Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC-en sluttet å virke med et pang


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Idag våknet av at det plutselig smalt fra PC-en min. Det lukta svidd i hele rommet og PC-en hadde slått seg av helt. Prøvde å skru den på igjen, men det skjedde ingenting selv strøm og ledninger var i... Har hatt på PC-en på om natta flere ganger før uten at det har skjedd noe sånt...

 

Seinere tok jeg ut alle ledningene og skrudde opp PC-en for å sjekke om det hadde skjedd noe inni der, men kunne ikke se noe unormalt.

 

Noen som tror de vet hva som kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei.

 

Idag våknet av at det plutselig smalt fra PC-en min. Det lukta svidd i hele rommet og PC-en hadde slått seg av helt. Prøvde å skru den på igjen, men det skjedde ingenting selv strøm og ledninger var i... Har hatt på PC-en på om natta flere ganger før uten at det har skjedd noe sånt...

 

Seinere tok jeg ut alle ledningene og skrudde opp PC-en for å sjekke om det hadde skjedd noe inni der, men kunne ikke se noe unormalt.

 

Noen som tror de vet hva som kan ha skjedd?

7948276[/snapback]

 

Vil tippe det er powersupplyet som har tatt kvelden...

Men måten du beskriver det på får det til og høres ut som 110/220V bryteren bak på pcen er rørt på, for Det gir veldig like "symptomer"

 

Men jeg ville ha prøvd med en annen PSU, eventuelt lånt en av en kamerat elns...

Og du er sikker på at ingen ville kødde med deg ved og skru PSU ned på 110V?

Lenke til kommentar
Vil tippe det er powersupplyet som har tatt kvelden...

Men måten du beskriver det på får det til og høres ut som 110/220V bryteren bak på pcen er rørt på, for Det gir veldig like "symptomer"

 

Men jeg ville ha prøvd med en annen PSU, eventuelt lånt en av en kamerat elns...

Og du er sikker på at ingen ville kødde med deg ved og skru PSU ned på 110V?

7948294[/snapback]

 

Nei er nok ingen som vil kødda med det. Jeg var den siste som brukte PC-en før jeg la meg, og foreldra mine ville neppe gjort noe sånt. Kan heller ikke finne den 110/220V-bryteren du snakker om...

 

 

Kan nesten høres ut som om strømforsyningen gikk til helvete.

7948296[/snapback]

 

Hvis dette er feilen, da kan jeg vel bare kjøpe en ny strømforsyning?

Endret av merkur
Lenke til kommentar

selv om det finnes masse sperrer og liknende i nyere powere for å beskytte dyr maskinvare, kan det ha gått litt overspenning rett i hovedkortet f. eks. noe som ikke er gøy og som i så fall har ødelagt hovedkortet ditt... Se etter kondensatorer som er svidde oppå eller "buler" oppå. se etter stekte chips ( ja, det var ment som dobbelbetydning :p ) og se etter brune loddepunkter under hket. Dette gjelder selvfølgelig etter at du har prøvd et fungerende power og ikke får startet ;)

 

vi føler virkelig med deg her! brent maskinvare er IKKE gøy!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...