Gå til innhold

Ny og rask webshop


Anbefalte innlegg

butikken ser bra ut den, og den har stort vareutvalg, men jeg lurer på hvorfor de ikke har noe info om produktene sine, skjekket på stereoanlegg, og ikke noe info om noenting, ikke engang link til produsentens hjemmeside. Virker som hastverksarbeid, det tar ikke lang tid å leggetil det, fant det lett på google jeg....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-06 23:29, skrev bigbro:


La oss finne litt fakta da, Bherserk:


Et søk på Google knytter nicket Bherserk til Helge Tesdal. Hvis dette er deg, så er du, eller har vært, tilknyttet firmaet Copyleft i Oslo. Firmaet Copyleft hoster websidene til firmaet Agicom DA!


 

Og implisitt mener du at jeg kjenner personene fra før eller har skjulte hensikter når jeg anbefaler firmaet?

 

Jeg jobber som programmerer hos Copyleft. Jeg har ingenting med webhosting å gjøre, har ingen oversikt over hvem som er hostet hos Copyleft eller hvilke avtaler de har (og visste ikke at AGIcom var hos Copyleft du nevnte det nå), får ikke spesialbehandling (som jeg vet om ihvertfall) av AGIcom pga min arbeidsgiver, og får heller ingenting av AGIcom for å skryte av dem. At de er kunder forklarer at navnet ble nevnt da jeg i første omgang spurte om alternativer til Komplett, PSData og de andre vanlige webshoppene. Jeg vet at det er vanskelig å forstå at alle ansatte ikke har full oversikt over alt som skjer i en bedrift men det lærer dere raskt når dere kommer ut i jobb selv.

 

Jeg har kjøpt datamaskin som privatperson og har som sagt god erfaring.

 

Når man leker politi trekker man raskt kortslutninger.

Lenke til kommentar

Quote:


Bherserk skrev:

Jeg ser ikke helt poenget med at AGIcom skal registrere seg og skrive.


 

Åpenhet er bestandig viktig, og i denne saken kunne det vært greit å fått noen ord med dem. Dette viser at det er åpen for en dialog med publikum, og det har vel helt klart vært positivt for andre her på forumet (f.eks. microplex, som har vært inne og ryddet opp når det har vært noe). Dere skulle også ha oppgitt at dere kjente/visste hvem de i agicom var. Det er som kjent, i alle sammenhenger, veldig vanskelig å bygge opp et godt rykte, men det er ingenting som skal til for å rive det ned igjen. Hvis en webshop får positive kommentarer på f.eks hw.no, kan dette føre til flere kunder, mens en eneste negativ sak kan få andre kunder til å velge en annen butikk.

 

Det er et tøft marked Agicom har beveget seg inn på, det er mange om beinet. Det er bare naturlig at folk er skeptisk til noe nytt, men dersom alt er i skjønneste orden og bedriften ikke har noe å skjule, skulle det ikke være noe som helst i veien med å drive litt research. Derfor blir helt feil når dette blir kalt en heksejakt. Dette var jo selvsagt en dårlig start på hw.no for agicom, men det er uansett ikke gjort over natten å få et godt kundeforhold. Hvis de leverer et godt produkt, vil de nok jobbe seg inn på markedet etterhvert, og jeg får bare ønske dem lykke til.

 

[ Denne Melding var redigert av: RikkyRally på 2002-12-07 00:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 00:25, skrev RikkyRally:


Dere skulle også ha oppgitt at dere kjente/visste hvem de i agicom var.


 

Siden du quoter mitt innlegg og refererer til 'dere' vil jeg bare presisere at jeg hverken kjenner eller visste hvem de var på forhånd (både før jeg handlet og før jeg skrev anbefaling her). Den eneste kontakten jeg har hatt med dem var da jeg hadde en del spørsmål omkring kjøp og det kvalifiserer vel neppe for å kjenne dem.

