Gå til innhold

Nytt design til Nettportalen.com


Anbefalte innlegg

Har jobbet litt med et nytt design til www.nettportalen.com i det siste. Nå ønsker jeg litt tilbakemeldinger. Det jeg har tenkt på når jeg laga dette var:

- Mer luft

- Flere farger

- Mindre annonser

Jeg har tatt utgangspunkt i et templates som var gratis, men har gjort en del endringer, men jeg ønsker nå å få litt tilbakemeldinger:

- http://www.nettportalen.com/test/

Jeg ønsker IKKE tilbakemeldiner på kode, for jeg vet den ser sånn passe ræva ut, men det er ikke noe å bry seg om. Den var værre når jeg begynte på den.

Bedre eller dårligere enn det gamle designet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker fint her i IE7 i hvert fall :) Men ser det er tabeller, prøv heller å bruke <div> og CSS, det er ikke vanskelig. Og på listen over forskjellige sider, ikke bruk <br>, men bruk <li> elementer sånn som dette:

 

<ul>

<li>Element 1

<li>Element 2

<li>Element 3

</ul>

 

Men ellers clean og godt design uten for mye dilldall :)

Lenke til kommentar

Jeg har tatt utgangspunkt i et templates som var gratis, men har gjort en del endringer, men jeg ønsker nå å få litt tilbakemeldinger

7963444[/snapback]

Dette var det første jeg tenkte når jeg så på siden. "Hmm.. Dette har jeg sett før". Selv om du sier du har forandra på den, så føler jeg i hvert fall ikke noe spesielt. Synes det blir litt kjedelig. Den "En guide til alt" i headeren var heller ikke så alt for pent.

 

(Min mening da)

Lenke til kommentar
Kan jeg bare spørre hvorfor man heller skal bruke liste istedet for <br>? Ser at mange gjør det, noen spesiell grunn?  :)

7963822[/snapback]

 

Har tidligare skrive eit par artiklar som har litt med saken å gjere. Du skal bruke riktig element (her <li>) fordi det er logisk, og det gir deg større fleksibilitet med tanke på visuell utforming når du brukar CSS og HTML riktig i lag.

 

For å svare på spørsmålet ditt;

 

Betre enn den gamle. Men fortsatt stort forbetringspotensiale.

 

- Bestem deg for eit fargeskjema. Grønt, oransje, mørkegrått og ein rar brunoransje farge går ikkje så fantastisk godt i lag. Blå lenker med raud mouseover har heller "ingenting der å gjere".

- Headerbiletet er ufint. Hakkete kantar på figurane til høgre. Grusom typografi. Prøv gjerne å få den til å ha ein viss samanheng med alt som er under, utan at den blir for avansert og upassande.

- Mappeikona på bunnen der må byttast ut :p

- Ser i det heile tatt litt uferdig ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...