Gå til innhold

Alternativer til lyddempingsplater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finnes det noen gode alternativer til standard pc lyddempingsplater?

Ser det f.eks. selger noe på biltema, noen som vet hvordan det er i forhold til lyddemping beregnet for pc?

 

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=83277

7955774[/snapback]

 

Disse platene fungerer ypperlig til formålet, har brukt disse de siste gangene jeg har bygd kabinett, ligger faktisk ei hjemme nå som er på vei inn i mitt nye Lian Li-kabinett. Du bør rive av den tynne aluminiumsfolien som dekker overflaten av plata for å få best mulig effekt. Er litt fomlete, men når du får taket på det så går det greit.

 

Hvis du har flater du vil dempe for vibrasjonsstøy i tillegg bør du vurdere å klistre på asfaltmatter først før du setter på skumgummiplata, da slår du to fluer i en smekk. Asfaltmatter selges dessverre ikke på Biltema lenger, men en tur til Mekonomen eller ei anna bilrekvisitasjappe for å skaffe slikt er nok ikke dumt.

Lenke til kommentar

Jeg har testet forskjellige asfaltmatter, og det er faktisk stor forskjell. Men så skal det sies at det er forskjell på kabinetter også. De billigere kabinettene har ofte tynnere plater og vil da også skrangle mer. Derfor lønner det seg helt klart med tykke asfaltplater på billige kabinetter. Da forplanter ikke vibrasjoner fra disker, vifter, strømforsyning og evt. vannpumpe seg så godt i kabinettet og lager bråk. Jeg for min del har godt over fra å bruke støydempingsplater til åpent kabinett med vibrasjonsdemping istedet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 uker senere...

Jeg har prøvd begge deler:

 

-tykke asfalt plater m/skumgummi.

-Biltema skumgummi plater

 

begge fungerer veldig bra. Fordelen med asfalt platene er at det kanskje blir enda mer stille, men de koster tilgjengjeld veldig mye mer enn platene du får på Biltema til 40,-

 

Begge typer plater krever planlegging før du monterer disse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...