Gå til innhold

Webhotell konkurs. Får ikke flyttet domene.

ChrRyan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Azzurri gikk konkurs. Og uten forvarsel så fjernet de alle filene mine på serveren.

Jeg har vært i kontakt med one.com - som later til å ikke være til hjelp. ang. AUTH ID på mitt domene.

Dette skal jeg få tak i hos min tidligere tilbyder. Men som sagt så er drit-selskapet gått konkurs. Hvordan kan jeg få tak i AUTH IDen? Noen erfaringer her inne?

Vi er i dyp krisse. Så all hjelp er god hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Azzurri.no tenker du på? En webside kan jo være tilgjengelig selv om et selskap har gått konkurs.

Uansett; finner ingen info i Brønnøysundregistrene om at innehaver av domenet azzurri.no er gått konkurs, i allefall.

Skrevet (endret)

Dette viser hvorfor man bør unngå å la webhotellet registrere domenet for seg. Man bør alltid skille de to tjenestene. For de som har muligheten kan det være lurt å flytte domenet over til namecheap.com eller godaddy.com, slik at du alltid har kontroll over domenet. Så står du fritt til å velge webhotell, uten å være redd for å miste selve domenet.

Når det gjelder det du spør om, så er det vanskelig/umulig å gjøre noe så lenge noen andre har registrert domenet. Og du må kanskje vente til domenet går ut før du kan kjøpe det igjen (om det ikke er populært da, og andre kjøper det før deg...)

Bakdelen er jo selvsagt lang nedetid frem til domenet er klart igjen.....

Har du prøvd å få tak i dem, for å se om de kan frigjøre domenet? De har mest sannsynlig brukt en registrar og det bør være enkelt å få frigjort det, om de vil.

Endret av myhken2
Skrevet
Azzurri gikk konkurs. Og uten forvarsel så fjernet de alle filene mine på serveren.

Jeg har vært i kontakt med one.com - som later til å ikke være til hjelp. ang. AUTH ID på mitt domene.

Dette skal jeg få tak i hos min tidligere tilbyder. Men som sagt så er drit-selskapet gått konkurs.  Hvordan kan jeg få tak i AUTH IDen? Noen erfaringer her inne?

Vi er i dyp krisse. Så all hjelp er god hjelp.

7939757[/snapback]

Hei ChrRyan,

Fant denne til deg som jeg tror du kan lese gjennom og prøve disse punktene:

http://www.proisp.no/flytting_domene_treg_leverandor/

har selv lest igjennom den og tror nok hvis du fulger guiden at du vil få flyttet domenet ditt. oppdater posten om hvordan det går da?

Skrevet (endret)

Så lenge han står som registrant så ja, hvis ikke så tror jeg han får problemer.

Det er laget slik for at folk ikke skal kapre domener de ikke eier, så å få flyttet et domene du ikke har kontroll på er MEGET vanskelig (om det ikke gjelder .no adresser da)

Det hade hjulpet å få vite hvilket domene det er snakk om, så slipper vi å komme med forslag som kanskje er helt uaktuelle.

Endret av myhken2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...