Gå til innhold

Samsung og støy, erfaringer?


pcp160

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Driver og skal omdisponere noen harddisker i mine maskiner, og mitt siste tilskudd på den fronten har jeg ikke prøvd. Så håper derfor at noen her har erfaringer å dele.

En av dem skal i stue-pc'n og den MÅ være stille. Denne pc'n er vannkjølt og står ikke særlig servicevennlig til, så hadde vært veldig greit å slippe eksperimentering.

 

Den nye er da en Samsung HD321KJ (320GB, 7200rpm, 16MB disk)

 

De aktuelle alternativene er;

Western Digital WD2500KS (250GB, 7200rpm, 16MB disk)

Og

Maxtor Diamond Max10 (250GB, 7200rpm, 16MB disk)

 

De 2 sistnevnte har jeg brukt en god stund, og valget ifht lydnivå faller klart på WD2500KS. Men derfor lurer jeg på om noen kanskje har erfaring med hvordan lydnivået er på Samsung'en ifht en(/eller begge) av disse 2 andre?

Endret av pcp160
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av erfaring så er Samsung en god del stillere enn WD og Maxtor, og sistnevnte er den som desidert bråker mest.

Og jeg tror du vil gjøre et smart valg i å gå over til Samsung disker, de er kanskje ikke så raske som de to andre, men blir ikke så varme og bråker lite.

Lenke til kommentar

Supert, takk for tilbakemeldinger :thumbup: .

Da blir det Samsung i stue-pc'n, WD går i arbeidstasjonen og Maxtor forblir i backup/server som står slik til at jeg ikke hører den.

Ytelsesmessig er jeg ikke ute etter noe mer enn "bra" i stue-pc, så blir helt sikkert fornøyd med Samsung der.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg gjenopptar denne tråden, siden jeg lurer på noe av det samme.

Har jo nå brukt den Samsung 320GB disken i stue-pc'n siden jeg kjøpte den, den ligger i bunnen av kabinettet på en skumgummi- seng og jeg er svært fornøy med den. Den er meget stille, holder fin temperatur, og jeg er tilfreds med ytelsen.

 

Men nå har jeg kjøpt en ny Samsung HD501LJ (500GB sata2, 7200rpm 16MB) og har litt lyst å bytte ut 320GB disken med denne i denne stue- maskinen min.

 

Men så mener jeg å ha lest et eller annet sted at disse 500GB diskene ikke er så fantastisk stille... :hmm:

 

Er det noen som har noen formening om dette?

Kunne selvsagt bare prøvd meg frem, men siden denne maskinen står så kronglete til vil jeg foretrekke å gjøre det rett første gang. :)

Lenke til kommentar
Av erfaring så er Samsung en god del stillere enn WD og Maxtor, og sistnevnte er den som desidert bråker mest.

Og jeg tror du vil gjøre et smart valg i å gå over til Samsung disker, de er kanskje ikke så raske som de to andre, men blir ikke så varme og bråker lite.

7958972[/snapback]

 

Vel personelig klarte jeg ikke skille wd og samsung på støy og jeg har hatt en god del av begge :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...