Gå til innhold

Flytte disker som står i raid

karakas

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har planer om å sette opp 3 disker i Raid 5, men det er mulig jeg skal bytte hovedkort om ikke så alt for lenge, er det mulig å flytte de 3 diskene over til det nye HK'et eller vil det ødelegge raid-oppsettet?

(bruker raidkontrolleren på HK'et)

Endret av karakas
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kjører du de i software-RAID kan du skifte ut komponenter som du selv vil, det blir ikke noe kluss av det :)

Edit:

Men bruker du en kontroller kan du bare glemme å flytte på ting.

Endret av Ueland
Skrevet

Programvare-RAID opprettet i Windows vil fungere helt fint uansett, et hardware-RAID vil kun fungere på kontrolleren det er opprettet på, enkelt og greit.. ;)

Skrevet

Dersom man bruker Windows-RAID på importerte IDE-disker vil det ikke virke, siden ikke de er i et format som blir gjenkjent når man kobler dem på andre kontrollere.

Skrevet
Programvare-RAID opprettet i Windows vil fungere helt fint uansett, et hardware-RAID vil kun fungere på kontrolleren det er opprettet på, enkelt og greit.. ;)

7973369[/snapback]

Skvatt litt her jeg nå. Hva om man bruker et raid kontroller kort da? (PCI) da kan du flytte det eller?

Skrevet (endret)

Jeg satt opp raid i bios, så røk HK pga vannkjøling lakk og jeg måtte bytte. Satt i de to diskene jeg hadde i raid0 og enable raid i bios å vips så var disken der med all data :)

Mulig litt flaks kanskej, ikke vet jeg, men det gikk :D

Endret av langballe7979
Skrevet (endret)
Skvatt litt her jeg nå. Hva om man bruker et raid kontroller kort da? (PCI) da kan du flytte det eller?

7974140[/snapback]

Et hardware RAID "pleier" å bare fungere på den kontrolleren, så lenge RAIDet er på kontrolleren er alt fint. ;)

DVS at du fint kan bytte alt annet av komponenter greit.

Endret av Ueland
Skrevet

Har flyttet high-point til promise og omvendt - fungerte helt greitt.Msn husker ikke hvilke kontrollere jeg hadde da :whistle: ...dette var IDE kontrollere

Skrevet (endret)
Hvis du byttet det ut med et HK av samme type vil det ofte virke.

7977666[/snapback]

Jeg gikk fra et A8N-SLI til ECS møkka kort.. :p

Det gikk brillefint med raid

Endret av langballe7979
Skrevet
Jeg gikk fra et A8N-SLI  til ECS møkka kort.. :p

Det gikk brillefint med raid

Det er fordi begge bruker nForce4

Så man må ha samme type kontoller om man bytter HK :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...