Gå til innhold

Det er for dumt


Anbefalte innlegg

Jeg sier bare at det er for dumt, og da mener jeg alle dem som skryter av Telenor. Det er gjennomgående at de som skryter av Telenor ikke har hatt noen form for problemer. Selvsagt er det bra når det fungerer. Alt er jo bra da. Man skal skille klinten fra hveten når problemene melder seg. Det er her Telenor STRYKER i faget kundebehandling. Jeg har benyttet telenor i ca 6 år. Ikke fordi jeg vil men fordi dem har en usannsynlig urettferdig sterk stilling blandt tele/internett leverandører, noe som gjør at jeg veldig ofte har få valg (dvs kun Telenor).

 

Det som er gjennomgående dårlig hos Telenor er feil fakturering, dårlig oppfølging og i mange tilfeller ekstremt dårlig kompetanse på support siden. I tillegg klarer dem f.. meg aldri og rette på noe som er feil selv om man klart og tydelig gir melding om dette. Hvertfall må man purre 6-10 ganger.

 

For å eksemplifisere dette:

Ikke for lenge siden kjøpte jeg en "gjør det selv pakke", denne fikk jeg tilsendt raskt og greit. Siden dette var ADSL skulle jeg koble nettverket mitt til Internett. Jeg satt opp ADSL modemet og installert programvaren som fulgte med. Serveren min kom greit ut på internett og jeg konfigurerte serveren min for NAT. Selvfølgelig virket det ikke. Jeg ringte Telenor og spurte om dem hadde noen logger på slike hendelser før. Men til svar fikk jeg at jeg måtte reinstallere TCP/IP protokollen min for det kun være noe feil med den. Hallo! Da hadde jeg nettopp sagt at jeg fikk pinga min egen nettverksadresse, kjørt tracert til telenor sin DNS og disablet det interne NIC'et. Det endte med at jeg skulle bli kontaktet angående saken av dem som hadde laget applikasjonen for tilkobling til internett, hvilket dem aldri gjorde. I mellomtiden kjøpte jeg en ADSL Router med innebygget nettverkswitch da jeg skjønte at dette var rett og slett for dårlig programmering. Antar at programmerene fikk for kort tid til å debugge applikasjonen før dem slapp ADSL pakken. Penger i kassen før jul og god årsrapport vet dere. ADSL router fungerer glimrende hvis man har nettverk, i tillegg har man da et 100Mbit internt nettverk med NAT til internett, anbefales! Da jeg skulle fjerne programvaren som fulgte med opplevde jeg de samme problemene som er beskrevet tidligere samt at ikonet for den stupide PPPoE applikasjonen i kontrollpanelet ikke ville forsvinne. Min medisin var å fjerne PPPoE*.cpl slik at den ble fjernet fra kontrollpanelet, videre hacket jeg registry i profilen min for å fjerne tittellinjen med Telenor i IE.

 

Få dager etter kommer et juletilbud på ADSL i posten, jeg ringer å spør om få være med på denne. Til svar fikk jeg at kjøpt er kjøpt, jeg henviser da til kjøpsloven og 10 dagers angrefrist. I retur blir jeg da kastet frem og tilbake på telefonen. Kundeservice, nextra, faktura, ADSL, og gud vet ikke hvilken avdeling jeg var innom. Det beste med det hele var at det ikke var en eneste tulling som førte logg slik at jeg hver gang måtte forklare problemstillingen på nytt. Det hele endte med at dem skulle kontakte meg siden det var fler som hadde spurt om det samme. I tillegg fikk jeg beskjed om å se bort fra den regningen jeg allerede hadde motatt. Tok dem kontakt? NOT..... Jeg oppdaget senere på "Dine sider" hos Telenor at jeg stod oppført med ikke betalt på en regning. Jeg kontakt Telenor igjen da jeg vet at slike feil følger deg i det uendelige hos Telenor hvis man ikke tar det med en gang. Denne gangen sendte jeg mail, svar? Neppe! Nok en gang ringer jeg og må jeg forklare problemstillingen (logg hva skal man med det ved kundebehandling? Doh!). Berta som jeg snakker med sier jeg skal sende en email til reklamasjonsavdeling ADSL, jeg gjorde dette. Fått svar? Guess again Einstein!

 

I mellomtiden har jeg blitt så lei at jeg har betalt regningen og lever med Telenor inntil jeg har et bedre alternativ. Orker ikke å bruke krefter på dette annet enn å syte, klage og være ufin hver gang jeg snakker med Telenor.

 

Til slutt vil jeg si, dem leverer kvalitet når det virker. Det er jo dem som eier de fysiske telelinjene!

 

God jul!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anti-telenor, leste hele innlegget ditt. Må si jeg føler med deg. Herregud er det mulig lissom. Telenor er så useriøse og arrogante at man NESTEN har hardt for å tro det! Selv skifta fattern telefonen (ja, telefonen, den man snakker i :smile:) fra Telenor til Tele2 med begrunninga at damen som ringte fra Tele2 hørtes så hyggelig ut! :grin:

Lenke til kommentar

hehe ikke noe personelig men hvis faren din skifter tele selskap pga. at den ene damen har finere stemme enn ei anna så sier det litt om han også :wink: neida ... men telenor er litt toke ja . når jeg fikk adsl så fucket det seg. etter jeg fikk ringt support og forklart hva som var feil så kommer de bare med : har du tp kabel , har du nettverks kort osv. osv.! og behandler meg som en skikkelig n00b og var ikke mye villig til å komme med noen skikkelige råd til hva jeg måtte gjøre. :

 

fikk fikset det til slutt. men ikke med telenor sin hjelp måtte ty til hjelp fra venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...