Gå til innhold

TES: Oblivion Bug liste

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fant ingen andre tråder som hadde det samme, så jeg tar likesågodt og lager en selv, på den måten slipper vi utallig mange tråder med bugs.

Hvis du spør, bruk dette skjema:

[b]Format:[/b] PC/Xbox
[b]Bug:[/b] Beskriv bugen du har
[b]Løsning:[/b] La bli tom eller skriv egen løsning.

PC Bugs

Format: PC

Bug: Når man blir Arch-Mage kan de tingene du legger i skapet på Arch-Mages room forsvinne etter en stund.

Løsning: Finnes ingen løsning med mindre Bethesda selv fikser det.

Bug: Faller gjennom gulv i Imperial City, og kommer ikke ut.

Løsning: Eneste måten er å restarte når dette skjer. Lagre spillet ofte.

Bug: Hvis du skal følge etter noen kan personen sitte fast, og kommer seg ikke bort. (F. eks. sitte fast mellom en stol og en vegg og kommer ikke ut.

Løsning: Gå ut av området (full loading skjerm) og tilbake, og personen skulle være løs.

Bug: Oblivion henger seg opp når det blir minimisert (minimized).

Løsning: Pass på at ingen programmer kjører i bakgrunnen som kan gjøre at Oblivion blir minimisert.

Bug: Når man går inn i Oblivion Gate i Kvatch havner man 10 meter over bakken. Man kan fremdeles gå, men man går da på samme høyde hele tiden, og gjennom bygninger

Løsning: Restart hele spillet.

Bug: Er på Whodunit? questen for Dark Brotherhood. Har fått nøkkel, men døren åpner ikke når jeg trykker Space.

Løsning: Bruk gotoquesttarget i console.

Bug: Gray Fox kommer ikke når man skal starte questet "Arrow of Extrication".

Løsning: Man må møte Gray Fox der du møtte han sist, i Bruma.

Bug: Helt nede i høyre hjørne er det mulig å "gå ut av kartet", man vil etter en stund komme til et område uten teksturer og til slutt gå gjennom det som er igjen av bakken og dø

Løsning: Ikke gå den veien:P

Quest: Vampire Cure

Bug: får ikke levert bloodgrass til hun dama

Løsning: skriv "set MS40.cureready to 1" i console

Bug: På questen Unfriendly Competition, hvor man skal drepe Agarmir. Istedenfor at Agarmir dør, besvimer han bare, og vil ikke dø.

Løsning: Skriv SetEssential 0001FC54 i console, så skrur du av at han er essential, og han vil da kunne bli drept.

Bug: Oblivion henger seg opp når du klikker Alt + tab (når du kommer inn i spillet igjen)

Løsning: klikk Esc først, så pleier det å gå greit, ellers ingen løsning

Bug: Oblivion krasjer når man skifter område. Skjer oftere jo mindre minne du har. Kommer av at Cell Buffer er full av data fra de forskjellige områdene du har vært i.

Løsning: Åpne konsoll og skriv pcb. Det står for Purge Cell Buffer, og sletter all mellomlagret data. Alternativt kan man installere HTFPCB, som er en auto pcb-mod som automatisk bruker pcb-kommandoen hver gang man forlater et område. Etter jeg begynte å bruke HTFPCB har Oblivion kræsjet mye sjeldnere.

Bug: Oblivion henger seg opp når man minimiserer det.(minimized)

Løsning: Trykk ctrl+alt+del, høyreklikk på oblivion og trykk plasser lengst frem. PS: det er mulig man må gjøre det to-tre ganger.

Bug: Faller igjennom gulv (Hvor som helst)

Løsning: åpne console og skriv tcl

(Toggle collision) og gå opp igjen

Xbox bugs

Format: Xbox 360

Bug: Huset til venstre for brønn-inngangen til Dark Brotherhood Sanctuary når du står mot den og har East Gate bak brønnen igjen. Du kan gå inn mellom stengene på det lille utspringet til huset, vet ikke hvordan jeg skal forklare.

