Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ALLE spill krasjer før eller senere.


Anbefalte innlegg

Hei. ALLE spill jeg installerer krasjer før eller senere.. Både nye og gamle spill..

Jeg kan nevne følgende:

Hitman-Alle 4 spillene, Conflict Vietnam, Riddick, GUN, MYST V, Sniper Elite, Driv3r, NFS Most Wanted, NFS Carbon, BF2, Richard Burns Rally, HL2, GTR2 osv..

I tillegg har disse spillene vært spesielt utsatt:

Boiling Point, Splinter Cell 4 (minst 100krash på 1,5 uke) , BF Vietnam,

Feilene arter seg slik at spillet stopper opp, og jeg havner i Windows, men beskjed om at noe galt skjedde. Får også spørsmål om jeg vil sende feilmelding.

I tillegg har maskinen restartet en håndfull ganger..

 

Jeg har gått inn i "event log" eller hendelsesliste og sjekket hva som er notert..

DETTE er notert der: (bare noen eksempler)

Feilende program hl2.exe, versjon 0.0.0.0, feilende modul datacache.dll, versjon 0.0.0.0, feiladresse 0x00008a37.

Feilende program bfvietnam.exe, versjon 0.0.0.0, feilende modul unknown, versjon 0.0.0.0, feiladresse 0x00000000.

Feilende program splintercell4.exe, versjon 0.0.0.0, feilende modul d3ddrv.dll, versjon 0.0.0.0, feiladresse 0x0001ea3f.

Feilende program splintercell4.exe, versjon 0.0.0.0, feilende modul mswsock.dll, versjon 5.1.2600.2180, feiladresse 0x0001c2d1.

Feilende program splintercell4.exe, versjon 0.0.0.0, feilende modul engine.dll, versjon 0.0.0.0, feiladresse 0x0037d8bf.

Feilende program splintercell4.exe, versjon 0.0.0.0, feilende modul unknown, versjon 0.0.0.0, feiladresse 0x00000000.

Feilende program splintercell4.exe, versjon 0.0.0.0, feilende modul binkw32.dll, versjon 1.5.21.0, feiladresse 0x0001bd1c.

Feilende program splintercell4.exe, versjon 0.0.0.0, feilende modul echelon.dll, versjon 0.0.0.0, feiladresse 0x0013e6c0.

Feilende program splintercell4.exe, versjon 0.0.0.0, feilende modul d3ddrv.dll, versjon 0.0.0.0, feiladresse 0x000fcca6.

Feilende program cod2mp_s.exe, versjon 0.0.0.0, feilende modul gfx_d3d_mp_x86_s.dll, versjon 0.0.0.0, feiladresse 0x000200bf.

Feil i minneområdet 378796233.

Feil i minneområdet 378527428.

 

Jeg har KUN ORIGINALE SPILL.. Maskien ble kjøpt ny i november i fjor.

Har siste nvidia, BIOS, DirectX, XP SP2, siste patch til alle spill.

 

Lurer selv på om Lydkortet mitt er for gammelt, et SB Live 1024, med siste tilgjengelige driver fra 2002.. Har Cambridge TTS 3500 surroundsystem.

 

Har også kjørt memtest 86+ v1.7 i 22timer i strekk. Uten en eneste feil.(Dette pga noen "feil i minneområde" feil etter hverandre.

 

En kamerat lurer på om det kan være noe med Hovedkortet. Asus P5B deluxe Wifi.

 

Har dere noen gåde råd?

Endret av Priest32
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mener å huske noe om det greiene der på noen gamle lydkort...

prøv å skru av maskinvareakselerasjon (tilgi meg hvis jeg har skrevet feil bruker windows på engelsk selv)

i DirectX (gå på start, kjør, skriv "dxdiag") gå til lyd og dra den velger-tingen ned på deaktiver maskinvareakselerasjon.

Lenke til kommentar

Skal sjekke den andre minnetesten.. Takk.

 

Temperaturer under NFS Carbon eller HL2 ved full oppløsning er :

Hovedkort maks 41 C

Skjermkort maks 47 C

CPU maks 43 C

 

Så temperaturer går det vel ikke på ...

 

Får også feilmeldinger under såkalt selektiv oppstart. dvs man dropper alle oppstartselementer (unntatt windows komponentene da)

 

Men, nå har jeg akkurat spilt HL2 i 2 timer uten stopp.. Snodig..

 

Bør vel også nevne at jeg har NIS2007 (ja, Norton Internet Security)

Den laget endel krøll for meg ved online spilling av BF-spill.. Men ellers ingen problemer med det prg..

Lenke til kommentar

Vel, CPU temp gikk helt opp til 50 grader med Prime95 testen.

Og etter ca 12 timer kom det en feil. :

FATAL ERROR: Rounding was 0.4999389648, expected less than 0.4

Hardware failure detected, consult stress.txt file.

Etter det jeg har lest nå, så betyr ikke dette nødvendigvis at RAM'en har feil, dette ettersom memtest86 gikk helt fint. Men at det kan bety at det er feil mellom RAM og HK, HKog CPU eller noe slikt..

 

Bør jeg levere inn pc'n og la butikken kjøre tester på det ?

 

Det er bare spill som krasjer, også spill som ikke er krevende i det hele tatt. Noen spill fant jeg jo ut at jeg måtte "fixe" ved å stille affinitet til CPU 0 for at de skulel virke.. dvs litt eldre spill..

Ja, og IE 7.0 har også stoppet endel ganger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...