Gå til innhold

Tips... for å bli god

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kan noen gi meg noen tips for å bli bedre på cs 1.6..... :dontgetit:  :hmm:

7990207[/snapback]

Kjøp CS: Source, så blir du ikke lei deg hver gang du åpner spillet og ser at grafikk anno 1998 ikke akkurat er noen nytelse

Skrevet
Kan noen gi meg noen tips for å bli bedre på cs 1.6..... :dontgetit:  :hmm:

7990207[/snapback]

Kjøp CS: Source, så blir du ikke lei deg hver gang du åpner spillet og ser at grafikk anno 1998 ikke akkurat er noen nytelse

7990882[/snapback]

Og når du har fått deg CS:S, så er det bare å øve.

Skrevet
Hold deg til Counter-Strike 1.6 du. Skaff deg clan, spill masse mot andre claner, spill mix, skaff deg spille IQ osv.

7991355[/snapback]

det er nok riktig. Du må spille mye for å bli god, og bruk tiden på match, ikke så mye public

Skrevet

Spectate folk som er gode.. Og se hvordan de spiller.

Gå alltid inntil vegger.

Lær deg å skyte burst, 2-3 skudd omgangen. Mellom vær burst går du en/to skritt til siden imens du får orden på siktet igjen og skyter 2-3 skudd igjen på samme sted.

Etter det, kan du lære deg å "spraye" (skyte mange/alle skuddene på engang).

Still deg mot en vegg og skyt mot den og prøv å samle alle skuddene innenfor ett lite område.

Kjøp ett headsett. Lyd er ekstremt viktig i spillet.

Er du usikker på om det er "fi" i nærheten så gå istedet for å løpe, slik att du er lydløs.

Skrevet

- Burst shot

- Head-aim - det er bare ett sted på kroppen det er verdt å sikte

- Hold deg unna hoppe-knappen

Lyd er som sagt et par ganger überimportant, godt headsett kan virkelig gjøre stor forskjell.

Men viktigst av alt: Ikke fall for fristelsen til å cheate. Once a cheater, always a cheater. Det er lett å avsløre en n00b med wallhack og sprayshot som en middels god sprøytepistol fra Biltema! :!:

Skrevet

Om du blir nødt til å hoppe rundt for å overleve mener jeg du trenger å revurdere bevegelsesmønsteret ditt. Hva treffer du når du hopper rundt da? :hmm: Det eneste man oppnår ved å hoppe er at fienden får et helt ekstra sekund (det er MYE i cs) til å finjustere siktet, selv får du en aim lik 0 og treffer ingenting med mindre du lander på det.

Men det er en subjektiv sak selvsagt! Noen liker det, andre ikke.

Skrevet
Om du blir nødt til å hoppe rundt for å overleve mener jeg du trenger å revurdere bevegelsesmønsteret ditt. Hva treffer du når du hopper rundt da?  :hmm: Det eneste man oppnår ved å hoppe er at fienden får et helt ekstra sekund (det er MYE i cs) til å finjustere siktet, selv får du en aim lik 0 og treffer ingenting med mindre du lander på det.

7992946[/snapback]

Hvem har sakt at man skal skyte i luften? Det blir det samme som å skyte når man står i en stige.

Hopping er greit f.eks når du vet det står en med AWM/AWP og sikter mot gjørnet du har tenkt å runde.. Da er det greit å hoppe en meter ut.

Dette fungerer dårlig om man har dårlig aim selv.. Men når aimen sitter som den skal så har du like stor mulighet til å ta han andre ut før du selv dør. For sjansen er mye større for at han bommer på første skudd enn når du går rett ut.. Dette er av erfaring.. Og du har da 3-4 skudd som du kan fyre av før han er klar igjen med sin "sniper".

Skrevet

Jeg må si att CS 1.6 grafikken er herlig. Det finnes de som heller spiller 1.6 enn Source. Visst du IKKE skaffer deg CS -source, er det bare å game 1.6!

Skrevet (endret)

Å spille dritmye så du får alle bevegelsene inn i "kroppen" hjelper jo.

Ellers kan du starte en egen server bare du er inne på og gå gjennom alle kartene du vil spille helt alene, finne ut hvor bombepunktene ligger og hvordan komme seg dit fortest mulig og sånt. Helst som Engineer så du vet hva du skal gjøre på slike brett, og dermed hva andre må gjøre også for å vinne.

Funker finfint i Enemy Territory for meg. Du kan lese tips og guider til du blir grønn i trynet uten å bli det gram bedre selv, fordet.

Endret av Bitex
Skrevet
Om du blir nødt til å hoppe rundt for å overleve mener jeg du trenger å revurdere bevegelsesmønsteret ditt. Hva treffer du når du hopper rundt da?  :hmm: Det eneste man oppnår ved å hoppe er at fienden får et helt ekstra sekund (det er MYE i cs) til å finjustere siktet, selv får du en aim lik 0 og treffer ingenting med mindre du lander på det.

7992946[/snapback]

Som o(O)phus også påpeker, hvem har sagt noe om å skyte i luften? Hopping er fint i awp vs. awp situasjoner blant annet, men der jeg har funnet ut at hopping funker ganske er når man blir forsøkt sprayet ned. Crouch-hopper og begynner å skyte tilbake så fort jeg lander/rett før jeg lander. Med spraying har man så dårlig treffsikkerhet at man lett kan komme seg ut av skuddlinjen med et lite hopp.

Skrevet

:dontgetit:

Jeez, så drit i hoppepoenget da. :!: Jeg forsøkte avsluttningsvis å understreke at det er en subjektiv sak, gjorde jeg ikke? Hehe.. :roll: Prøver bare å gi mine innspill på hva jeg mener fungerer i CS, og det funker for meg å ikke sprette rundt. Skulle jeg da anbefalt det motsatte? No hard feelings boys, men dere kan da virkelig ikke mene at jeg skal sitte og råde ham til det motsatte av hva jeg foretrekker? Gamle er dere a?.. :ermm:

Sorry om jeg tråkket på noen tær (eller ryggrader eller whatever) her.. :dontgetit: Lykke til TheIslandStone, jeg melder meg ut her! ;) They're all yours!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...