Øyvind Skogseide Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Thaching! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335236 4g til 2k -_-
sindrejibb Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Takk for forslag, men skal dessverre bestille på netshop, så det må finnes der.
Øyvind Skogseide Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Thaching! http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=48450 4GB til 1700kr -_-
sindrejibb Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Men jeg vil helst unngå 667 MHz. Vil ha 800 eller 533. Forstår det slik at det slik at det har noe med at hastigheten på prosessor og minne ikke samsvarer osv. da.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Men jeg vil helst unngå 667 MHz. Vil ha 800 eller 533. Forstår det slik at det slik at det har noe med at hastigheten på prosessor og minne ikke samsvarer osv. da. 8819613[/snapback] rammen kan da alltids klokkes ned til 533Mhz, du vil nok også kunne sette timingsene litt lavere enn det som er standard da.
sindrejibb Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Vil helst slippe å klokke. Skal jeg først klokke, skal det ihvertfall klokkes opp! Men er det lurt å kjøpe med et par ekstra vifter? Er jo ikke akkurat noen stor utgift. Og forstår at det er ganske viktig å holde ting kjølig.
sindrejibb Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Skrevet 18. juni 2007 Blir dette en ganske stillegående PC? Slik at jeg kan ha den på på samme rom mens jeg sover?
Nutjob Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 Blir dette en ganske stillegående PC? Slik at jeg kan ha den på på samme rom mens jeg sover? 8891578[/snapback] enkelt problem å løse..ingen pc'er er veldig stille uten noe form for styring av vifter. Uten jobbing, som når du sover knitrer ikke disken. Da er det kun vifter igjen som bråker, disse fikser du enkelt med viftestyring. Ellers så ha vista en funksjon der du setter den i dvale, når du skal inn igjen trykker du på enter så starter alt der du stoppa i løpet av 2 sec. Pc'n er som skrudd av i mellomtiden selv om den i realiteten ikke er det. Ferdig med ram valg og det som er nå eller? zaltmann
sindrejibb Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Skrevet 19. juni 2007 Ja, av ram tror jeg at jeg velger disse. Men det med viftestyring, er ikke det tungvindt? Må jeg styre viftene manuelt når jeg sitter å jobber på PCen også da? Hvis det er det, er det ikke aktuelt. Som du sier, det går jo an å sette den i dvale, men da jobber den vel ikke? Eller? Hvis jeg f.eks. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor seeder en torrent :!: , seeder den da imens den står i dvale? Eller går en nedlasting som pågår f.eks.?
Nutjob Skrevet 20. juni 2007 Skrevet 20. juni 2007 Ja, av ram tror jeg at jeg velger disse. Men det med viftestyring, er ikke det tungvindt? Må jeg styre viftene manuelt når jeg sitter å jobber på PCen også da? Hvis det er det, er det ikke aktuelt. Som du sier, det går jo an å sette den i dvale, men da jobber den vel ikke? Eller? Hvis jeg f.eks. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor seeder en torrent :!: , seeder den da imens den står i dvale? Eller går en nedlasting som pågår f.eks.? 8895018[/snapback] hmm, det vet jeg ikke...det er ikke tungvindt med viftestyring nei, og ja, du må styre manuelt på noen knapper i frontpanelet, men det er ikke mye stress vel? Det eneste du skal gjøre er å koble viftestyringen til de viftene du skal styre, så kobler du viftestyring i en 4-pins molex så den får strøm. That's it
sindrejibb Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Skrevet 20. juni 2007 Ok, men jeg vet da ikke når jeg skal sette opp viftene osv. For meg virker det mye sikrere om temp.måleren i PCen avgjør hvor mye viftene skal stå på.
sindrejibb Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Skrevet 12. juli 2007 Nå begynner det å koke for meg altså! 22. juli blit det jo prisdropp på Intel's prosessorer, så å ikke vente til da er jo bare dumt. Men da begynner jeg å vurdere Q6600 da. Har hørt at du kan få oppimot 40% bedre ytelse i programmer som photoshop, pinnacle studio ol. og det er jo akkurat slike programmer jeg trenger en kraftig PC for. Men trenger jeg noe ekstra kjøling eller noe for Q6600? Eller er Q6600 et dumt valg? Nå etter 22. juli, etter jeg kommer hjem fra sommerferie må jeg bare kjøpe altså. Nå kan jeg ikke drive å vente lenger. Ting utvikler seg så sinnsykt fort!
stigfjel Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 Nå etter 22. juli, etter jeg kommer hjem fra sommerferie må jeg bare kjøpe altså. Nå kan jeg ikke drive å vente lenger. Ting utvikler seg så sinnsykt fort! 9062805[/snapback] Nei, der tror jeg alle her er enig med deg :!: .