Løsning: Eh... koselig hjemmested for vakter kan det vel være, så Bethesda må vel fikse selv. Meeen det gjør ikke noe, bare sa det.

Bug: Når man ser noen gjennom en dør, når de har begynt å forsvinne, hvis man går gjennom døren selv vil personen forsvinne, og ikke bli mulig å finne igjen, ihvertfall ikke for en stund.

Løsning: Load en tidligere save.

PS3 bugs

Format: PS3

Bug: Fighters guild. Får ingen flere oppdrag av azzan etter Forsaken Mine. Mulig at bugen oppstår hvis man besøker forsaken mine før man får selve oppdraget.

Løsning: Uprøvd, men mulig løsning er å unngå forsaken mine(selve stedet, ikke questet) helt til man får oppdraget.

Hybrid (både PC og Xbox)

Format: PC/Xbox 360

Bug: Hvis man starter questet "An Unexpected Voyage" (sove over på The Bloated Float ved Waterfront, IC) samtidig som man har Theif Guild-questet "The Elven Maiden" i quest loggen vil få Oblivion til å kræsje.

Løsning: PC: Bruk konsoll kommando movetoquesttarget og gjør ferdig The Elven Maiden. På X360 finnes det ingen løsning annet enn å gå tilbake til en tidligere save.

Format: PS/Xbox

Vampire Cure Hal-Liurz vil ikke komme ut av hulen som kona til couten av skingrad(?) ligger i, hun sier bare at du skal vente så skal hun hente counten, men det skjer aldri, hun bare står der (!)

Løsning: ??

Format: Xbox 360/PC

Bug: Hu dama du må snakke med i Orreryquestet, er inne i Orrery, som er låst på alle nye games. Problemet er at hu også er i Mages Guild questlinjen, så kort fortalt, kan jeg ikke bli Guildmaster i Mages Guild på nye chars

Løsning: Dette skjer spesielt ofte om du samtidig er på det questet som hun har for mages guild også. Så når du får denne buggen, slett "the orrery" modden, gjør mages guild questet (du må kanskje vente litt ingame før hu kommer ut), legg inn orrery modden på nytt.

Hvordan du gjør dette på 360: Gå til system, memory, games, oblivion, the orrery, delete (noe ala det der) gjør det som står over, last ned orrery på nytt fra marketplace.

Hvis du har noen flere, vennligst post dem så jeg kan legge dem til.

Endret av KristofferAG
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bug: Er på Whodunit? questen for Dark Brotherhood. Har fått nøkkel, men døren åpner ikke når jeg trykker Space.

Løsning: ?

Skrevet

Spør i hjelp-tråden. :innocent:

Bug: Huset til venstre for brønn-inngangen til Dark Brotherhood Sanctuary når du står mot den og har East Gate bak brønnen igjen. Du kan gå inn mellom stengene på det lille utspringet til huset, vet ikke hvordan jeg skal forklare.

Løsning: Eh... koselig hjemmested for vakter kan det vel være, så Bethesda må vel fikse selv. Meeen det gjør ikke noe, bare sa det.

Skrevet

Bug: Hvis man starter questet "An Unexpected Voyage" (sove over på The Bloated Float ved Waterfront, IC) samtidig som man har Theif Guild-questet "The Elven Maiden" i quest loggen vil få Oblivion til å kræsje.

Løsning: PC: Bruk konsoll kommando movetoquesttarget og gjør ferdig The Elven Maiden. På X360 finnes det ingen løsning annet enn å gå tilbake til en tidligere save.

Skrevet

Denne bugen har jeg bare prøvd på 360 men kan godt hende den er på PC også: Hvis men ser noen gå gjennom en dør og du også går igjennom døren mens den andre personen har begynt å bli usynlig (ikke fullført å gå igjennom døren) så kommer den personen til å forsvinne. Det fungerer ikke å restarte Xboxen så da må man bare starte en eldre save. Har du ikke en eldre save så kommer du aldri til å kunne fullfører det oppdraget desverre. Dette skjedde med meg langt ut i thieves guild oppdragene å jeg ble bare nødt til å starte et nytt spill. Kunne heller ikke fullføre vampyrquesten på den tiden heller av en eller annen grunn.

Skrevet

Bug: Gray Fox kommer ikke når man skal starte questet "Arrow of Extrication".

Løsning: Man må møte Gray Fox der du møtte han sist, i Bruma.

Skrevet
Ta med vampire cure questet...en liste over alle mulige bugs der blir på ca. en side :p

7965014[/snapback]

Jeg kan ikke alle de i hodet. Hvis du kan noen, bruke gjerne skjemaet for å skrive inn noen.

Skrevet (endret)

Quest: Vampire Cure

Bug: får ikke levert bloodgrass til hun dama

Løsning: skriv "set MS40.cureready to 1" i console

dette er bare en av mange bugs i dette questet

Endret av magnus90
Skrevet (endret)

Bug: Helt nede i høyre hjørne er det mulig å "gå ut av kartet", man vil etter en stund komme til et område uten teksturer og til slutt gå gjennom det som er igjen av bakken og dø

Løsning: Ikke gå den veien:P

Endret av eldavid
  • 3 uker senere...
Skrevet

Bug: På questen Unfriendly Competition, hvor man skal drepe Agarmir. Istedenfor at Agarmir dør, besvimer han bare, og vil ikke dø.

Løsning: Ingen?

Skrevet (endret)

bra tiltak det her...merkelig nok er det flere bugs her som jeg IKKE har sett noe til :dontgetit:

Format: PC (og Xbox?? :p )

Bug: Oblivion henger seg opp når du klikker Alt + tab (når du kommer inn i spillet igjen)

kan det være en ide å legge til quest: i alle bugs som hører til et spesielt quest?

Endret av magnus90
Skrevet

Bug: Oblivion krasjer når man skifter område. Skjer oftere jo mindre minne du har. Kommer av at Cell Buffer er full av data fra de forskjellige områdene du har vært i.

Løsning: Åpne konsoll og skriv pcb. Det står for Purge Cell Buffer, og sletter all mellomlagret data. Alternativt kan man installere HTFPCB, som er en auto pcb-mod som automatisk bruker pcb-kommandoen hver gang man forlater et område. Etter jeg begynte å bruke HTFPCB har Oblivion kræsjet mye sjeldnere.

Skrevet

Format: PC og Xbox 360

Bug: Ett ubrukelig levelsystem, der fienden levler sammen med deg.

Løsning: Send en mail til utviklerene og forklar dem hvor tilbakestående og ødeleggende dette er for spillet som et RPG.

:thumbup:

Skrevet (endret)
bra tiltak det her...merkelig nok er det flere bugs her som jeg IKKE har sett noe til :dontgetit:

Format: PC (og Xbox?? :p )

kan det være en ide å legge til quest: i alle bugs som hører til et spesielt quest?

8128478[/snapback]

Absolutt. Men vet ikke om det trengs.

Bug: Oblivion krasjer når man skifter område.  Skjer oftere jo mindre minne du har.  Kommer av at Cell Buffer er full av data fra de forskjellige områdene du har vært i.

Løsning: Åpne konsoll og skriv pcb.  Det står for Purge Cell Buffer, og sletter all mellomlagret data.  Alternativt kan man installere HTFPCB, som er en auto pcb-mod som automatisk bruker pcb-kommandoen hver gang man forlater et område.  Etter jeg begynte å bruke HTFPCB har Oblivion kræsjet mye sjeldnere.

8130960[/snapback]

Begge lagt til ^^,

Tror ikke den siste trengs. Man skal være ganske tilbakestående*host* hvis man ikke vet det >-<

Endret av KristofferAG
Skrevet

Bug: Ett ubrukelig levelsystem, der fienden levler sammen med deg.

Løsning: Kjøp PC-versjon.  Installer OOO.

:thumbup:

8131798[/snapback]

Fixed ;)

8133267[/snapback]

Hva er "OOO"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...