Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kvalitet på linje fra GET


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt leilighet der det er innlagt kabel fra GET (tidl. UPC). Nå lurer jeg på om jeg skal skaffe internet fra dem også, eller om jeg skal gå til en av adsl-leverandørene.

 

Hvordan er kvaliteten på linjene til GET? Sperrer de porter og shaper trafikk og annet faenskap?

 

Siden jeg ikke kjenner noen som har internet fra GET, er det umulig for meg å undersøke dette selv. :)

 

Alle svar mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder ftp, webserver osv så tillater ikke GET dette. Les vilkårene for bredbånd:Vilkår GET Synd for oss som vil ha en ftp server el.

7965258[/snapback]

Hvis man finleser vilkårene så er vel dette noe de aller fleste nettleverandører tar forbehold om. Og det er vel strengt tatt en fordel for de fleste kunder; jeg ville ihvertfall ikke hatt en ISP der 'alle' fritt kunne kjøre egne servere på nettet døgnet rundt og dermed belaster nettet max hele tiden.

 

Når det gjelder GET (tidligere UPC) så er jeg godt fornøyd med dem - har hatt bredbånd fra UPC 3 ulike steder i Oslo og har ikke hatt noen problemer.

 

Edit: Tok hardware.no sin speedometertest nå og fikk følgende:

 

Din nedlastingshastighet er: 8450 kbit/sekund.

Din opplastingshastighet er: 1280 kbit/sekund.

 

Ikke så verst det når jeg har GET sitt pluss-abo til 479,- som skal gi inntil 7000 kbps ned og 1000 kbps opp :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kjøpt leilighet der det er innlagt kabel fra GET (tidl. UPC). Nå lurer jeg på om jeg skal skaffe internet fra dem også, eller om jeg skal gå til en av adsl-leverandørene.

 

Hvordan er kvaliteten på linjene til GET? Sperrer de porter og shaper trafikk og annet faenskap?

 

Siden jeg ikke kjenner noen som har internet fra GET, er det umulig for meg å undersøke dette selv. :)

 

7963899[/snapback]

 

De sperrer inngående port 80, trafikkshaping har jeg ikke hørt om - skal ikke klage på bittorrent-hastigheten :cool:

 

Ser at en annen kar her skrev at de ikke tillater at man kjører server, men jeg har aldri fått noen klage på at jeg kjører http på port 81, https og ssh-server på boksen min. Nå skal det vel legges til at jeg kun har åpent for spesifikk nett inn og at trafikken inn er rimelig lav.

Lenke til kommentar
Når det gjelder ftp, webserver osv så tillater ikke GET dette. Les vilkårene for bredbånd:Vilkår GET Synd for oss som vil ha en ftp server el.

7965258[/snapback]

Hvis man finleser vilkårene så er vel dette noe de aller fleste nettleverandører tar forbehold om. Og det er vel strengt tatt en fordel for de fleste kunder; jeg ville ihvertfall ikke hatt en ISP der 'alle' fritt kunne kjøre egne servere på nettet døgnet rundt og dermed belaster nettet max hele tiden.

 

Jeg tror at det er noe man har en klausul om for å hindre folk i å drive kommersielle nettsteder fra heimen, eller hvis man har en formidabel trafikk inn. Server-forbudet er neppe påtenkt for å hindre folk å ha sshd kjørende slik at man kan logge seg inn på hjemmemaskinen fra jobb el.

Lenke til kommentar

" jeg ville ihvertfall ikke hatt en ISP der 'alle' fritt kunne kjøre egne servere på nettet døgnet rundt og dermed belaster nettet max hele tiden "

 

Dette skal jo ikke hindre andre ifra å få det avtalen tilsier...

Da har jo ISP selv valgt å overbelaste linjene.

 

Om dette er tilfellet så velger man en annen, eller nileser avtelen og lover, og saksøker ISP når de periodisk ikke leverer produktet. Noe de altså har valgt å ikke gjøre, ved å overbelaste linjene... eller er det kanskje litt kvasst? =O

Lenke til kommentar

Bruker get her selv har 26/3 linje.

 

Har selv ftp og web server oppe hjemme..lett og bruke andre porter.

Har hatt bra ping når jeg har spillt Css på catch-gamer serverne.

 

Endelig stabilt internett...Er signalene litt svake så stiller de på dem i en boks ikke så langt fra deg... :)

Endret av mammut
Lenke til kommentar
Bruker get her selv har 26/3 linje.

 

Har selv ftp og web server oppe hjemme..lett og bruke andre porter.

Har hatt bra ping når jeg har spillt Css på catch-gamer  serverne.

 

Endelig stabilt internett...Er signalene litt svake så stiller de på dem i en boks ikke så langt fra deg... :)

7967051[/snapback]

 

Nice. Blir nok Get, ja.

Lenke til kommentar

Jeg hadde get en 3+ år før jeg byttet, til spilling så er det ille, jeg hadde opplevd, gikk ikke ann å spille utenfor norge, høyre ping til sverige enn usa new york osv, supporten er værre enn nextgentel, bluecom og telenor tilsammen, hvis man tar det værste med dem alle og legger sammen, betaler du får 8 mbit får du 8 mbit, så det skal man ikke klage på, gikk inn på naboens linksys router heromdagen siden det ikke var passord, de har get, da så jeg at pingtider på spille server hadde blitt veldig mye bedre enn da jeg hadde get(UPC).

 

edit: dette er hvordan jeg opplevde get.

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar
Jeg hadde get en 3+ år før jeg byttet, til spilling så er det ille, jeg hadde opplevd, gikk ikke ann å spille utenfor norge, høyre ping til sverige enn usa new york osv, supporten er værre enn nextgentel, bluecom og telenor tilsammen, hvis man tar det værste med dem alle og legger sammen, betaler du får 8 mbit får du 8 mbit, så det skal man ikke klage på, gikk inn på naboens linksys router heromdagen siden det ikke var passord, de har get, da så jeg at pingtider på spille server hadde blitt veldig mye bedre enn da jeg hadde get(UPC).

 

Get har nylig frigjort seg fra resten UPC så rutingen er helt annerledes siden alt ikke skal dunkes ned til aorta.net i Amsterdam lenger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har vurdert get bredbånd igjennom kabel-tv kun for spilling. Det virker som om det generellt er positivt. Men noen nevnte mye nedetid om natten, stemmer det ? Og hva slags linje burde man ha for spilling, holder det med de billigste ( get easy, get light )?

Nesten utenlukkende for mmorpg spilling, noe strategi og rpg i tillegg til xbox360 live tjenesten. Min nåværende ISP tillater ikke dette.

 

Det må nevnes at jeg har get (tidl. UPC) kabeltv

Endret av LordjOX
Lenke til kommentar

Har get selv, 10/2 linje. Har sjeldent problemer med nedetiden, har vel vært stabilt oppe i over 5 mnd nå, så mye bedre enn hva det var med telenor som jeg hadde før. Det lille jeg har gjort av spilling har fungert utmerket, veldig lav ping. Er heller nesten aldri under 10MB på hw sitt speedometer. Ligger heller på ca. 1-2 MB over, så klager helt klart ikke over hastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...