12. Ikke værst.

Endret av heisann80
Lenke til kommentar
Lurer litt på å kjøpe 4GB RAM med de brikkene siden de koster halvparten av det jeg hadde tenkt å legge i ramkjøp:)

 

Aldri klokka før, men kjenner noen som kan litt, så er vel alltids mulig å få litt hjelp sånnsett :)

8098545[/snapback]

4 GB er vel ikke akkurat noen nødvendighet, men kan nok være greit å ha hvis du skal bruke Vista. 4 GB yter også en anelse bedre enn 2 GB på samme innstillinger.

 

Her er en liste over RAM-klokking, hvor mange har brukt Intel systemer og minne med D9GMH-chips. Det kan også være til hjelp å se hvilke innstillinger folk har brukt.

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=114977

Lenke til kommentar

Noen av dere som har kjøpt Crucial PC5300 brikkene som har prøvd dem sammen med et Gigabyte DS3 hovedkort eller et ASUS P5B Pluss kort?

 

Skal kjøpe nytt HK, CPU og RAM og vil ikke sitte igjen med et HK som ikke går overens med brikkene.

 

Noen som har noe erfaring?

Lenke til kommentar
Noen av dere som har kjøpt Crucial PC5300 brikkene som har prøvd dem sammen med et Gigabyte DS3 hovedkort eller et ASUS P5B Pluss kort?

 

Skal kjøpe nytt HK, CPU og RAM og vil ikke sitte igjen med et HK som ikke går overens med brikkene.

 

Noen som har noe erfaring?

8105126[/snapback]

Har prøvd de med et p5b deluxe kort, og det fungerte bra :thumbup: .

Lenke til kommentar

Vil det være noe poeng å kjøpe disse minnebrikke til et Asus A8N Deluxe sli med en 3500 cpu.Skal innstallere Vista Ultimate og har fra før av 2*512 Kingston HyperX i dualchannel som går på 400Mhz,de er PC3200.Disse Corsair er vel kanskje litt for nye for mitt HK så er det vel ikke lurt å blande forskjellig RAM?

Lenke til kommentar
Noen av dere som har kjøpt Crucial PC5300 brikkene som har prøvd dem sammen med et Gigabyte DS3 hovedkort eller et ASUS P5B Pluss kort?

 

Skal kjøpe nytt HK, CPU og RAM og vil ikke sitte igjen med et HK som ikke går overens med brikkene.

 

Noen som har noe erfaring?

8105126[/snapback]

 

Har bestilt disse brikkene med Gigabyte DS3 , regner med å ha alt utstyret i morgen...

Endret av Fantômas
Lenke til kommentar

Sitter nå med none crapy Geil Ultra 4-4-4-12 800Mhz !

 

Vurderer disse da det er så mange som har fått dem med D9GMH ....

Om jeg ikke kjøper disse komer jeg til å kjøpe SuperTalent PC6400 4-4-3-8 som har enten:

Micron D9GCT (B6-37E)

 

Micron D9GMH (B6-3)

 

Micron D9GKX (B6-25E)

 

Men ta tar det lit lenger tid til jeg for det og sånt, emn ender opp på samme prisen inkl. moms og frakt !

 

Hva ville dere ha gjort ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...