Lenke til kommentar

Bherserk: når nokon vel å starte ei bedrift på heimadressa si vel _eg_ å kalle det useriøst, ser det ikkje som sannsynleg at Anders har plass til mange eksemplar av 4000 varer på gutterommet :wink: lol

sidan du går på ntnu har du sikkert hatt exphil, og dermed veit du at 2 og 2 ikkje kan verte fem... :wink:

 

antydningens kunst: når du skriv at AGIcom har fjerna infoen om dei ansatte fordi eg har fortalt kor gamle dei er, må eg vel få antyde at du veit kva som skjer hjå AGIcom, viss ikkje kunne du ha _antydet_ at dette kanskje var grunnen, og ikkje fremstille det som fakta...

 

korleis kjenner du til Effekt AS, og 3 års på-stedet garanti viss du _ikkje_ kjenner til bedrifta?? viss dei gir 3 års på-stedet garanti skal eg og vurdere og handle der :wink: andre firma, som td Dell tek seg godt betalt for slike tjenester...

sjekka nettopp AGicom på nytt, men ingen info om garanti.. _eg_ ville vertfall marknadsført det!!! er jo genialt med på-stedet service utan ekstra kostnad!!!

dessuten: har du handla på nett før? var du i såfall misfornøyd med noko sidan du valgte å handle på ein ny plass? kor mykje sparte du på å handle hjå AGIcom? og kven samanlikna du prisane med?

sidan du er den nøgde kunden kan du vel svare på desse spørsmålene??

 

yummy: viss du finner ut kor mange brukarar som har registrert seg for å "reklamere" for ein webshop, og dette antallet er meir enn 20 skal eg _spise_ hatten til Sven O. :wink: poenget mitt er at stort sett ingen registrerar seg på HW _kun_ for å fortelle kor nøgde dei er med ein webshop...

 

generellt:

eg har _ingen_ kjennskap til AGicom, og eg er _ikkje_ tilknytta nokon andre webshoper på nokon måte....

men eg lurer på kva du mente med denne kommentaren:

"usaklige og idiotiske innlegg som ødelegger for folk"

viss dette er rettet mot meg vil eg gjerne vite det (private mld finst også...), men som nevnt har eg _kun_ funnet fakta tilknyttet AGIcom...

om eg har formulert meg litt dårlig når eg har uttalt meg, så beklagar eg dette...

 

eg har ingen interesse av å svartmale eller rake ned på AGIcom, men ved å lese mine tidlegare postar kjem det vel fram at (eg) meinar at AGIcom bør forklare kvifor dei fjerna infoen om dei ansatte....

 

PS: eg har vore på fest, og kan derfor være animert :wink:

 

edit: at eg skal spise hatten til Sven O. avhenger sjølvsagt av at han gir sitt samtykke, i motsatt fall kan vi sikkert finne ein erstatning :wink:

 

PPS: brukerer registrert etter denne posten tel _ikkje_ med i antallet....

_________________

"Det beste forsvaret mot logikk er uvitenhet"

 

"Helvete er et sted der alle tester er vellykte og ingenting virker"

 

[ Denne Melding var redigert av: StudInc på 2002-12-07 03:38 ]

Lenke til kommentar

HEHE! dette lukter "netconnection" lang vei.(fant ikke den bidige tråden om nettc historien)

det er jo tydelig at personen(e) som hadde så mange lovord om AGIcom har en slags forbindelse med firma, som med stor sannsynlighet er mere en et kunde forhold. må forresten si at jeg har tilgitt netconnection deres "markedsførings" tabbe og handlet derfra senest en uke siden.

Yummy du er moderator pls hold deg til det. vi trenger ingen "overmoderator"

vil minne deg på uttrykket "er man med på leken må man tåle steken"

 

:smile: :smile: :smile:

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: kim2004 på 2002-12-07 04:20 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: kim2004 på 2002-12-07 04:21 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 03:34, skrev StudInc:

Bherserk: når nokon vel å starte ei bedrift på heimadressa si vel _eg_ å kalle det useriøst, ser det ikkje som sannsynleg at Anders har plass til mange eksemplar av 4000 varer på gutterommet :wink:


 

Men de fleste bedrifter innenfor denne bransjen opererer uten lager i normal forstand, men med virtuelt lager. Det vil si de betaler importører som Norkom eller Hattelco for å kunne benytte seg av deres produkter, lager og andre logistikktjenester.

Og er det ikke overraskende at bedriften er registrert på en hjemmeadresse? Det er ikke noe problemfor en fjortiss å svare på noen mailer på gutterommet sitt er det vel?

