TroNyX Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Har nettopp kjøpt meg ny bil så jeg skal ha dump/resirkventil så here goes.. Har lest mye om dette på audiforumet men får liksom ett ordentlig svar (er ikke medlem enda så får ikke postet noe der) Men jeg skal som sagt ha dump/resirk + luftfilter så spørsmålet er hva burde jeg gå for? Skal jeg gå for dumpventil? Hørt mye snakk om at dump skader LMM og at å kjøre med åpent filter ikke er lurt pga ditt og datt.. Så spørsmålet er hva er det jeg trenger? Skal ha den tssssj lyden samt gjerne litt sus fra turboen som lader luft.. takk for svar (kan egentlig ikke mye om slikt så forklar gjerne a-b-c, hehe) takk for alle svar:)
SilentNET Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Har nettopp kjøpt meg ny bil så jeg skal ha dump/resirkventil så here goes.. Har lest mye om dette på audiforumet men får liksom ett ordentlig svar (er ikke medlem enda så får ikke postet noe der) Men jeg skal som sagt ha dump/resirk + luftfilter så spørsmålet er hva burde jeg gå for? Skal jeg gå for dumpventil? Hørt mye snakk om at dump skader LMM og at å kjøre med åpent filter ikke er lurt pga ditt og datt.. Så spørsmålet er hva er det jeg trenger? Skal ha den tssssj lyden samt gjerne litt sus fra turboen som lader luft.. takk for svar (kan egentlig ikke mye om slikt så forklar gjerne a-b-c, hehe) takk for alle svar:) 7996550[/snapback] Kjøp deg et åpent luftfilter. LMM er uansett forbruksvare på VAG biler i mange tilfeller. Det er originalt en resirkventil på denne bilen, og med åpent filter vil du få "tsssj" lyden pluss en mye mer markant "sugelyd". Jeg kjører den samme løsningen på min twinturbo og selv med originale resirkventiler har jeg en veldig markant og tydelig sugelyd + tsssj lyd. Åpent luftfilter er i tillegg billig, og kan lett gjøres om igjen (tilbake til original luftfilterboks). Så får du heller vurdere en atmosfærisk "dump" ventil etterpå, hvis du ikke blir fornøyd.
Maxvarv Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Har nettopp kjøpt meg ny bil så jeg skal ha dump/resirkventil så here goes.. Har lest mye om dette på audiforumet men får liksom ett ordentlig svar (er ikke medlem enda så får ikke postet noe der) Men jeg skal som sagt ha dump/resirk + luftfilter så spørsmålet er hva burde jeg gå for? Skal jeg gå for dumpventil? Hørt mye snakk om at dump skader LMM og at å kjøre med åpent filter ikke er lurt pga ditt og datt.. Så spørsmålet er hva er det jeg trenger? Skal ha den tssssj lyden samt gjerne litt sus fra turboen som lader luft.. takk for svar (kan egentlig ikke mye om slikt så forklar gjerne a-b-c, hehe) takk for alle svar:) 7996550[/snapback] Kjøp et stort åpent filter, monter det gjerne et stykke unna motoren med rustfritt rør og prøv å skjerme litt med en plate mellom motor og filter for max effekt.,bruker du stålrør får du forsterket ssssssss lyden når turboen lader. Og skal du ha en dumpventil,avlastingsventil,popoff ,dump. så ville jeg godt for en original RFL (real fucink loud) Lader du 0,7 og oppover får du en himla tøff lyd " kjctssssssssssssssjjj" hehe blir teit å skrive lyden .
Maxvarv Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Har nettopp kjøpt meg ny bil så jeg skal ha dump/resirkventil så here goes.. Har lest mye om dette på audiforumet men får liksom ett ordentlig svar (er ikke medlem enda så får ikke postet noe der) Men jeg skal som sagt ha dump/resirk + luftfilter så spørsmålet er hva burde jeg gå for? Skal jeg gå for dumpventil? Hørt mye snakk om at dump skader LMM og at å kjøre med åpent filter ikke er lurt pga ditt og datt.. Så spørsmålet er hva er det jeg trenger? Skal ha den tssssj lyden samt gjerne litt sus fra turboen som lader luft.. takk for svar (kan egentlig ikke mye om slikt så forklar gjerne a-b-c, hehe) takk for alle svar:) 7996550[/snapback] Hvilken bil har du gått i innkjøp av ? Kunne kanskje vært mere presis med info.
Rebel-Rider Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Når det gjeller atmosfærisk dump vs resirk. dump på en motor med LMM så er atmosfærisk dump ikke å anbefale, LMM ikke har noen mulighet til å oppdage at mestparten av luften den har målt er forsvunnet, så forholdet mellom luft og bensin blir da feil og du kan ende opp med en sort røykpoff/stikkflamme hver gang du girer pga uforbrent bensin. Det verken ser bra ut eller er bra for katalysatoren.
Maxvarv Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Når det gjeller atmosfærisk dump vs resirk. dump på en motor med LMMså er atmosfærisk dump ikke å anbefale, LMM ikke har noen mulighet til å oppdage at mestparten av luften den har målt er forsvunnet, så forholdet mellom luft og bensin blir da feil og du kan ende opp med en sort røykpoff/stikkflamme hver gang du girer pga uforbrent bensin. Det verken ser bra ut eller er bra for katalysatoren. 8001448[/snapback] Er det luftmengemåler på en nyere bil som audi s3 da ?
TroNyX Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Skrevet 22. februar 2007 Burde vell kanskje ha sagt litt mere om hvilken bil det er. Det er snakk om en Audi S3, har rulla 103 000 km og er helt original, altså ikke noe chip eller annen trim.
Rebel-Rider Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Er det luftmengemåler på en nyere bil som audi s3 da ? 8002010[/snapback] Ja vist, VAG bruker så vidt jeg vet LMM på alle bilene sine, både på diesel og bensinmotorene. G60/G40 motoren hadde MAP sensor men bortsett fra det så er det LMM som er blitt brukt. VAG LMM
Maxvarv Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Er det luftmengemåler på en nyere bil som audi s3 da ? 8002010[/snapback] Ja vist, VAG bruker så vidt jeg vet LMM på alle bilene sine, både på diesel og bensinmotorene. G60/G40 motoren hadde MAP sensor men bortsett fra det så er det LMM som er blitt brukt. VAG LMM 8003481[/snapback] Okai ! Jeg driver ikke med vag , men mente da virkeligt at dette begynte å bli ltt gammeldags ! Men da er jeg enig med at det er slitsomt for motor ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå