Gå til innhold

problemer med sync qtek s200


deep750

Anbefalte innlegg

Har hatt tlf noen mnd nå, og aldri tidligere opplevd problemer med å koble telefonen til PCen. Da jeg skulle koble s200 til PCen min igår fikk jeg beskjed om at enhetene ikke får kontakt, med beskjed om feilsøking som ga følgende svar

post-26538-1171568892_thumb.jpg

har da gjort det som sto der, var forøvrig allerede i samsvar med "forslagene".

Oppdaterte derfor activesync fra versj 4.2 til 4.5beta. dette hjalp heller ikke. noen som har noen forslag om hva jeg kan gjøre?

har hele tiden forsøkt med kabel. Tidligere har jeg synkronisert med både kabel og BT, og aldri opplevd særlige problemer

Endret av deep750
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hatt tlf noen mnd nå, og aldri tidligere opplevd problemer med å koble telefonen til PCen. Da jeg skulle koble s200 til PCen min igår fikk jeg beskjed om at enhetene ikke får kontakt, med beskjed om feilsøking som ga følgende svar

post-26538-1171568892_thumb.jpg

har da gjort det som sto der, var forøvrig allerede i samsvar med "forslagene".

Oppdaterte derfor activesync fra versj 4.2 til 4.5beta. dette hjalp heller ikke. noen som har noen forslag om hva jeg kan gjøre?

har hele tiden forsøkt med kabel. Tidligere har jeg synkronisert med både kabel og BT, og aldri opplevd særlige problemer

7951853[/snapback]

 

Vel, kan hende det hjelper [ bruke et program kalt USB Killer / frykt ikke! Programmet kan du hente ned f.eks fra www.i/mate.no under Nedlastinger og Pocket PC Utilities. Har kalt det USB Svitsjer Applikasjon. Det beste er aa registrere deg som ny bruker paa PC - saa ta din Qtek s200 - som er den samme maskinen som i-mate JAMin - Surfe inn paa web-sida og logge deg inn, gaa til nedlasting, pocket pc utilities, finne usb svitsjer applikasjon, trykke paa blaa pil helt til hoyre for denne, klikke paa Yes eller Ja til aa laste ned og installere. Saa naar det er ferdig gaa til start og programmer, finne usb killer - starte den, sette den til Serial og klikke YES nederst til venstre i programmet. Saa koble JAMin til PC vha USB-kabel.

 

Naar Windows Mobile 5 PDAer kom, la Microsoft om fra seriell til nettverks kobling mellom PC og PDA. Saa kommunikasjonen er TCP/IP pakker, og det reagerer og forstyrrer f.eks ZoneAlarm paa..og mange andre programmer paa PC som har med kommunikasjon aa gjore..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

et nytt problem, som ikek har noe med sync å gjøre, har oppstått.

Minnekortet mitt, som har stått i en lang periode nå, er ikke å finne i telefonsystemet.

Jeg har softresatt tlf; tatt ut minnekort, restarta, satt inn kortet igjen uten at det hjelper; tatt ut og satt inn igjen kortet uten at det hjelper.

 

Jeg har testet kortet i kortleseren i PCn, og det fungerer fint der.

Noen løsning? har ikke lyst til å hard-resette

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! beklager - har ikke lagt merke til at det var et nytt spm her.

 

Dessverre er ikke minnekort-slot'ene på PDAer i markedet av beste kvalitet. Det er lett å få ødelagt de (selv klarte jeg å få bringebær drops nedi min i-mate JAMin (Samme PDA som Qtek S200), men den virker ;-) ). Noen ganger kan minnekortet få enhetsnavn Storage Card 2 - i hvertfall på Windows Mobile 5. Tror dette har med at systemet ikke finner minnekortet Storage Card midlertidig evt. et program skriver data til det med feil navn. Deretter kan f.eks programmer ikke finne Storage Card. Det har vært såkalte Plug-Ins som kan føre til dette (Husker ikke hvilken Plug-In - de vises forøvrig på Start-skjermbildet som Kalender, Nye meldinger, etc.).

 

Har du testa filutforskere - andre enn medfølgende Filutforsker, f.eks Total Commander?

 

Skal se om jeg finner mer info om hvilken Plug-In som kan medføre problemer med minnekort.

 

Husk at det tar en stund i fra minnekort settes i til det detekteres av og til..

 

et nytt problem, som ikek har noe med sync å gjøre, har oppstått.

Minnekortet mitt, som har stått i en lang periode nå, er ikke å finne i telefonsystemet.

Jeg har softresatt tlf; tatt ut minnekort, restarta, satt inn kortet igjen uten at det hjelper; tatt ut og satt inn igjen kortet uten at det hjelper.

 

Jeg har testet kortet i kortleseren i PCn,  og det fungerer fint der.

Noen løsning? har ikke lyst til å hard-resette

8169944[/snapback]

Lenke til kommentar

jeg kontaktet qtek kundeservice. De ba meg levere den til reperasjon, ettersom jeg tok hardreset og minnekortet allikevel ikke ble funnet (selv i utforskeren).

 

Zodiac byttet hovedkortet, og den har siden fungert fint.

 

Håper dette var siste gang den var på service. Har hatt telefonen i 4-5 mnd, og den har vært på service 3 ganger. forskjellige feil hver gang, men uansett frustrerende når telefonen er så ofte på service

Lenke til kommentar

Hadde en case nylig vedrørende reparasjon - 3dje gang med samme feil.Jeg trodde verksted hadde i følge reglene mulighet til å forsøke å reparere tlf 3 ganger, men i følge forbrukerrådet er det 3 ganger inn til forhandler med samme feil, 4 ganger med forskjellige feil. i-mate importør ryddet opp etter at vi på i-mate support tok saken og en ny tlf er sendt/på vei til kunde. Slike caser kjører vi full runde på med i-mate, forhandlere og importører for gi kunde det de har krav på

 

jeg kontaktet qtek kundeservice. De ba meg levere den til reperasjon, ettersom jeg tok hardreset og minnekortet allikevel ikke ble funnet (selv i utforskeren).

 

Zodiac byttet hovedkortet, og den har siden fungert fint.

 

Håper dette var siste gang den var på service. Har hatt telefonen i 4-5 mnd, og den har vært på service 3 ganger. forskjellige feil hver gang, men uansett frustrerende når telefonen er så ofte på service

8272150[/snapback]

Lenke til kommentar

Hvis en Ultimate PDA skulle falle i dine hender regner jeg med at du ønsker å få best mulig support, eller ? (Jesuz jeg er god på skjult reklame, dobbelt betydning og trusler..på en gang ;-))

 

Lurer på om jeg skal begynne å rapportere den "skjulte" i-mate-reklamen...  :hmm:

 

:D

8274388[/snapback]

Lenke til kommentar

Trådstarter er tydligvis ikke helt fornøyd med oppfølging etter kjøp, å informere om våre rutiner må da være lov. En her var misfornøyd med Fujitsu Siemens ved henvendelse angående norsk T9 tror jeg. HP henviser ofte til andre som er dyktige på PDA/Smartphones, E-ten er jo basert i Asia og man må kanskje enten lene seg på forhandler eller et forum av brukere. Da er det ikke så mange flere på det norske markedet. Å ha lokal support er jo en fordel..tror nok snikreklamen min i de fleste tilfeller er relevant i en sammenheng. Skal prøve å gjøre den mer skjult, skrive baklengs eller noe..

 

Jo, men det regner jeg egentlig med uansett hva jeg kjøper. "Snikreklamen" din gav vel egentlig ikke så mye nyttig informasjon til trådstarter... ;)

8275393[/snapback]

Lenke til kommentar

Jaja, jeg er uansett ikke enig i at slike innlegg er passende, ettersom forumet her ikke liker reklame. Dessuten skriver du bare om et enkelt tilfelle. Hva med alle de andre? Eller er dette en generell regel dere har, at hvis kunden ikke er fornøyd med reparasjonen(e) så får han en ny enhet?

 

 

Jeg er uansett sikker på at det finnes eksempler hvor det også er problemer med service selv på I-mate produkter. Når noe er for godt til å være sant, så er det som regel også slik... ;)

Lenke til kommentar

Dette blir for dumt..men selvsagt er det problemer med i-mate produkter som må på verksted. Trådstarter har jo Qtek og de fleste vet at i-mate og Qtek ble tidligere produsert av HTC. Samme produsent = like hardware svakheter.

 

Når kunde får problemer med tlf tusler han/hun til forhandler. Der får man en utrangert Siemens tlf kanskje som lånetlf mens PDA/Smartphone er på verksted. Dette er en typisk setting der jeg syntes forhandlere kan bli bedre. Og det skjer uansett merke på kundens tlf. Jeg har i tilfeller lånt kunde tlf pga dette.

 

Kanskje kundens tlf forsvinner i posten, ligger på verksted altfor lenge, ikke kvalitetssjekket etter reparasjon, etc. - tar kunde eller forhandler kontakt med oss tar vi det seriøst og hjelper til så godt vi kan. Selvsagt skal alle ledd i leverandørens kjede (Leverandør, importør, forhandler, verksted, support) gjøre sitt for at kunde har en god opplevelse både med produkt og kundebehandling - og vi på support har ikke noe i mot å ta en diskusjon med noen av disse hvis kunde har fått dårlig behandling.

 

Vi kan fortsette diskusjonen på msn eller egen tråd..

 

Jaja, jeg er uansett ikke enig i at slike innlegg er passende, ettersom forumet her ikke liker reklame. Dessuten skriver du bare om et enkelt tilfelle. Hva med alle de andre? Eller er dette en generell regel dere har, at hvis kunden ikke er fornøyd med reparasjonen(e) så får han en ny enhet?

 

 

Jeg er uansett sikker på at det finnes eksempler hvor det også er problemer med service selv på I-mate produkter. Når noe er for godt til å være sant, så er det som regel også slik... ;)

8276214[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...