 

Kan jo nevne at MPX og Flei-Data opererer på denne måten.

Lenke til kommentar

Quote:


må forresten si at jeg har tilgitt netconnection deres "markedsførings" tabbe og handlet derfra senest en uke siden.


 

svindel som har foregått strukturert og organisert i et halvt år her på forumet er vel noe mer enn en markedsføringsTABBE å gjøre, og svindel generelt har da små paraleller med en uskyldig "tabbe".

 

ja jeg skal fortelle deg en ting at det er vel AKKURAT pga netconnection at folk som AGIcom gjør slikt som dette. den tilgivelsesstormen fra naive forbrukere i ettertid er NETTOP hva som framdeles gjør dette så utrolig lønnsomt. Hva oppnådde netconnection? Noe refs først. STOR publisitet om sjappen. Startkapital som gjorde det mulig å sette ned prisene til konkurransedyktige priser (den tid er tydeligvis over :roll: ) og en enorm fortjenesteøkning for innehaverene.

 

Tenk litt igjennom hva dere faktisk gjør. Undergraver deres egen respekt som forbrukere, og

legger dere som åte for at nye "lette" metoder skal taes i bruk for å få dere som kunder

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-12-07 12:31 ]

Lenke til kommentar

Jaja, alltid vanskelig å vite hva som egentlig har skjedd.

 

Det bør selvfølgelig ikke gå utover en butikk at kompiser/ansatte har misforstått lojalitet. De mente det sikkert vel. På den andre siden er det utrolig irriterende når butikker aktivt går inn for slike stunt. Det er ikke lett å vite hva som har skjedd i dette tilfellet.

 

Jeg holdt på å gjøre samme blemme selv for en tid tilbake. Via studiene ble jeg kjent med en som hadde jobbet i PCMAX. Jeg var på utkikk etter et seriøst alternativ til komplett, som jeg kunne kjøpe hos lokalt i Oslo. Jeg var meget fornøyd, og begynte å skryte av dem på HW. Hvor går grensen? Jeg fikk jo vite om bedriften via en tidligere ansatt. Kunne ha blitt stygt, dersom jeg hadde blitt "oppdaget" og folk hadde trukket feil sluttninger.

 

Men alt i alt, så synes jeg dette opplegget lukter svidd. Takker derfor alle "politifolkene" som setter søkelyset på det. Jeg setter iallefall pris på at noen gidder å bry seg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 03:34, skrev StudInc:

Bherserk: når nokon vel å starte ei bedrift på heimadressa si vel _eg_ å kalle det useriøst, ser det ikkje som sannsynleg at Anders har plass til mange eksemplar av 4000 varer på gutterommet :wink: lol

sidan du går på ntnu har du sikkert hatt exphil, og dermed veit du at 2 og 2 ikkje kan verte fem... :wink:


 

Når det gjelder lager har vel inz@ne allerede forklart hvordan ting gjøres.

 

At 2 + 2 ikke blir 5 var igrunn poenget mitt. Du kan lese innlegget en gang til når du ikke er full lenger og se om det blir klarere.

 

Quote:


antydningens kunst: når du skriv at AGIcom har fjerna infoen om dei ansatte fordi eg har fortalt kor gamle dei er, må eg vel få antyde at du veit kva som skjer hjå AGIcom, viss ikkje kunne du ha _antydet_ at dette kanskje var grunnen, og ikkje fremstille det som fakta...


 

I etterpåklokskapens lys ser jeg at jeg burde formulert meg annerledes. Jeg trodde det var klart at jeg kun ga uttrykk for mine egne meninger og tenkte rett og slett ikke på at det kunne tolkes på den måten siden jeg ikke har noen tilknytning til bedriften.

 

Quote:


korleis kjenner du til Effekt AS, og 3 års på-stedet garanti viss du _ikkje_ kjenner til bedrifta?? viss dei gir 3 års på-stedet garanti skal eg og vurdere og handle der :wink: andre firma, som td Dell tek seg godt betalt for slike tjenester...

sjekka nettopp AGicom på nytt, men ingen info om garanti.. _eg_ ville vertfall marknadsført det!!! er jo genialt med på-stedet service utan ekstra kostnad!!!


