Gå til innhold

trenger hjelp i half-life?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

det første du bør gjøre er å åpne dine screenshot i mspaint, velge "Save as" og filtype "JPG". Det reduserer filstørrelsen til en ~5%, kan vises direkte i browser og krever ikke Word eller tilsvarende tung tekstleser. Er det orginale HL kan jeg nok hjelpe deg om du legger screenshottet ut på måten jeg beskriver over.

Om du har console hjelper det også en del om du tar den ned "|" og "§"-knappen oppe til venstre og skriver "status" hvor du så trolig kan lese ut navnet på den kartdelen du er i.

Skrevet

Jeg husker stedet, men ikke nøyaktig hva som skal gjøres. Kan du skrive "status" i console, notere map-navnet og skrive det her slik at jeg kan hoppe direkte inn der du er og gi det et forsøk?

Skrevet

Det er ikke det navnet jeg er ute etter. Jeg er ute etter filnavnet til den kartdelen du er på. Skriver du "status" i console får du opp noe som dette hvor jeg vil vite det jeg har farget rødt.

] status

hostname:  Half-Life

version :  47/1.1.2.0/2.0.0.0 3647 insecure

tcp/ip  :  00000000:000000000000:0

ipx     :  00000000:000000000000:0

map     :  c0a0 at: 2514 x, 2815 y, 524 z

players :  1 active

Skrevet
Om du har console hjelper det også en del om du tar den ned "|" og "§"-knappen oppe til venstre og skriver "status" hvor du så trolig kan lese ut navnet på den kartdelen du er i.

7959386[/snapback]

Om det ikke virker hos deg må du ikke i config-fila for HL som du finner i c:\program files\steam\SteamApps\[email protected]\half-life\valve\config.cfg. Om du åpner den fila i notepad og søker deg frem til der det står (console "0.000000") og endrer det til 1 vil §-knappen gi deg console.

Skrevet

Når du har aktivert de to knappene har du skrudd på strømme for hele komplekset og du skal langt tilbake til tårnet i det store rommet med radioaktivt vann langt under. Om du følger strømledningen fra tingen du akkurat har aktivert kommer du helt tilbake.

Skrevet
Når du har aktivert de to knappene har du skrudd på strømme for hele komplekset og du skal langt tilbake til tårnet i det store rommet med radioaktivt vann langt under. Om du følger strømledningen fra tingen du akkurat har aktivert kommer du helt tilbake.

7960041[/snapback]

jeg forstår ikke helt hva du mener :hmm:

noen bilder som veiledning??

Skrevet

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

halflife00.jpg

halflife01.jpg

halflife02.jpg

halflife03.jpg

halflife04.jpg

halflife05.jpg

halflife06.jpg

Du skal ikke så langt tilbake som jeg har gått i siste bilde, men du skal til døra i andre etg. i rommet hvor "The Tentacle" er for å aktivere oksygenet og brennstoffet.

http://spackfish.com/hw/bilder/str0m1.rar

Det siste her er en demo som bedre viser hva jeg mener. Pakk den ut i \SteamApps\[email protected]\half-life\valve\ og skriv "viewdemo str0m.dem" for å se den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...