Gå til innhold

Dårlig Norsk Mobilmarked


danhef

Anbefalte innlegg

Nei og nei :no:

Her kommer det nye mobiltelefoner i hytt og pine. Men noe som forbauser meg VELDIG er at ingen. (nesten ingen) lar seg bli inspirert av de Japanske mobiltelefonene. ALLE vet jo at det er det folk i europa og USA higrer så sårt etter.

 

Jeg er selv en Japan-fanatiker, og jeg kunne godt ha tenkt meg en japansk mobil. :dribble:

 

Dette er kanskje ikke noe alle kan si seg enig med, da veldig mange bare går etter programvare og sånt. Men det bør vel sies at japanske mobiltelefoner er ganske gode på den fronten også.

 

Jeg er dritt lei av de "gamle gode" europeiske (eller hvertfall norske) mobilene. :thumbdown:

 

Forresten.. Hva er det Sony Ericsson tenker på for tida? De lager så og si nesten BARE telefoner som har små muligheter. Jeg synes det norske mobilmerkedet bare blir dårligere og dårligere. (Nokia har kanskje hevet seg veldig, men bortsett fra dem, så er markedet dårlig)

 

Noen som er enig eller uenig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som er enig eller uenig?

7936979[/snapback]

 

 

De fleste store (SE,nokia,samsung....) er nok i stand til å lage den tilnærmede perfekte mobil iht specs, men det er vel ikke noe det ville blitt noe overskudd av akkuratt....derfor er små endringer en genial ide å tjene penger på.

Ta feks Sonyericsson w800i... ble utrolig poppulær, men mange valgte den bort pga fargekombinasjon,

da fikk vi w810i som er så si samme telefon med unntak av edge (w810i). tok ikke lang tid før denne solgte i bøtter og spann selv med en høyere pris.

og mange av nokia sine telefoner har også samme specs, kun en design forandring, og vi kjøper.

men er enig att det er på tide med ett stort framskritt snart ja, fra alle.........selv om jeg kun går for SE selv da :D . ER sånn passe lei av å reklamere på nokia telefoner som selv mener hva den burde utføre av handlinger selv til en hver tid :cry:

Lenke til kommentar

japanske og sørkoreanske mobiler er feite,og år foran i teknologi,problemet her i norge er at nordmenn er redde for teknologi,det må ta tid,og alt må inn med tesje,slik har det vert og slik er det!Nordmenn er vanedyr som tror at nokia er det eneste som duger,samtidig sier de masse drit om andre mobilmerker som de aldri har sett eller tatt i!at de andre mobilene er så vanskelige å bruke,har så vanskelige menyer osv,folk som ikke har sett eller prøvd.

Lenke til kommentar

Ja jeg er helt enig. Men når det snakkes HELE tiden om at folk liker utseendet og det som er inni japanske mobiler, så burde de være smarte nok til å la seg i det minste inspirere litt. Jeg mener, det er jo det folk vil ha. Jeg er nesten sikker på at mobiler inspirert av de japanske ville ha solgt som ild i tørt gress. Jeg ville hvertfall ha kjøpt meg en! :p

Lenke til kommentar

Japan har helt annen kultur. i-mode funker fint der, men i Europa har det blitt en flopp (E-Plus stenger sitt i-mode nett om et par år). Bortsett fra netthastighet er ikke japanske mobiler så avanserte som de fleste tror. F.eks hadde GSM-mobiler Bluetooth et par år før de japanske i-mode mobilene fikk det.

 

Selvsagt er det bare KREMEn av japanske mobiler man hører om her i Europa. De fleste er kjedelige. Japanerne sier sikkert det samme, når de ser Nokia N95 etc, hvorfor får ikke Japan så avanserte mobiler...

Lenke til kommentar
Japan har helt annen kultur. i-mode funker fint der, men i Europa har det blitt en flopp (E-Plus stenger sitt i-mode nett om et par år). Bortsett fra netthastighet er ikke japanske mobiler så avanserte som de fleste tror. F.eks hadde GSM-mobiler Bluetooth et par år før de japanske i-mode mobilene fikk det.

 

Selvsagt er det bare KREMEn av japanske mobiler man hører om her i Europa. De fleste er kjedelige. Japanerne sier sikkert det samme, når de ser Nokia N95 etc, hvorfor får ikke Japan så avanserte mobiler...

7939955[/snapback]

 

Jamen, det er utseendet jeg snakker om. Jeg synes de kunne la seg bli inspirert av utseendet. De har jo gode skjermer óg! Jeg synes vi fint kunne ha fått en japansk-inspirert mobil. De er mye penere en de europeiske. Det kan være at det er bare jeg som synes. Men det tviler jeg på. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...