Gå til innhold

Dell D820 vs Lenovo t60


jon_o

Anbefalte innlegg

Jeg må erstatte min nåværende jobb-pc og etter mange overveielser har jeg falt ned på et valg mellom Dell Latitude D820 eller Lenovo Thinkpad t60. Jeg har ingen erfaring fra noen av disse (har hatt Acer tidligere) og synes derfor valget er vanskelig.

 

Utover vanlig kontorarbeid, skal maskinen tas med på reise rett som det er. Og selv om jeg ikke forventer å kjøre større spill på denne, hadde det vært greit om den taklet lettere spill for å gjøre hotellhverdagen lettere å overkomme. Jeg har som følge av dette utelukket D620 som har et svakt skjermkort. Viktigst for meg er likevel byggekvalitet, pålitelighet og brukervennlighet.

 

Prisen på de to maskinene er omtrent lik, ca. kr. 12.500 eks. mva. Konfigurasjonen er likevel noe anderledes.

 

De har begge Core 2 Duo T5600 (1,83 mhz) prosessor 667 ghz 2 mb cache

Thinkpaden har 1 MB ram, mens Dell'en har 2 GB.

Thinkpaden har 80 GB HD, mens Dell'en har 120.

Thinkpaden har ATI x1400, mens Dell'en har Go 7300 (selv om kortet heter noe annet)

Thinkpaden har 14,1" skjerm med en oppløsning på 1400*1050, mens Dell'en har 15,4" med 1280*800 oppløsning. (Thinkpaden har alternative skjermer og begge har alternative oppløsninger)

Thinkpaden veier ca. 2,1 kilo, mens Dell'en veier ca. 3.

 

For øvrig er det forhold som brukervennlighet og byggekvalitet. Jeg har hørt mye bra om Thinkpad, men ettersom jeg ikke har egne erfaringer å bygge på, er jeg interessert i erfaringer fra andre.

Endret av jon_o
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt klare valg ville helt klart vært Thinkpad'en. Selv om D820 også er en maskin rettet mot bedriftsmarkedet, har Thinkpad det lille ekstra når det gjelder byggekvalitet og ting som bevegelsessensor som redder harddisken når pc'en er på vei til å treffe gulvet i alt for høy fart. Såvidt jeg vet har også Thinkpad bedre skjerm (lysstyrke, innsynsvinkel).

Lenke til kommentar
mitt klare valg ville helt klart vært Thinkpad'en. Selv om D820 også er en maskin rettet mot bedriftsmarkedet, har Thinkpad det lille ekstra når det gjelder byggekvalitet og ting som bevegelsessensor som redder harddisken når pc'en er på vei til å treffe gulvet i alt for høy fart. Såvidt jeg vet har også Thinkpad bedre skjerm (lysstyrke, innsynsvinkel).

7995462[/snapback]

 

Enig. Vi har flere latitude i 600 og 800 serien og T60 er (Den rimeligere versjonen). T60 er suveren i byggekvalitet. I dette tilfellet er jo også skjermkortet like bra, eller bedre. Eneste ankepunktet jeg ser er at Dell'en har 2GB minne, det er fristende. Sjekk hva slags deal du får på mer minne med T60'n.

Lenke til kommentar
Enig. Vi har flere latitude i 600 og 800 serien og T60 er (Den rimeligere versjonen). T60 er suveren i byggekvalitet. I dette tilfellet er jo også skjermkortet like bra, eller bedre. Eneste ankepunktet jeg ser er at Dell'en har 2GB minne, det er fristende.

 

Hvordan sammenligner du skjermene i forhold til lysstyrke og innsynsvinkel?

 

Sjekk hva slags deal du får på mer minne med T60'n.

 

Om du har noen forslag til hvor jeg skal ringe kan du jo sende meg en pm :D

Lenke til kommentar

Hvordan sammenligner du skjermene i forhold til lysstyrke og innsynsvinkel?

 

7996081[/snapback]

 

Nå har jeg ikke tilgang til Lenovo maskin med den skjermen du viser til. Billigversjonen har bare 1024x768. På batteridrift har IBM'en muligheter for å sette lysstyrken som du vil. Alt etter om du prioriterer batterilevetid eller lys. Denne funksjonen har jeg ikke sett etter på Dell'ene (Alle er uta av huset for tiden så jeg får ikke sjekket)

 

Det koker vel egentlig ned til om du vil ha widescreen eller vanlig 4:3. Oppløsningen på IBM'en er jo bedre uansett. Hvor i landet skal du handle i såfall?

Lenke til kommentar

Jeg har en Dell D820 og er svært godt fornøyd med den, når det gjelder byggekvalitet er maskinen svært solid. Jeg har blandt annet mistet den fra ca 2m høyde ned på parkett...Det ble hakk i parketten, pcen er like fin.

 

Det nevnes justering av lysstyrke ovenfor, dette er det selvfølgelig mulighet for. Maskinen har også en sensor som kan stilles til automatisk justering av lysstyrke i forhold til omgivelsene.

 

Maskinen er kompakt og stillegående, batteritiden er svært god. Muligheten for ekstra batteri i media bay er også praktisk ved bruk på reise.

 

Forøvrig er det kjekt at maskinen har både "pekeplate" samt en sånn liten stikke i tastaturet.

 

Kjenner ikke alt for godt til Lenovoen, men kan svare på spørsmål rundt Dell maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...