Gå til innhold

Gamer pc til 12000 - 14000


Anbefalte innlegg

Vel det å komme med de dyreste8800GTS 320mb sier seg jo selv hvor dumt det blir !

 

8800GTS i SLI gir ytelsen til 8800GTX i SLI uten om litte gran mindre begrunna minne mengde (Som utgjør lite på ytelsen) og hastigheten på GPU som lett klokkes opp !!

 

tok bare prisen sånn i hode da jeg sa at prisen er ca. det samme, men det koster ca. 5600,- for 8800GTS i SLI !

 

Det er alltid skjekt å ha en plass ledig til oppgrtadering sener om det skulle være aktuelt, men det var snakk om ytelse ikke noe annet !

og komplett.no er helle rikke akkurat de billighste i bransjen !

7941689[/snapback]

 

Unnskyld meg, men kan du forklare meg hvorfor det er logisk at en skulle bruke de billigste versjonene av et kort, til å måle opp mot det beste kortet på markedet?

 

Det sier seg selv at man bruker det beste til sammenligning, ettersom at jeg er i ganske god tro om at to av "billigversjonen" til GTS ikke yter like bra som et GTX kort. Skal man ha det beste, så sammenligner man med det beste, på den andre siden.

 

Så var det dette med kilder, har DU noen? Ser ganske tydelig at du bare lister opp til forskjellige påstander, uten noe å backe dem opp med.

 

Og siden det bare var snakk om ytelse, så er det jo fordelaktig for kjøperen å kjøpe et kort, for så å ha faktisk ha muligheten til å oppgradere. Hvis man tenker ytelse da, som du sier.

 

Og, hva i allverden har komplett.no med dette å gjøre? Det er bare et eksempel. Hvis prisen på et GTS kort er lavere et annet sted, så er nok GTX også billigere der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel prisene ble sammenlignet med komplett sine priser det har det med saken å gjøre ...

 

Har ikke noe tester fordi ingen har fått 320mb versonen til testbenken ennå da den er så ny !

 

de dyre versonene er prikk like de billige når det gjelder skjermkort are et annet klistre merke og evnt. at de er klokket litt fra frabrikk som gjør dem så dyre, men de sopm ikke er klokket klokker like bra !

 

Er ikke som klær at jo dyrere jo bedre etc. !

 

Det går på GPU (Selve kjernen) som er akkurat den samme det er bare det rundt som er litt annerledes og hastigheten på selve kjernen som aviker litt, men som sagtr den går fort opp til samme hastighet om du ikke er for lat til å trykke på noen knapper på skjermen da !

 

Du skjønner vel du og at 2stk G80 i SLI er bedre en 1stk G80 !

 

Akkurat det samme er det med 8800GTS 640mb i SLI er bedre enn 8800GTX Singel fordi det er akkurat samme kjerne som yter omentrent det samme bare litt annet rundt kjernen ....

 

Og G80 med 320mb er bedre enn X1300 (RV520 ?) med 512mb !

 

Gidder ikke mer av dette nå så for heller trådstarter velge det selv, men 8800GTS 320mb gir mer FPS og benche poeng en 8800GTX singel !

 

Raporteret alt dette surret til mod. så det kan blir fjernet ....

Lenke til kommentar
Vel prisene ble sammenlignet med komplett sine priser det har det med saken å gjøre ...

 

Har ikke noe tester fordi ingen har fått 320mb versonen til testbenken ennå da den er så ny !

 

de dyre versonene er prikk like de billige når det gjelder skjermkort are et annet klistre merke og evnt. at de er klokket litt fra frabrikk som gjør dem så dyre, men de sopm ikke er klokket klokker like bra !

 

Er ikke som klær at jo dyrere jo bedre etc. !

 

Det går på GPU (Selve kjernen) som er akkurat den samme det er bare det rundt som er litt annerledes og hastigheten på selve kjernen som aviker litt, men som sagtr den går fort opp til samme hastighet om du ikke er for lat til å trykke på noen knapper på skjermen da !

 

Du skjønner vel du og at 2stk G80 i SLI er bedre en 1stk G80 !

 

Akkurat det samme er det med 8800GTS 640mb i SLI er bedre enn 8800GTX Singel fordi det er akkurat samme kjerne som yter omentrent det samme bare litt annet rundt kjernen ....

 

Og G80 med 320mb er bedre enn X1300 (RV520 ?) med 512mb !

 

Gidder ikke mer av dette nå så for heller trådstarter velge det selv, men 8800GTS 320mb gir mer FPS og benche poeng en 8800GTX singel !

 

Raporteret alt dette surret til mod. så det kan blir fjernet ....

7941890[/snapback]

 

 

Ja 2stk GTS i SLI er bedre enn 1 GTX...

og hvor stor sjans er det at han kjøper 1 nytt GTX om et år?? en ett nytt kort, maybe 8900 eller R600.....

Lenke til kommentar
Vel prisene ble sammenlignet med komplett sine priser det har det med saken å gjøre ...

 

Har ikke noe tester fordi ingen har fått 320mb versonen til testbenken ennå da den er så ny !

 

de dyre versonene er prikk like de billige når det gjelder skjermkort are et annet klistre merke og evnt. at de er klokket litt fra frabrikk som gjør dem så dyre, men de sopm ikke er klokket klokker like bra !

 

Er ikke som klær at jo dyrere jo bedre etc. !

 

Det går på GPU (Selve kjernen) som er akkurat den samme det er bare det rundt som er litt annerledes og hastigheten på selve kjernen som aviker litt, men som sagtr den går fort opp til samme hastighet om du ikke er for lat til å trykke på noen knapper på skjermen da !

 

Du skjønner vel du og at 2stk G80 i SLI er bedre en 1stk G80 !

 

Akkurat det samme er det med 8800GTS 640mb i SLI er bedre enn 8800GTX Singel fordi det er akkurat samme kjerne som yter omentrent det samme bare litt annet rundt kjernen ....

 

Og G80 med 320mb er bedre enn X1300 (RV520 ?) med 512mb !

 

Gidder ikke mer av dette nå så for heller trådstarter velge det selv, men 8800GTS 320mb gir mer FPS og benche poeng en 8800GTX singel !

 

Raporteret alt dette surret til mod. så det kan blir fjernet ....

7941890[/snapback]

 

Jeg er fult klar over hvordan et skjermkort fungerer, men tingen er ikke det.

 

Hvorfor slenger du ut med påstander om ting det ikke finnes tall på(som du selv påpeker), når du så hardt slår på det at to av de kortene ville vært bedre? Når du faktisk sitter og påstår at to av de kortene ville vært bedre, hvorfor har du ingen tall? Du kan ikke sitte og anta ting, uten å vite det "for a fact".

 

Ta en titt på mpx.no, netshop.no, whatever, og du ser at det er fortsatt en merkbar forskjell mellom 2 gts kort, og 1 gtx kort. At komplett er dyrere, har ingenting med saken å gjøre.

 

Det eneste jeg ville ha fram, er det at ingen vet om 2x 320 GTS kort yter bedre enn et 8800 GTX kort, og derav vil det selvfølgelig være lurere å kjøpe et kort av høy standard(GTX), istedenfor 2 av "lavere" standard(GTS 640), til en dyrere penge, men da også få bedre ytelse.

 

Enkelt satt opp:

- Prisen på 2x dyre GTS kort er høyere enn GTX. Ytelse og

- Et GTX kort åpner nye dører for oppgradering, ettersom at en også kan kjøre disse i SLI

- Han vil garantert ikke merke noen forskjell på FPS osv iforhold til de "tre" kortene.