Nutjob Skrevet 12. juli 2007 Skrevet 12. juli 2007 (endret) Nå etter 22. juli, etter jeg kommer hjem fra sommerferie må jeg bare kjøpe altså. Nå kan jeg ikke drive å vente lenger. Ting utvikler seg så sinnsykt fort! 9062805[/snapback] Nei, der tror jeg alle her er enig med deg :!: . 9062837[/snapback] jaa, alså..så vidt jeg vet var det en her som sa at før denne tråden er ferdig så kommer vi til å diskutere hvilken 4kjerneprosessor han skal ha..jeg synes å skimte at det er nettopp dette som skjer nå... EDIT: så kan jeg legge til: jeg tror ikke og vil heller ikke tro at trådstarter vil få bruk for 4kjerne enda uanz, har vanskelig for å tro at han klarer å utnytte fire kjerner! dessuten, hva skal du med 4 gb ram trådstarter? holder i massevis med 2gb, maks 3gb. Bruker ikke mere serru Endret 12. juli 2007 av zaltmann
HilRam Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Nå begynner det å koke for meg altså! 22. juli blit det jo prisdropp på Intel's prosessorer, så å ikke vente til da er jo bare dumt. Men da begynner jeg å vurdere Q6600 da. Har hørt at du kan få oppimot 40% bedre ytelse i programmer som photoshop, pinnacle studio ol. og det er jo akkurat slike programmer jeg trenger en kraftig PC for. Men trenger jeg noe ekstra kjøling eller noe for Q6600? Eller er Q6600 et dumt valg? Nå etter 22. juli, etter jeg kommer hjem fra sommerferie må jeg bare kjøpe altså. Nå kan jeg ikke drive å vente lenger. Ting utvikler seg så sinnsykt fort! 9062805[/snapback] Ta det heller med ro, du. Dersom det dukker opp noen nye problemstillinger, er det jo bare å spørre her på forumet ? Jeg har hørt et rykte om at DX 10.1 -kortene er like rundt hjørnet, så det kan kanskje lønne seg å vente på de? Dessuten er det ikke så lenge til du kan få "solid state"-harddisker til en billig penge. Vent heller litt, og se det an.
sindrejibb Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Skrevet 13. juli 2007 Jeg håper det var ironi, HilRam Det koster ikke så mye med 4GB ram, og med Vista + videoredigering osv. hører jeg at det kan bety en grei ytelsesøkning. Tror du ikke jeg får utnytta en Quad-core i det hele tatt? Ved multitasking, videoredigering osv.?
Pesimisten Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 En quadcore vil nok hjelpe når det gjelder multitasking og videoredigreing ja men har en litt lavere ytelse i spill. Ikke så mye men forskjellen er der.
sindrejibb Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Skrevet 13. juli 2007 Jepp, og jeg spiller ikke. Derfor tenkte jeg det kanskje vil hjelpe litt for meg. Og når de begynner å komme ned i 2000-kronersklassen så går det liksom an å kjøpe en slik. Og er det ikke slik at programvare som utnytter flere kjerner kommer for fullt? Da er ihvertfall jeg forberedt
Nutjob Skrevet 13. juli 2007 Skrevet 13. juli 2007 Jepp, og jeg spiller ikke. Derfor tenkte jeg det kanskje vil hjelpe litt for meg. Og når de begynner å komme ned i 2000-kronersklassen så går det liksom an å kjøpe en slik. Og er det ikke slik at programvare som utnytter flere kjerner kommer for fullt? Da er ihvertfall jeg forberedt 9064770[/snapback] joda, sikkert greit om du skal bruke til videoredigering og multitasking, men jeg spiller spill på min pc, og kjører den ganske så hardt, med mange mange programmer oppe på en gang samtidig med spill..og jeg har E6420 2.13 GHz. Jeg er kjmpefonrøyd. Så vil ikke tro at du vil dra noe voldsomt mye mere enn meg, så jeg vil anbefale E6600 til ditt bruk. Forberedt eller ikke, det går ikka an å vere forberedt, du vet aldri hva produsentene finner på, uansett hva du kjøper av high end den dag i dag vil vere middelmodig/dårlig om 1-2 år.
sindrejibb Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Skrevet 13. juli 2007 Om 2 år?! Den PCen jeg har nå har jeg helt sikkert hatt i 4-5 år og nå har jeg begynt å tenke på ny.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå