Gå til innhold

Gamer pc til 12000 - 14000


Anbefalte innlegg

Har lenge hatt lyst på en bedre pc nå og lurte på om dette setupet er noe å gå for ?

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...64-9B46E5D81C7E

 

Lurte også på dette kabinettet http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=326276

 

Har lyst på en pc som takler høy oppløsning da jeg gjerne spiller på 1920 x 1440

 

Har hdd og skjerm så trenger ikke dette

 

Takker for tips :)

 

Mvh

Cato Laren

Endret av Larsen69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for tipsa , men er det noen som kunne bygd en pc for meg og vist meg hvilke komponenter/kabinet jeg burde kjøpt for å få E6600 og 8800GTX til den prisen , er litt usikker på hk , ram osv nå.

Bør helst være litt klokke venlig også.

Er litt rusten på pc om dagen :)

 

Mvh

Cato Larsen

Endret av Larsen69
Lenke til kommentar

Sier bare dette jeg så for du noe å tenke på !

 

ASUS P5N-E SLI

Intel E4300

Corsair Dominator pc6400c4D

En annen PSU (Skal se etter en)

Det kabinettet er stort å kjekt, men tror ikke du trenger det !

Har du vurdert 2stk 8800GTS 320mb (Er bedre en 1stk GTX !) (Ca. samme pris)

 

Om du for råd kjøper du denne, har den selv ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

E6400 er bare tull når man skal ha pc til 13-15k. Og kjøre 2stk 8800GTS 320mb kort er ikke dumt, men lite fremtidsrettet, han han må bytte ut begge skjermkortene istedenfor og kjøpe enda et når tiden kommer.

 

EDIT: Enig med at han ikke trenger Kandalf. Finn deg et du liker i utseende. Bare alt utenom Q-Tec! :p

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Retard er vel ikke særlig passende.

 

Jeg tror poenget hans var at tall viser at det er såpass lite å spare på pris/ytelse, at det nesten ikke er nødvendig.

 

Og kjøper han f.eks et 8800 GTX, så kan han alltids "poppe" inn et annet med tiden, istedenfor å være stuck med x2 gts kort, som da evt. vil bli utdatert.

 

Eksempel:

 

2x XFX 8800 GTS: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=331407 = 6800,-

 

1x XFX 8800 GTX: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327330 =5495,-

 

Så, det at du sier at det er ca, samme pris er tull, og i tillegg så er mulighetene MYE større ved å ha et gtx kort, kontra 2 gts kort. Han kan faktisk oppgradere seg videre med et kort, som han i tillegg sparer penger på. I tillegg er vel ytelsesforskjellen såpass liten at det ikke er verdt det. (Vet det finnes billigere versjoner av GTS kortene, men skal man ta en sånn sammenligning må man ta det beste som er av de respektable versjonene)

Lenke til kommentar

Jepp..

2 kort (må være nvidia) sammarbeider om oppgaven(lage og vise grafikk.) Det fins utallige måter som kortene kan sammarbeide på, men her er de tre som nvidia har valgt:

SFR:

Bildet blir splittet horisontalt, og gpuene deler 50\50 av bildet.

AFR:

GPUen tar annet hver bildet.

SLI AA:

Det ene kortet jobber normalt, og det andre jobber kun med AA, noe som gjør at man får dobbel aa. Mye høyere kvalitet.

 

 

Har desverre ikke tid til og forklare mer, kan ta opp diskusjonen senere.

 

EDIT: Hadde 5 min til:P

 

Histiorien, slik som jeg kan huske den..

SLI ble laget av 3DFX, for ca 11 år siden, men ble introdusert først i 1998. Det betydde da scan line interlaeve.( Nå står det for scalable link interfac).

Man kunne da bruke 2stk f.eks voodo kort på noen spesielle hovedkort typer.

SLI patente ble kjøpt opp av nvidia, og ble videreutviklet.

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Vel det å komme med de dyreste8800GTS 320mb sier seg jo selv hvor dumt det blir !

 

8800GTS i SLI gir ytelsen til 8800GTX i SLI uten om litte gran mindre begrunna minne mengde (Som utgjør lite på ytelsen) og hastigheten på GPU som lett klokkes opp !!

 

tok bare prisen sånn i hode da jeg sa at prisen er ca. det samme, men det koster ca. 5600,- for 8800GTS i SLI !

 

Det er alltid skjekt å ha en plass ledig til oppgrtadering sener om det skulle være aktuelt, men det var snakk om ytelse ikke noe annet !

og komplett.no er helle rikke akkurat de billighste i bransjen !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...