Gå til innhold

socket, jewels og gems spørsmål?


Anbefalte innlegg

er det noen som kan gi meg en liten inføring i dette her.. har netop startet å få et par gears med sockets av forskjellige farger.

 

derfor har jeg et par spørsmål

hva er forskjellen på fargene? er det noen som er bedre en den andre.

er det jewels eller gems som skal i socketene? hvor får du så tak de disse hen? har aldri sett en eneste vendor eller quest reward som gir jewels/gems. kanskje de dropper fra random mos i instancer?. eller må man selv være jewelcrafter for å lage det.

 

En annen ting. Er gears med socket så veldig bra da? har sett noen som har det. la og si leather pants. der har de kanksje en armor på 250 og 2 ledge socket.

det meste jeg har sett av stats på gems/jewels er liksom 0-9 i intelect /stamina / spirit eller hva den en må være. og en stats på 0-9 er jo egentelig fryktelig dårlig da

 

med andre ord, jeg ville heller hatt en "250 armor+40 spirit" en "250 armor+socket" hvor socketen har en gem på 9 spirit. :ermm:

 

har jeg bare misforstått eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På items hvor det står feks, "matches a yellow socket" så kan du putte i en yellow gem.

 

Du kan få gems på forskjellige måter, enten noen ganske dårlige fra div, vendors, veldig dyre, men også veldig bra, gems fra pvp-vendor eller få en jewel crafter til å lage en for deg.

 

Du sier at items med sockets virker ganske dårlige. Når man får tier 4/5 med bra nok gems er det betydelig bedre enn level 60 items.

Lenke til kommentar

Vet ikke så veldig mye om gems selv, men jeg vet at du kan kjøpe gems i Shattrath City. Bare spør vakten om hvor gem vendor er.

 

Noen ting du finner er dårligere enn andre. Noen ting finner du med 20 spirit, noen med 40. Akkurat som det finner du også ting med 40 spirit og ting med 3 sockets. En socketed items har ofte andre stats også. F.eks hadde jeg en 24 int hatt, så fikk jeg en 3 socketed hatt med 14 int. Jeg puttet tre gems i den. Hver av dem ga 6 int. Altså:

 

14

+6

+6

+6

=

32

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg er ikke noe ekspert så ta dette med en klype salt.

 

Gear med sockets åpner for mer individuel tilpasning enn "gammelt" gear uten socket. Priest 1 fokuserer kanskje på spirit mens priest 2 fokuserer på + healing eller spell damage. Dersom leggings of whatever drops så kan priest 1 kjøpe gems med + spirit mens priest 2 kan kjøpe gems med + healing. På denne måten kan du i relativt stor grad tilpasse utstyret ditt etter ditt eget behov.

 

Det behøver ikke å bety at gear med sockets alltid er bedre enn gear uten sockets. Det spørs helt på stats og hva slags gems du eventuelt kjøper.

 

Du kan kjøpe gems på AH (under trade goods tror jeg) eller fra ulike npc. Du finner i alle fall en gem vendor i Shatthra og en i Honor Hold/Thrallmar. Disse siste krever honor tokens hvis jeg husker rett. Du kan også spørre om det er noen i guildet ditt som er jewelcrafters og få de til å crafte gems til deg (dersom du har funnet/kjøpt for eksempel shadow dreanite så kanne denne craftes til en gem du kan bruke). Det kan også droppe veldig gode gems fra bosser.

 

Husk at du ikke må putte gems av den angitte farge på utstyret. Selv fikk jeg i går

 

http://www.wowhead.com/?item=27430

 

Er de bedre enn mine gamle Giantstalkers? Vel, uten gems er de vel ikke særlig mye bedre. Med gems er de imo en god del bedre. Dersom jeg hadde kjøpt en gul, en blå og en rød gem ville jeg fått bonus staten. +4 dodge rating. Jeg er hunter og bryr meg ikke så mye om dodge. Bonusen var derfor ikke viktig for meg. Jeg er bekymret for at crit ratingen min synker betydelig for hvert level og valgte derfor å kjøpte to

 

http://www.wowhead.com/?item=28290

 

Jeg betalte vel ca 7 gold per stykk (AH). Om det er mye eller lite vet jeg ikke.

 

Jeg har ikke bestemt meg for om jeg skal satse på crit eller ap for siste sloten. Antagelig kjører jeg en ny av samme sort. Dette betyr uansett at jeg ikke får bonusen på + dodge fordi jeg ikke har en hver av de oppgitte fargene.

 

Det finnes også en meta gem socket (tror det heter det). Meg bekjent finner du en slik slot kun på enkelte lvl 70 hjelmer. Disse gir spesielle fordeler, men krever en spesiell og verdifull gem + en viss kombinasjon av vanlige gems på ditt øvrige utstyr.

Lenke til kommentar

Jeg glemte en ting til. Det er ingen farger som pr definisjon er bedre enn de andre.

 

Ta en Golden Dreanite som eksempel. Dette er en relativt vanlig gem som du sikkert har sett droppe flere ganger. Gi denne til en jewelcrafter så kan han/hun crafte den til blant annet en av disse:

 

http://www.wowhead.com/?item=23115

 

http://www.wowhead.com/?item=28290

 

http://www.wowhead.com/?item=23114

 

Den samme steinen kan altså gi en gem for enten tank, physical dps eller en caster. Jewelcrafteren må selvfølgelig ha recipien for den enkelte type.

 

Det samme gjelder etter min informasjon for mer skjeldne edelstener som for eksempel Dawnstone (rare) eller en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...