Gå til innhold

Laste ned streaming video

johan99

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sit i Antarktis og prøvar å laste ned TV på ei svak linke. (256Kb)

Streaming på NRK får lav oppløysing og er ikkje brukbar.

Har prøvd å laste ned høg oppløysing ved å finne URL i "URL helper" og deretter HIDownload til nedlasting. Problemet med det er nok at programmet gjer "opptak" av video istaden for å laste ned, så opptaket hakkar også.

Kan eg laste ned video når eg veit URL? Finnes evt. program som ordnar dette?

:hmm: (Ønsker å laste ned høg kvalitet, og sjå program i ettertid)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, du kan se i kildekoden. Et tips er å trykke CTRL + F og skrive inn wmv, det er et format som er ofte brukt i streaming. Så kopierer du bare linken du fant via CTRL + F og limer den inn i adresselinjen (eller 'Quick Download' i Opera om det ikke fungerer , og der har du videoen.

Skrevet

Takk for tips. Får det likevel ikkje til . - Har brukt "UrlHelper" for å finne url til wmv-fil. - Ser rett ut, men eg klarar kkje å laste ned. Eksempel: http://www1.nrk.no/nett-tv/ - Mira Craig stagedive.

Skal prøve litt liknande på andre kanalar. Prøver å finne ei metode som er rask, fordi vi vil laste ned som ei daglig rutine.

Tja, du kan se i kildekoden. Et tips er å trykke CTRL + F og skrive inn wmv, det er et fo :nei: rmat som er ofte brukt i streaming. Så kopierer du bare linken du fant via CTRL + F og limer den inn i adresselinjen (eller 'Quick Download' i Opera om det ikke fungerer , og der har du videoen.

7987556[/snapback]

Gjest Slettet+oiasdf79
Skrevet (endret)

Du kan bruke et program som heter Downloadstudio. Har brukt dette en del selv på NRK sine nettsendinger..:)

Endret av Slettet+oiasdf79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...