bonaqua Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Eg har eit excel 2003 dokument eg vil åpne, Når jeg klikker på excel dokumentet får jeg IKKE åpnet dette. Jeg har funnet ut at går jeg inn på start knappen og videre til programmer og så inn på office pakken med excel 2003 så åpner dokumentet seg på normal måte. Dette er imidlertid tungvint og ikke slik det har fungert tidligere. Har også prøvd å merke filen, holde inne shift, velge "åpne i", valgt excel. Uten at det hjalp. Den berre åpner excel programmet, men ikkje filen. Nokon som har ein ide?
S.M. Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Prøv å åpne filen. rename og lagre den en annen plass.. hva skjer da.?
bonaqua Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Skrevet 22. februar 2007 Prøvd det. Skjer det samme. Skjer faktisk det samme om eg lager eit nytt dokument lagrer og lukker det, og åpner igjen. På ei anna side fungerer det som normalt på andre maskiner. Har også prøvd å reprarere og avinstallere og innstallere office 2003.
Harald Staff Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Du kan ha noen tillegg installert eller kjørende som forstyrrer Excel i oppstarten. Prøv å fjerne dem en stund og se om det hjelper. Ellers: Try the usual fix(es) for this problem. Tools>Options>General uncheck "Ignore other Applications" Exit Excel and try again If this doesn't work try to re-register Excel Close Excel first and On the Windows Taskbar 1) Start>Run "excel.exe /unregserver"(no quotes)>OK. 2) Start>Run "excel.exe /regserver"(no quotes)>OK. See the space between exe and /regserver You might have to designate a full path to excel.exe. In that case Start>Run "C:\yourpath\excel.exe /regserver"(no quotes)>OK. Pasted from <http://groups.google.com/group/microsoft.public.excel.misc/tree/browse_frm/thread/d7000c6da449bb51/a316c5dc8bf4e604?hl=en&_done=%2Fgroup%2Fmicrosoft.public.excel.misc%2Fbrowse_frm%2Fthread%2Fd7000c6da449bb51%2Fa316c5dc8bf4e604%3Flnk%3Dst%26q%3D%26rnum%3D17%26hl%3Den%26&lnk=st&q=&rnum=17&hl=en> HTH. Beste hilsen Harald
PerB Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Du har mistet koblingen mellom .xls dokumenter og Excel (forutsetter at du har filene med korrekt extension [xls]). Det er dette som gjør at du kan åpne dokumentet i riktig program. Hvis du bruker korreklt extension på filene re denne borte. Benytter du annen extension må du endre dette til standard.
darkness| Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Jeg ville prøvd å reparere filen hvis du ikke allerede har gjort det: 1. Åpne excel 2. Finn dokumentet 3. Der du vanligvis klikker på åpne, trykker du på pilen 4. Velg åpne og reparer Se om dette hjelper. Du har ikke spesifisert om det gjelder kun ét dokument eller alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå