Gå til innhold

Skjermkort driveren får PCen til å klikke


Anbefalte innlegg

Hei hei.

 

For et par timer siden satt jeg og spillte WoW. Alt hadde funket perfekt i mange timer, men så plutselig fucker grafikken seg helt opp. Var umulig å se hvor jeg var, virket som at alle fargene ble smurt utover skjermen.

 

Det første jeg prøvde var å reboote. Det viste seg fort at det ikke kom til å funke siden skjermen var full av blåe prikker helt fra jeg startet opp til jeg kom inn i windows ... noe ala dette.

 

Jeg fortsatte så med å innstallere nye skjermkort drivere. Det gikk ganske greit, helt til jeg skulle starte PCen på nytt. Jeg kom ikke til login-screen før skjermen ble helt svart. Lyset på skjermen var fortsatt grønnt, og høytalerne lagde den samme gamle lyden, men likevell var alt svart.

 

Nå hadde jeg fått nokk, heiv XP plata inn og reinnstallerte windows. Alt funka helt fint til jeg innstallerte skjermkjort driveren. Samme som sist gang, svart skjerm.

 

En litt kortere versjon: Skjermdriveren svartlegger skjermen min. Hjelp!

 

 

Hva kan være galt? Hvordan fikser jeg dette?

 

Takk på forhånd.

 

 

EDIT: Nå har jeg altså avinnstallert skjerkort driveren, og derfor kommer jeg meg inn i windows.

Endret av Bamboocha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan det være skjermkortet som streiker. ( så ditt bilde )

jeg har hatt det samme for en stund side, kjøpte ett nytt og en par dagen seinere

ble problemet de samme.

det viste seg at det hadde samlet seg støv,dritt is slottet.

en liten rengjøring var alt som skulle til.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Virker egentlig mer som en hardwarefeil, enn en driverfeil

Det kan selvsagt også være driverne, men jeg ville forsøkt å rense vifta og slotten hvis ingen nyere drivere er tilgjengelig.

Jeg tror rett og slett du har et kjøleproblem, grunnen til at jeg tror det, er at du kunne spille fint i timesvis før det dukket opp (kortet ble for varmt) men du skal ofte høre en alarm fra hovedkortet hvis dette skjer (hvis du har høyttaleren koplet inn)

 

Så hvis du har en sprayboks med trykkluft, kan du rengjøre vifta, og slotten med den, eller en q-tip dyppet i rød-sprit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...