Villanden Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Vi nordmenn er bortskjemte unger som skriker for hver hundrelapp vi må gi fra oss. Det er bare slikt det er. Men må innrømme at tollgebyrene er latterlige.
rulleguru Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Vi nordmenn er bortskjemte unger som skriker for hver hundrelapp vi må gi fra oss. Det er bare slikt det er. Men må innrømme at tollgebyrene er latterlige. 7992763[/snapback] Enig, men grunnen til at jeg synes tollgebyrene er latterlige er at jeg ofte vil bestille ting fra utlandet som ikke er mulig å få tak i her i Norge. Priser på varer er tilpasset økonomien i landet.
Pc Lynet Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Priser på varer er tilpasset økonomien i landet. 7992864[/snapback] Ikke økonomien til tenåringer vettu
rulleguru Skrevet 21. februar 2007 Skrevet 21. februar 2007 Priser på varer er tilpasset økonomien i landet. 7992864[/snapback] Ikke økonomien til tenåringer vettu 7993080[/snapback] Hvorfor ikke? Tenåringer i Norge har vel ikke noe dårligere økonomi enn i andre land.
Zlash Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Det er et faktum at norge et et av de værste landene når det gjelder vernetoll. Det politikerne ikke skjønner er at man kunne hjulpet mange underutviklete land ved å importere varene deres (men idag er ikke dette mulig p.g.a de høye tollsatsene) I stedet gir vi et par stakkarslige millioner og tror vi er så flinke.
Ninjahamster Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 En advarsel om norges lover... javel... da kan vi vel kjøre på med denne også: http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/02/14/491977.html Det er mye å passe på, og man kan vel ikke skylde på andre enn seg selv når man går i "fella"
ChaosPredicted Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Bestilte meg europa universalis 3 via play.com for 2 uker siden, det kosta ~225 bols så jeg tenkte at det var faenmeg et røverkjøp i og med at det kosta opp mot 400 i butikk og 320 + porto på diverse nettbutikker i Norge. 7985314[/snapback] Ja, her sparer man et helt måltid på mcdonalds, eller hele 3 halvlitere på byen. Hvem ville ikke blitt ekstatisk over tanken på et slikt røverkjøp. Men da jeg skulle hente det var det en feit kvisebefengt mann som avkrevde meg 170 bols I TILLEGG for å hente det ut. WTF??++ Slik at summen blir ~380 i tillegg til at jeg måtte vente i 2 uker. Det suger så jævlig at jeg ikke har ord. Nå må jeg betale moms i både england og norge i tillegg til et usaklig gebyr til posten (90 bols i gebyr ffs, jeg kunne fått meg en jævla blowjob i tallinn til den prisen der, men neida, her sto det bare en hæslig kis og smilte ikke en gang mens han flådde meg for mine hardt opptjente penger). 7985314[/snapback] Kanskje de burde ansatt søte små jenter til å kreve inn slike gebyrer, siden det virker som du synes episoden ble verre av at du ble ekspedert av en overvektig mann med kviser. Mulig damer fra Tallin er tingen, siden det virker som du har personlig erfaring med disse, det skulle vel egentlig bare mangle at de gav deg en BJ også mens du motvillig åpner lommeboken og tar frem dine hardt opptjente 170kr. Jeg blir enda mer irritert ettersom jeg faktisk gav min stemme til en regjeringskoalisasjon som GIKK TIL VALG på å fjerne denne usaklige tøyseskatten. 7985314[/snapback] Vi som har fulgt med på norsk politikk noen år vet at det å ikke overholde valgløftene er standarden mer enn unntaket, og burde ikke overraske noen. For her kommer vi til kjernen: Jeg gidder faen ikke å velge mellom hvem jeg skal subsidiere av posten eller norske spillbutikker hver gang jeg skal kjøpe meg ett jævla spill. Jeg vil kjøpe der det er BILLIGST. 7985314[/snapback] Du får reise til Tallin og handle spillene neste gang da, siden det virker som prisnivået på det meste er markant lavere der. Men la meg si det slik, hvis du virkelig ligger søvnløs over at du er 170,- fattigere kan jeg gjøre en avtale med deg. Ta turen innom bergens bruneste pub hvor jeg jobber (sier ikke navnet, er ikke veldig vanskelig å finne ut hvilken pub det er snakk om). Så spør du etter bartenderen som hater fotball, hvis det ikke er meg som er på jobb. Skal spandere 3 halvlitere på deg jeg, slik at du går i null, og kan sove godt igjen.
Okeblol Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Kjøp ubrukte spill via ebay, og insister på at de merker gaven gift, eller setter en verdi på pakken under 200 kr Da får du billige spill kjapt, og slipper toll Rekorden hittil er å ha et spill i hånda under tre dager etter det ble sendt fra JAPAN, det tok faktisk lengre tid for posten å få sendt hentelappen opp 100 meter fra postkontoret og til postkassa mi enn det tok spillet å komme fra japan
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 *Sukk*Bols? Er det kroner? 7992791[/snapback] Den var ny for meg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå