Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Så sitter man her ut i de sene nattetimer og har just funnet et program som heter nTune som man kunne leke med..

Spørsmålet mitt er enkelt og greit; hvor langt bør jeg dra detta før det blir altfor høy risiko for å brenne av noe under pulten her?

 

Nei, jeg veit ikke hva jeg driver med, og nei, jeg trenger ikke noen preken om å la proffene gjøre slikt. Jeg bare har lyst til å prøve, enkelt og greit :tease:

 

Slenger med en liten screenshot for å slippe å forklare så innmari..

 

post-122422-1172101944_thumb.jpg

 

Originalt oppsett på maskina skulle vel være omtrent sånn;

 

MSI K9NGM-L, nForce 410 + GeForce 6100

AMD Athlon 64 3200+ 2,0 GHz.. BOXED

2x Corsair ValueSelect PC4200 DDR2 1024Mb (2048 tilsammen altså)

PowerColor Radeon X1650PRO 256MB GDDR3

 

såh, teach me.. :innocent:

 

 

 

 

 

 

en liten EDIT, et kvarters tid senere:

 

Etter noen minutter på ca 2300 MHz sa d omtrent *flopp* nedi kassa, og svart blei det über alles.. :dribble:

Starta fint opp igjen etterpå da..

Kunne jo ikke ha vært pga for høy temp, den bikka jo aldri så mye som 40 grader på CPU?

evt..nforce, 57 grader? selve hovedkortet det eller?

 

:hmm:

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oja, ifall noen lurer, jeg prøvde BIOS for evt overklokking, men klarte virkelig ikke å finne ut at det var mulig fra BIOS. Fikk en finfin oversikt over volts og temps og frekvenser og andre fine greier, men ingen mulighet til å endre på det...

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

...hm ser ut som du stoppa av deg selv :!:

 

Les et par guider om overklokking, det finns gode guider her på forumet, det hjelper å vite hva en egentlig driver med når man overklokker. Får visst aldri sakt det mange nok ganger.

 

Ikke gi opp,les litt og sett igang igjen. Ta og kjør litt benchmarker også, før og etter så du kan se om du får noe ytelsesøkning når du overklokker. Er jo det som er litt av vitsen med overklokking.

 

Carry on.............................. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...