- Han sparer penger på 1 GTX kort, kontra 2 dyre GTS kort(Som vi "vet" at slår 1 GTX)

 

Derfor er min mening at han burde gå for et GTX kort. :thumbup:

 

Edit 1: Ser at det hele ser litt rotete ut, men endret noen småting

Endret av AleksanderA
Lenke til kommentar

Vel kan du en del om det så er det ikke noe problem å se at 8800GTS 320mb vil slå 8800GTX i Singel !

 

Akkurat som om 8800GTS 620mb slår 8800GTX i singel og det har ikke noe å gjøre med minne å gjøre !

 

Kjøper du de dyreste har du alt for mye penger ....

 

Har du aldri hørt om masterit.no, stretto.no, amenio.no og flere av de som er litt billigere ?

 

Har selv et 8800GTX, men det er fordi jeg kjøpte det før vi viste noe om GTS 320mb verson !

 

Men nok om dette nå for uansett hva du sier/skriver så svarer jeg ikke til det for jeg står ved mitt og vet det jeg vet og at dette bare er dumt ...

Lenke til kommentar
Det var jo et greit tilbud ;)

 

Da for du ytelse spå du har i noen år :thumbup:

 

Men du trenger ikke mer enn 1stk da om du ikke skal ha den beste grafikken og sånt da ;)

 

Men da har du en stund ja :hmm:

7942175[/snapback]

 

Tviler du får ytelse i noen år. Kjøp 1 GTS kort, fordi du har ikke bruk for mer. 8900-serien kommer allerede nå, så hvor lang tid tror du det tar før GTS blir helt utdatert? Ikke lange stunden til du kan tenke på GTS som 7800-serien.

 

Hvorfor kjøpe 2x GTS til 6930,- enn 1x GTX til 3779,-? Ytelsen er så minimal du ikke kan merke det. Ta heller de resterende spenna på en is eller to.

 

Og det gjelder akkurat det samme som 2x GTS 320 MB som blir 5166,- mens 1x GTX 3779,-. I tillegg du får 1x GTS 640MB kort billigere enn GTS 320MB noen plasser.

 

Alt dette kommer an på hvilken oppløsning han kjører i.

 

Edit: Tviler på du har noe stor peiling når du ikke engang kan skrive hvor mye minne de enkelte inneholder. Et 8800 GTS inneholder mindre Shadere enn et 8800 GTX. Det inneholder også en mindre vifte (Kan jeg tenke meg), så overklokking tviler jeg på blir et alternativ hvis du ikke er interessert i å bruke penger på ny kjøler.

 

Hvis du har så mye peiling som du utgjør deg for å ha så må du tenke på at GTX kort er laget for høyere oppløsning, og at 2 kort i SLI ikke er at begge korta kjører alt på fullt. Ifølge det jeg har lest rundt om så er det ene kortet hovedskjermkortet der det andre tar seg av spesielle detaljer og støtter det andre som gjør at du vil få bedre FPS. (Frames per second, hvis du ikke kunne det)

Endret av weirdo
Lenke til kommentar

Som sagt så er det ike nødvendig med det å sli da det holder lenge med Singel .-..

 

Men det at 640mb versonen er billigere none steder er feil da det bare er 320mb versonen som har blandet seg litt inn med 640mb versonen er bare til å ta en titt ;)

 

Det med at man for GTX så billig på Advance er nok bare tull da de setter opp prisen da de kommer på lager (Har sett mange butikker gjort dette) og/evnt. feil prising så det for det nok ikk etil 3800,- men man kan jo alltid håpe ;)

Lenke til kommentar
Jepp, men nå ser jeg du har kastet  på en skjerm og et lydkort i tillegg.

 

EDIT:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=42391

 

EDIT2: Så ville jeg kansje ha byttet ut hk til P5N32-E SLI.

Vær oppmerksom på at Kandalf inneholder vannkjøling.

7941166[/snapback]

enig me todda.....gå for denna pcen....virke sjukt bra.....speiselt skjermkort, cpu og rammen....fin kombi....men kanskje et annet kabinett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...