Gå til innhold

Fremkalling av bilder på nett 10x15


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde at de klippet mere en nødvendig hele veien rundt, det var ganske kipt å få tilbake...

Kappet av hode å skuldre å detaljer som er der på originalbildet, (i bredden altså ikke høyden)

 

Skal ha et ekspriment med å sende med et bilde fullt av små linjer/mål, å se hvor mye de egentlig kapper...

Lenke til kommentar

Bildet kuttes for å passe til 10x15cm, dette gjøres automatisk av maskinen og den kutter bunn og topp likt, i tillegg går det med et par mm ekstra for å forsikre at hele papiret blir eksponert.

Sidene kan også bli kuttet dersom det er for langt til å passe i proporsjonene til 10x15cm.

 

Har du mulighet kan du stille oppløsningen på kamera til "****x**** 3:2" hvor ****x**** er oppløsningen og 3:2 er forholdet mellom lang og kort siden av bildet, da passer det perfekt i 10x15, men du mister litt øverst og nederst på bildet.

Det er ikke mulig å få et bildet som egentlig er 10x13 til å bli 10x15 uten å enten kutte noe eller ved å få feil størrelseforhold.

 

Edit: Du kan bare be butikken å lage dem i 10x15cm, men hvis du vil ha kontroll over hva som evt. kuttes vekk må du selv kutte dem før de leveres.

Endret av jvc1990
Lenke til kommentar

Det var det jeg regnet med også, men hadde et bildet i 10x15 med ramme rundt, og deler av rammen var kuttet bort. Da jeg spurte om hvorfor, fikk jeg beskjed om at jeg måtte si ifra hvis maskinen ikke skulle gjøre noe med bildet.. Så nå passer jeg på å gi beskjed, og da er det ikke noe problem:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...