Gå til innhold

Hvordan gjøre et bilde lysere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du suger veeldig kan du prøve...

 

shift+ctrl+L ( som da er ) Image - Adjustments - Auto Levels...

Det optimaliserer Mørke & Lyse partier i bildet, og retter på fargene om du foreksempel har tatt et bilde i "den blå timen"...

 

Om bildet har hvite partier kan det hende Auto Levels ikke klarer å gjøre det noe bedre...

I så tilfelle kan du prøve Shadows/highlights, men vær forsiktig, skal ikke mye til før det ødelegger bildet...

Endret av Scorpioen84
Lenke til kommentar
Det er vel slått fast at Brightness/Contrast er en av de dårligere funsjonene i PS...

Noe som kan motbevise.?

7975416[/snapback]

Jeg bruker den funksjonen støtt og stadig, men som regel for en siste touch... :roll:

 

Ellers er det vanskelig å gi tips om hvilke funksjoner trådstarter kan bruke uten å ha sett bildet...

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg har et bilde jeg gjerne vil gjøre lysere, slik at det er lett å se hva det er bilde av, selv når bildet er i lite format. Vil gjerne gjøre dette uten å miste kvalitet på bildet.

 

Men, jeg suger i Photoshop, så kan noen forklare meg hvordan jeg gjør et bilde lysere?

7973976[/snapback]

 

Ta en titt på lenkene under. Du må melde deg inn for å få tilgang til artiklene, men medlemsskapet tror jeg bare blir oppfattet som positivt :-)

 

Om justering generelt:

Justering

 

Levels:

Levels(Nivåer)

 

Kurver:

Curves (tonekurver)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...