 

Det ble nevnt sammen med svarene på spørsmålene jeg hadde omkring kjøp. Jeg spurte ikke om på-stedet garanti siden det vanligvis pleier å koste mer enn det er verdt for meg, men de nevnte det altså uoppfordret. Nå skal det nevnes at jeg bestilte sammenskrudd maskin. Om det står nevnt på websidene eller hvorfor det eventuelt ikke er nevnt vet jeg ingenting om.

 

Quote:


dessuten: har du handla på nett før? var du i såfall misfornøyd med noko sidan du valgte å handle på ein ny plass? kor mykje sparte du på å handle hjå AGIcom? og kven samanlikna du prisane med?

sidan du er den nøgde kunden kan du vel svare på desse spørsmålene??


 

Jeg har handlet på nett før ja. De jeg kommer på i farten er Multicom, Komplett, Multiplex, PSData, Matrox (i Irland) og Quad. Av disse har jeg best erfaring med Quad, men der betaler man også for den gode servicen og raske ekspederingen. Komplett har blitt så stort at jeg føler jeg ikke lenger kan være trygg på å få den oppfølgingen jeg ønsker dersom noe går galt.

 

Jeg sammenlignet prisene hovedsaklig med Komplett. AGIcom lå alltid litt under på delene jeg skulle ha. Når jeg da føler jeg får Quad-service til Komplett-pris var det et enkelt valg for meg.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-06 05:36, skrev fizban:

Det var første gang eg bestillte noko derifrå, og dei ga meg god service, og leverte produktet eg ville ha. Raskt og billig. [...]


 

Synes du det er rart at du fikk pakken etter 2 dager når du bor på samme sted som webshoppen har lager?

Spørr du meg, så synes jeg at dette er for lang tid.

Om en på lindesnes bestiller fra denne webshoppen, kan han da forvente å få pakken etter 2 dager slik som du beskriver?

I don't think so!

Lenke til kommentar

lol

 

det er svært mye som slår meg når jeg leser igjennom og tenker over hvert innlegg og en mulig sammenheng mellom disse postene på disse brukerene her. selv bare på første siden.

 

er så mye at jeg må nesten skrive en hel side på forumet for å forklare, men prøv å tenke nøye igjennom meldingene til f.eks fizbain... er jo propaganda med en ydmyk "smiley"-mine :lol:

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-12-07 15:50 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-07 15:15, skrev amd_guru:


Synes du det er rart at du fikk pakken etter 2 dager når du bor på samme sted som webshoppen har lager?

Spørr du meg, så synes jeg at dette er for lang tid.


 

Eg har eigentleg sett meg ferdig med heile denne tråden. Men eg må likevel svare når du kjem med direkte feilinformasjon om meg.

 

Eg bur faktisk ikkje på stord. (jada, jada.. StudInc. Eg er sikkert folkeregistrert der. Men det betyr ikkje at eg bur der, heller ikkje at eg fekk pakken tilsendt til ei adresse der).

 

Og det er vel ingen som har sagt at webshopen har lager? Eg vil tru at dei fleste sender direkte frå norkom. Noko som også er tilfelle her.

 

Eg må sjølvsagt forklare korleis eg kan vite noko slikt. Ettersom enkelte nok vil konkludere med at eg nødvendigvis må jobbe der.

Men det er altså mulig å sende mail til webshoper, og spør om det meste.

 

Eg vil og beklage til Agicom, at eg starta denne tråden. HW.no burde forresten endre fra "webshop erfaringer" til "negativt om webshops".

Eg har lese dei fleste innlegga, trur eg. Og eg må seie meg enig med StudInc i at det er svært uvanleg at nokon omtalar ein webshop positivt. Eg burde sjølvsagt ha sjekka dette på førehand.

 

Med enno litt grundigare tankearbeid, så burde eg kanskje fatta at det kunne vere litt suspekt at eg visste kven eit par av personane bak firmaet var.

 

Er for min del ferdig med denne "diskusjonen" no. Då det nok vil verke mot sin hensikt å fortsette.

Eg skjønar godt at ingen frå agicom registrerar seg, og svarar på noko av dette.

Beklagar igjen ulemper eg eventuellt måtte ha påført dykk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...